SirSickSik - No coming back home

Heel bijzonder. Is alleen geen synth aan te pas gekomen? :) Geeft niet, nog steeds een gave track!

het gehele geluid wordt opgenomen door een microfoon en gaat door een axoloti die vanalles met de input doet... lijkt mij synthese ;)
Op zich ook een goede overdenking wat je "synth" kan zijn.. Wat ik hier heb gemaakt is iets dat iets toevoegt bij de input, zodat je niet zo leeg klinkt als enkel zang en gitaar. Het is een beetje tussen granulaire synthese, filters en reverberation wat uiteindelijk de song bij elkaar smeedt, terwijl het gewoon droog, onvoorbereid en geïmproviseerd gespeeld wordt.
 
Laatst gewijzigd:
Werk dit alstublieft uit naar een volledig track. Origineel maar vooral erg goed. Helemaal als ik lees hoe dit tot stand komt. Een groot gedeelte hiervan klink mij als abracadabra, maar als je dit zo uit je mouw schudt ?!? Alleen maar complimenten. Gaat op mijn lijstje om nog een paar keer te luisteren.
 
Het was wel heel erg veel WTF voor mij :). Eerst vanwege het prachtige intro met die reversed sounds. Iets later vanwege de bak aan reverb en nog iets later vanwege de toonvastheid (of het gebrek eraan) binnen de hele track. Het wappert echt alle kanten op. Tegelijk geeft het ook een heel authentieke sfeer. Het is dus niet echt fout of zo. Tegelijk houdt ik van wat strakkere muziek. Ik vind het nog even lastig.
 
Lekker origineel geluid, en je hebt een prima stem, prettig om naar te luisteren! De reverb mag van mij net wat minder, die heeft af en toe de overhand. Het effect vind ik wel heel cool, maar je gebruikt dat nu volgens mij teveel als glue/vulling, 1 enkele (sbutiele!) bas noot om de 1-2 maten had dat misschien ook kunnen oplossen. De track had van mij ook nog wel iets langer gemogen.
 
door te vergelijken kan ik het plaatsen en dit nummer doet mij denken aan David Bowie (iets major tom-achtigs). Prima sfeer dus, maar ergens ook al opgemerkt, iets van ritme-instrumenten er bij en had wat langer gemogen. maar een pluim voor de manier van werken!
 
Lekker origineel geluid, en je hebt een prima stem, prettig om naar te luisteren! De reverb mag van mij net wat minder, die heeft af en toe de overhand. Het effect vind ik wel heel cool, maar je gebruikt dat nu volgens mij teveel als glue/vulling, 1 enkele (sbutiele!) bas noot om de 1-2 maten had dat misschien ook kunnen oplossen. De track had van mij ook nog wel iets langer gemogen.

helaas, meer opties qua geluiden (bass etc) zaten er niet meer in, gezien het gehele axoloti boardje al vol was geprogrammeerd en ik hiervoor ook echt maar 1 board wil gebruiken (kleine sigarendoos om mee naar het park te nemen met een speakertje, anderen mogen er dan live bij gaan drummen/percussie doen.). Daarnaast was het ook mijn bedoeling dat de audio-input van mijn gitaar en zang alle klankopwekking zouden veroorzaken en was het "opvullen" ook juist het doel.
Wat betreft de lengte.. helaas, ik liep even vast met tekst improviseren dus heb ik er maar een einde aan gebreid (is nog best lastig om de vulling semi te blijven volgen terwijl je zowel op je gitaarspel als zang techniek moet concentreren terwijl je ook nog ter plekke een tekst bedenkt). Mocht je 'm te kort vinden, kun je hem natuurlijk ook nog op repeat zetten ;)

Ander probleem dat ik had, was dat ik geen aparte inputs had voor gitaar en zang (had niets om de microfoon en piezo voor te bufferen voordat dit de stereo-input in ging), dus moest ik alles via 1 microfoon opnemen. Met twee aparte inputs had ik iets meer spreiding kunnen maken van welke input door welk effect ging en het geheel iets beter af kunnen stellen.
 
Erg ruw en kaal, en ik meen tussen het 'tape'-effect door te horen dat de zang ook niet overal even zuiver is.
Ben er niet kapot van, sorry.
 
Erg ruw en kaal, en ik meen tussen het 'tape'-effect door te horen dat de zang ook niet overal even zuiver is.
Ben er niet kapot van, sorry.

Dat ruwe vind ik juist bij het onderwerp horen. Het nummer gaat over het moment waarop je dusdanig iets (ruws) aangedaan wordt, dat je er door veranderd en daarom ook niet meer terug kan naar wie je was ook al zou je dat zo graag willen en verlang je er naar. Dit inziens vind ik persoonlijk het hier en daar valse, wat btw voornamelijk komt door een leslie-simulator die iets te wijd ingesteld stond, ook bij het nummer horen. Zo'n actie is ook gewoon een valse actie..
En wat het kale betreft.. tja, het is een improvisatie in 1x opgenomen met gitaar en zang als enige input waar de effecten met re-synthese dan een achtergrond bij moeten maken om het minder kaal te maken en dat gedaan met 1 axoloti circuitboardje. Ik had er ook 7 kunnen gebruiken en er een orkest omheen kunnen bouwen, maar dan ging ik aan mijn doel voorbij.. namelijk 1 sigarenkistje met 1 axoloti die ik gemakkelijk in mijn gitaartas mee zou kunnen nemen naar een parkje om even lekker buiten muziek te maken..
 
Ik moest even aan Bowie denken :)
Gitaar op een Synthforum, ok.
Niet alleen het opwekken van klank maar ook het verwerken van signaal, in dit geval stem en gitaar, behoord tot het veld van studio technieken.
Deze experimenteer drang vind ik een +1 waard.

wat betreft het "synth"-gehalte van dit nummer zal je het inderdaad moeten zoeken in de effecten die eroverheen staan, welke allemaal gezien zouden kunnen worden als re-synthese van het input signaal.
Een van de dingen is bijvoorbeeld een 5 kanaals resonator die op zichzelf als een synthesizer gezien kan worden (deze morpht de resonators tussen frequenties in de toonladder en bouwt op die manier akkoorden en melodieën. Hiervoor worden 10 resonators in totaal gebruikt->2 per kanaal). De gitaar en zang kunnen hierbij gezien worden als trigger input ipv een keyboard. De frequenties/noten worden geselecteerd door een ingebouwde sequencer.
Je zou kunnen zeggen dat ik de synth dus niet als bron gebruik maar als tussen-stage.
 
Dat ruwe vind ik juist bij het onderwerp horen. [...]
En wat het kale betreft.. tja, het is een improvisatie in 1x opgenomen met gitaar en zang als enige input [...]

You can't please everyone, en dat hoeft ook niet.
 
You can't please everyone, en dat hoeft ook niet.

inderdaad, dat hoeft ook niet en kan ook niet. Maar ik wil wel antwoord geven op ieder die hier een berichtje achter laat en mij hier en daar nader verklaren waarom ik dingen heb gedaan zoals ik ze heb gedaan :)
 
Fijne inzending! Deed me denken aan Bowie (lees nu dat ik niet de enige ben), sfeertje spreekt me zeer aan, minimale opzet, maximale sfeer!
 
Mooi,lijkt me geschikt om af te spelen bij de aftiteling van een drama film.





Taal herkennenAfrikaansAlbaneesAmharischArabischArmeensAzerbeidzjaansBaskischBengaalsBirmaansBosnischBulgaarsCatalaansCebuanoChichewaChinees tradChinees verCorsicaansDeensDuitsEngelsEsperantoEstsFinsFransFriesGalicischGeorgischGrieksGujaratiHaïtiaans CreoolsHausaHawaïaansHebreeuwsHindiHmongHongaarsIersIgboIJslandsIndonesischItaliaansJapansJavaansJiddischKannadaKazachsKhmerKirgizischKoerdischKoreaansKroatischLaoLatijnLetsLitouwsLuxemburgsMacedonisc hMalagasiMalayalamMaleisMalteesMaoriMarathiMongoolsNederlandsNepaleesNoorsOekraïensOezbeeksPashtoPerzischPoolsPortugeesPunjabiRoemeensRussischSamoaansSchots KeltischServischSesothoShonaSindhiSinhalaSlovaaksSloveensSoedaneesSomalischSpaansSwahiliTadzjieksTagalogTamilTeluguThaiTsjechischTurksUrduVietnameesWelsWit-RussischXhosaYorubaZoeloeZweeds AfrikaansAlbaneesAmharischArabischArmeensAzerbeidzjaansBaskischBengaalsBirmaansBosnischBulgaarsCatalaansCebuanoChichewaChinees tradChinees verCorsicaansDeensDuitsEngelsEsperantoEstsFinsFransFriesGalicischGeorgischGrieksGujaratiHaïtiaans CreoolsHausaHawaïaansHebreeuwsHindiHmongHongaarsIersIgboIJslandsIndonesischItaliaansJapansJavaansJiddischKannadaKazachsKhmerKirgizischKoerdischKoreaansKroatischLaoLatijnLetsLitouwsLuxemburgsMacedonisc hMalagasiMalayalamMaleisMalteesMaoriMarathiMongoolsNederlandsNepaleesNoorsOekraïensOezbeeksPashtoPerzischPoolsPortugeesPunjabiRoemeensRussischSamoaansSchots KeltischServischSesothoShonaSindhiSinhalaSlovaaksSloveensSoedaneesSomalischSpaansSwahiliTadzjieksTagalogTamilTeluguThaiTsjechischTurksUrduVietnameesWelsWit-RussischXhosaYorubaZoeloeZweeds




Spraakfunctielimiet is 200 tekens
 
Back
Top