SirSickSik - No coming back home

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Een akoestische gitaar, microfoon, één axoloti circuit boardje, een onderwerp en gaan.
Volledig geïmproviseerd met als heel toepasselijk 2018 onderwerp: "metoo".

Voor het axoloti board heb ik zelf verscheidene effecten geschreven waar de zang en gitaar vanuit de microfoon opgenomen doorheen gaan en dat voor een achtergrond zorgt om het boeltje op te vullen:
-"fifth shifting delay", een delay met pitchshifter en crossfilter in het feedback pad. Boven een gemoduleerde frequentie wordt alles 1 octaaf omlaag gepitched, onder deze frequentie wordt alles een fifth omhoog gepitched.
-massive reverb, matrix reverb met een mogelijke decay van +1 minuut (zo hoog stond die hier niet, maar ken-ie-wel)
-morphing high-resonance biquad filters waarvan er 5 paren in elkaar over cross-mixen volgend de frequenties van een geselecteerde toonladder. Dit zorgt voor extra melodie-lijnen en wordt door de audio-in gevoed en is dus ook frequentie en volume gevoelig waardoor het mee gaat in hoe je speelt.
-leslie-simulator
-en nog een paar simpele goodies die ik even vergeten ben, goede kans dat er ook nog een morphing dual-delay in zit die cross-mixed tussen gerandomiseerde, host-synced delay-tijden.

 
dit vind ik persoonlijk de beste tot nu toe!

mooi geschreven en gespeeld liedje
en zang met gitaartje (de typische singer songwriter setting) op deze complexe manier bewerken zonder dat het storend is en juist muzikaal werkt is
verkwikkend en verdiend helemaal mijn stem!
 
heb niets geschreven hoor, gewoon spontaan improviseren :)
En dank voor de complimenten!
 
Enige wat ik had was één zin die in mij op kwam bij een paar akkoorden (begin stukje), heb toen snel op opnemen gedrukt en ben gaan spelen.. Schrok er zelf zelfs een beetje van toen ik de hoogte in schoot met mijn stem gezien ik normaal niet zo hoog kom, maar ging gelukkig aardig goed. Lukt me momenteel ook niet eens om zo hoog te komen.. wilde 'm nog wel iets verder gaan uitwerken, maar dat gaat nu ff niet lukken.. misschien in de lente weer.. ('tis damn koud is mijn huis, kuch) Al met al was ik toch behoorlijk tevreden met een stukje dat spontaan uit mijn vingers/mond/axoloti kwam :)
 
Gitaar. Ja. Ik begrijp wat je hier wil doen en is in zekere zin ijzig gevoelig ! Maar je vraagt van mij ook heel veel inlevingsvermogen. Dit is naar mijn gevoel een very 'rough' draw waar véél, véél meer in zit ! Ik sluit me dus aan bij Gentle. Mag, nee moet (!) een pak verder uitgewerkt worden en dan kom je misschien tot een bloedmooi resultaat...
 
altijd leuk om te lezen en te horen, die experimenten met soft- hardware die je doet.. Heb je nog nooit horen zingen en gitaar spelen (volgens mij).. Klonk zeker goed!! :mega:
 
altijd leuk om te lezen en te horen, die experimenten met soft- hardware die je doet.. Heb je nog nooit horen zingen en gitaar spelen (volgens mij).. Klonk zeker goed!! :mega:

op mijn soundcloud staan nog 2 nummers die ik met de gitaar&zang heb gedaan
Die tweede is ook improvisatie, maar wel 2 losse opnames voor zang en gitaar die beiden door dezelfde effecten gaan met iets andere instellingen (zelfde patch als het nummer voor de contest). Zat zelf nog te twijfelen of ik niet dit nummer moest inzenden, gezien het qua zang-techniek wel wat interessanter was.
 
Last edited by a moderator:
op mijn soundcloud staan nog 2 nummers die ik met de gitaar&zang heb gedaan
Die tweede is ook improvisatie, maar wel 2 losse opnames voor zang en gitaar die beiden door dezelfde effecten gaan met iets andere instellingen (zelfde patch als het nummer voor de contest). Zat zelf nog te twijfelen of ik niet dit nummer moest inzenden, gezien het qua zang-techniek wel wat interessanter was.

Thanx voor je de links.. Ga het es ff checken :)
 
Last edited by a moderator:
Voor mij is de song wat kort, het had een langer verhaal moeten zijn
Goeie aanzet voor een mooi liedje.:)
 
Ja leuk gedaan! dat gitaargeluid is op zich volgensmij bepaald niet top of the bill, maar met alle effecten en zo lijkt het nog wel wat. Heb in ieder geval geboeid geluisterd!
 
Mooie gevoelige song hoor!
En ik vind je stem ook prettig om te horen.
Ik vind dat het juist wel okay is om niet van alles erin te stoppen, less is more in dit geval voor mij.
Had ook wat langer gemogen wat mij betreft.
Leuk om dit soort songs ook op het forum te horen.
 
Back
Top