Life

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Begin dit jaar had ik deze jam eens met eens opgenomen met mijn telefoon opgenomen en op YT gezet... ontstaan op de Yamaha RS7000, Elektron Monomachine en de saxofoon+zang.
Het plan (en advies) was om het op te nemen in de computer.
Door omstandigheden heb ik de laatste maanden te weinig te tijd om met muziek maken bezig te zijn maar afgelopen week heb ik weer wat tijd gevonden, en vooral de behoefte om er mee bezig te zijn, en het eindelijk in Ableton vastgelegd.

Een ruwe schets dus nog.. vrijwel al de synthgeluiden rechtstreeks uit de gebruikte geluidsgenerators met nog een hoop werk voor de boeg aan de breaks van de drums.. structuur (vooral het eind) en productie. maar ben blij dat ik het idee in basis eindelijk vastgelegd.. wat is muziek maken toch een fijne uitlaatklep soms ;)

Tevens is dit de eerste audiofile die ik upload op het nieuwe forum.. benieuwd of dit goed gaat. :)
 

Attachments

  • Life.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 98
Klinkt al best goed! Leuk dat je weer hebt ingezongen.

En de sax klinkt ook lekker!

:okdan:
 
Fijn te lezen dat het allemaal in goede aarde valt en dat de bijlage is te beluisteren... thanx! :okdan:
 
Nou, proficiat dan met je eerste track op het nieuwe forum :D. Alles is inderdaad goed doorgekomen (het wachten is nog even op een automatische embed van een mp3 player).

Wat een heerlijke binnenkomer dit zeg. Ik had hem op repeat staan voordat ik eten ging halen en ik betrapte me erop dat ik het zanglijntje bij de toko stond te neuriën. Catchy dus. Swing in de drums is erg lekker, precies goed en laidback. Basje is natuurlijk des MacGyverGear's, als vanouds prettig. Evenzo het akkoordenschema.

Ik had je eigen introductie er nog niet bij gelezen en vond de mix gewoon prima. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt als je ermee aan de slag gaat :). Er waren aan paar dingetjes die je misschien kunt meenemen als je hem verder gaat uitwerken:
- De kick is redelijk nadrukkelijk aanwezig voor zo'n laidback nummer. Die kan misschien een tikkie zachter.
- Je vocal mag van mij juist weer een beetje harder. Die staat toch redelijk centraal in je song. Ik mis hier nog wat sprankeling, iets meer hoog erin misschien?
- Het lijkt wel alsof je saxspel bij iedere keer dat ik iets nieuws van je hoor, beter is geworden. Goed man! Ik zou hem in deze track echt laten zwemmen in de reverb. gewoon helemaal open gooien.

De zanglijn gaat steeds in rondjes van drie maten. Misschien zou ik ervoor kiezen op 1 of 2 momenten even te beperken tot 2 maten om de vaart erin te houden. Maar zeker niet op alle, want met die drie maten hoor ik wel een leuk verhaal voorbij komen. Daarnaast verlang ik op naar een gegeven een oplossing in majeur. Je geeft al wat hints af en toe, maar hij komt maar niet. Ik hoop zo dat het verhaal goed komt, waar het nou blijft twijfelen. Dat kan natuurlijk ook, maar ik wil graag dat het goed afloopt :).

Zoals gezegd vind ik je akkoordenschema erg goed. Vanaf 3:11 zou je misschien een paar maten een hele noot naar beneden kunnen kunnen om de spanning erin te houden. En tot slot gaat die reverbed rimshot na een tijd een beetje vervelend worden. Afwisselen met een snappy snare? Of misschien richting een volgend blokje alle reverb eraf?

Maar zoals gezegd, een heerlijke track weer en ik ben blij dat je je mojo weer hebt gevonden :D. Ja, wat is muziek maken toch een fijne uitlaatklep soms.
 
Back
Top