Kate Bush - Running Up That Hill / Deal With God (ROGUE85 NRW Rework)

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Hoi!

Geruime tijd niet meer actief geweest op dit forum, maar sinds anderhalf jaar weer de liefde voor muziekproductie teruggevonden. En voor eighties synths! ;)
Bij deze mijn eerste productie ooit met die nieuwe setup, te beluisteren op


Er zitten nog een hoop eigen nummers in de wachtrij, dus tot binnenkort!
Ohja, voeg ons graag toe op IG: wearerogue85
 
Dat klinkt lekker man.Je saw synth loopt wel een beetje off synch met de beat af en toe .Maar de gehele sound/vibes zijn jummie.
 
Thanks! Tjah, PolySix heeft niet meteen de strakste envelopes, maar zo lekker op bas qua sound. Ik hou wel van die sloppy timing :)
 
Kan zijn dat je met andere MIDI-implementatie de sequence strakker krijgt, misschien. De mijne heeft Tubbutec MIDI aangestuurd door een Unitor mkii.
 
Mooi gedaan zeg! Je hebt de synthesizers wel heel erg breed neergezet in het stereo beeld ten opzichte van de vocal, waardoor de vocal een beetje een 'achtergrond gevoel' krijgt naar mijn bescheiden mening, maar verder goede eighties sfeer! Wat heb je qua gear allemaal gebruikt?
 
Hey Marc, klopt! Het is de vocal die niet upfront in de mix zit (meer wet dan set in de reverb), artistieke keuze zeg maar.

Gedurende de voorbije twee jaar heb ik heel wat gear verzameld, ook via dit forum :). Alle softsynths en VA-synths verkocht om budget vrij te maken.

Om te produceren heb ik me beperkt tot 16 sporen, waarbij alles 100% live reproduceerbaar is (geen aparte audiotracks, enkel het MIDI-arrangement in Logic Pro X naar Unitor mkii en een stereospoor van wat uit de Roland M16-e mixer komt). Dit werkt voor mij het productiefst, om me niet te verliezen in de mix.

De setup is als volgt:
Roland S-550 met een Linndrum + DMX kit en Simmons toms ingeladen. PolySix voor de hoofdbas (filter via MIDI CC), met dubbele OSC stack dankzij de Tubbutec kit. Source voor de bassweep. Beide gaan door Jensen DI (ideaal voor bas). Juno-60 voor de wolkachtige stabs en dubbel van de solo op’t einde (filter via MIDI CC), ESQ-1 met vijf tracks voor brood en botergeluiden (belletjes, ondersteunende pads, percussie in’t begin), Matrix 1000 voor de hoge sololijn, Microwave 1A voor de hoofdsynth in’t lowmid, D-50 voor wat hoge sweeps.

De M16-e mixer hangt aan een UA Apollo voor realtime FX (voornamelijk chorus, reverb, delay en enkele dB’s master EQ / comp).

Opname gebeurt vanaf de M16-e master out door Carnhill DI en UA 2192. Enkel wat tape en limiter op de master.
 
Laatst gewijzigd:
Zo, wordt ik effe teruggesmeten naar de 80's :)
De intro deed me aan Terminator denken, waarom weet ik niet precies, zal wel met die lage percussie-sound te maken hebben.
De belletjes en de zang deden me dan weer met weemoed aan Madonna denken, toen ze nog lekker was. En dat is qua feel wat mij betreft dus een compliment voor de zangeres.

Wat is IG ?
 
Ik vind het wel leuk dat je er zoveel in hoort, ook, gemmetje. Er zijn heel wat elementen uit de jaren 80 die (eigenlijk onbewust) geïntegreerd zitten omdat je van de eighties nu eenmaal zo’n beeld hebt ...

Daarnaast is het eigenlijk een vrij donker en dreigend nummer, origineel, die dreiging zit wat in de intro. Nummer doet me ook denken aan een storm, onweer, ... die ik ook heb proberen te verklanken.

Dat moet allemaal vrij ambachtelijk gebeuren, je kan weinig productietechnische snufjes uithalen en moet creatief zijn met het arrangement en de beperkingen van de setup.
Maar dat is een leuke puzzel.

Tegenwoordig vind ik veel acts in het genre meer een beeld van een beeld worden, waardoor ik vaak wat authenticiteit mis.

edit: of ik heb dezelfde sounds gebruikt en dat zorgt voor herkenning ;)

ps: ik merk dat ik op een of andere manier de dialoog met gelijkgezinden wel wat gemist heb :)
 
Laatst gewijzigd:
Nu ook op Soundcloud! :)

https://soundcloud.com/wearerogue85/kate-bush-running-up-that-hill-deal-with-god-rogue85-nrw-rework
 
WOW!! Op zoek naar Korg Polysix vs Roland Juno-60 kwam ik dit tegen. Vreselijk goede productie moet ik zeggen. En goede interpretatie van een ontzettend goed nummer van Kate Bush. Respect!
 
Dankje! Ik heb ondertussen mijn setup weer overhoop gegooid waardoor ik graag een tweede versie post die een pak beter klinkt, vind ik zelf.

In de tussentijd kan je op Bandcamp ons eerste eigen nummer beluisteren:

rogue85.bandcamp.com
 
https://rogue85.bandcamp.com/releases. en ik kom bij iets anders uit dan Kate. ??
Normaal trek ik me geen barst aan van de mix, want dat is eigenlijk bijzaak tov de inhoud. Maar nu moet het wel.
Het heeft ook geen zin om het met de mantel der liefde te bedekken in de zin van : "Hey wij zijn een toffe vrienden club en zien elkaar graag"
Hoewel goeie track met lekkere ingredienten (ik was 18 in 1980) vind ik jouw mix op een of andere wijze irritant plat, schel en te breed klinken.
Zo slecht klonk het zelfs toen niet. (LOL)
Aan mijn monitors ligt het niet want die zijn reteduur. Of zijn mijn oren nu finaal naar de kl*ten ?
Jammer want jouw track verdient een uitgelezen mix anno 2018 en dat is het niet. Gemiste kans. Maar nooit te laat natuurlijk.
Maar wie ben ik om die comment hard te maken...? Nogmaals, mix is voor mij in 98% van de comments steeds bijzaak, maar nu moest het van mijn hart...
(en voel je niet beledigd, da's absoluut niet de bedoeling maar juist een aanmoediging !!!!)
 
Laatst gewijzigd:
Ik voel me zeker niet beledigd, meer nog, ik ben het met je eens :). Het is zeker niet evident om tot een goede mix te komen als je jezelf zo beperkt en ik ben daar nog altijd mee bezig.

Het nummer op Bandcamp ‘Nexus’ is een eigen nummer waar de mix een pak gebalanceerder is.
 
En geloof me maar, ik ben er elke dag keihard mee bezig om die winst te boeken :). Op een maand tijd kan veel veranderen.
 
Ja, ipv commentaar te geven zou ik beter wat tips posten. Maar dat heeft wat tijd nodig en is ook niet steeds een oplossing. Dus verontschuldig mijn kritiek. Je bent goed bezig, dat staat vast. Ik hoor wel dat je nadenkt over de arrangementen en dat is belangrijker dan de mix.
 
Ik heb heel wat aan die drie woorden kritiek omdat dat exact de pijnpunten zijn die de mix heeft, maar waar ik ondertussen de oorzaak van gevonden heb. Grappige is dat als je weinig keuzevrijheid hebt, dat één foute keuze ook meteen zo’n hoorbare impact heeft.

Gezien ik UAD plug-ins gebruik voor de effecten en zowat alles door (dezelfde) chorus jaag, loont het wel eens de moeite om te analyseren wat zo’n plug-in werkelijk doet met je bronsignaal, qua EQ. Dat en nog andere zaken zijn voor mij een leerschool (ik ben geen mixer), maar langzaam maar zeker begin ik deze setup tot de puntjes te kennen. En in de tussentijd besteed ik inderdaad veel aandacht aan de andere zaken die een nummer moeten maken, voornamelijk arrangement.

Er komen nog nummers aan, ik hoor graag je feedback in de toekomst.
 
Blijf van dit nummer af, vind het helemaal niks.... sorry, smaken verschillen
 
Back
Top