MOTU 24io G4/G5 PowerPC ?

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.717
Locatie
Gorinchem
Een vraag;

Weet een van jullie of die pci kaart die bij de M.O.T.U. 24IO en 2408MK3 hoort zowel in de G4 als de G5 Powerpcs past?

Op de site van MOTU,die trouwens van de week is vernieuwd, kan ik niets vinden over die kaart en ook geen manual downloaden. Als iemand deze electronisch heeft, houdt ik me aanbevolen.

Ik heb iets gehoord over afwijkende PCI standaard op G5. Alleen op de G5? Of ook op latere G4 types?
Maw kan ik een PCI424 (zo heet ie geloof ik) in zowel een G4 als een G5 powerpc steken?

Ik ben een behoorlijke NOOB op het gebied van Mac, dus bvd.
 
geloof dat een g5 2 pci x sloten ofzow heeft ...
op de site van motu meot wel staan voor pci kaarten het zijn ..
 
Nee dat staat er niet, MadR.
Er is alleen globale info hoe gewelding die 24 io wel niet is met een verwijzing naar de pci kaart.
Vorige week kan je manual D/L en meer info bekijken maar nu dus niet meer.
Kijk maar.

Vervolg vraag;

Is de pci kaart die bij de 24i/o geleverd word oude stijl pci of pci x?

Dank u
 
De pci-424 die bij de 24i/o zit, is een normale pci kaart. Pci-x is een 'verbeterde' pci standaard die backwards compatible is met de oude pci-kaarten. Alleen hadden sommige pci kaarten toch een probleem met de nieuwe pci-x sloten waardoor bijvoorbeelde de M-Audio delta 1010 niet in een G5 werkte. Dat hd te maken met de 3.3 volt spanning van pci-x als ik me niet vergis. Met een G4 heb je dit hele probleem niet omdat Apple pas pci-x gebruikt sinds de G5's. En ik geloof zelfs dat de 'langzaamste' G5 van elke nieuwe serie ook geen pci-x heeft. Inmiddels heeft M-Audio dit probleem opgelost meen ik.
En om een antwoord te geven op je vraag, de pci-424 werkt met G5's, de oude pci-342 niet.

Van de motu site:
Note that if you are using a PCI-324 card and you have a G5, you will need to contact MOTU customer support to order an upgrade to the PCI-424 card. If you are using a PCI-324 card and have a PC that uses hyperthreading technology or 3.3 volt PCI slots, please contact MOTU tech support.
 
De orginele MOTU kaarten werkten niet met de G5. MOTU heeft toen nieuwe kaarten gemaakt, met een inruilprogramma voor mensen die de oude kaart hadden. Dus check welke kaart je koopt.

Het zou kunnen kloppen dat er 1 G5 was waarbij de kaart wel zou werken (die single processor?), maar daar zou ik niet op inzetten bij de aanschaf van een nieuw systeem.
 
Bedankt,

Ik heb net die pagina ontdekt via de zoekfunctie op hun site.

dit is de URL voor geinterresseerden;

http://www.motu.com/search?Searchab...:00+GMT&created_usage=range:min&submit=Search

En je kan dus idd zowel een "oude" PCI als een PCi-x kaart kopen.
Hopen dat de musicstore ze ook kan leveren (de oude G4 als de nieuwe G5 pci-424)

Daar staat voor de rest geen spec bij. Na ja even vragen bij aanschaf dus.
 
Back
Top