midisport: voor beginner?

bert

Nieuwkomer
Lid sinds
8 augustus 2004
Berichten
13
Locatie
Bilzen België
Ik ben een beginner op vlak van midi.
Om mijn masterkeyboard en soundmodule aan te sluiten op PC werk ik nu via een zeer goedkope geluidskaart.
Nu vond ik in een winkel in mijn buurt de USB midisport 2x2 voor 70 euro.
Link: http://www.m-audio.com/index.php?do=products.main&ID=f808e3999ca85171bc6c92b8be1d6e2f
Mijn vraag is: is deze kaart voldoende om een aanvaardbaar geluid uit mijn PC te krijgen? Zit er in deze midi-interface een geluidsmodule of gebruikt hij de midibank van de geluidskaart?

Bert
 
Midi is een code en geen geluid dus het zal er niet beter om worden. Die midi-box is speciaal bedoelt om midi in en uit je pc te sturen. Je kan er dus bv je Keyboard op aan sluiten en dan kun een soft synth aan sturen of als je bv een synth zou hebben dan zo ie er voor zorgen dat je synth noten afspeelt en dat de knoppies worden aangestuurd.
 
Als ik je goed begrijp, moet ik dus op zoek gaan naar een nieuwe geluidskaart met midi in en out. Als ik even zoek in dit forum vind ik wel enkele aanraders:
M-audio Audiophile 24/96
Terratec 24/96

Zijn er nog andere goedkope kaarten? Als beginner hoef ik niet alle mogelijkheden, maar een fatsoenlijk geluid zou ik wel appreciëren

Bert
 
Prima dat je de zoekfunctie gevonden hebt! Dat scheelt een hoop typwerk... :)
Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal of je het onderscheid tussen audio en MIDI écht helder hebt.
Da's wel belangrijk, trouwens... maar als je een beetje rondzoekt (niet alleen hier, maar ook op het grote boze Internet ;)) dan gaat dat ook wel lukken.

De Audiophile en Terratec zijn beide prima kaarten. Duurder hoeft niet, je kan er voor muziekproductie geruime tijd mee vooruit.

Een andere optie in dezelfde budgetklasse is de E-mu 0404.
Zie ook deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=30933
 
Uit je verhaal maak ik op dat je alleen je hardware wilt aansluiten?!