Wie? Ervaring met Roland JV modules!

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
Onderstaand bericht stond ook al op het tijdelijk forum van Fuse:

Tja, heb ik een dringende vraag is er geen forum. Hoewel, dit forum dus. Vandaar dan maar meteen mijn vraag alsof er niets aan de hand is.

Wie van de guys heeft ervaring met Roland JV modules. Ik heb namelijk een vraagje over het saven van ´programmas´. Misschien is de oplossing heel makkelijk maar ik kom even niet uit de ´manual´!!!! Hoewel die stukken beter is dan mijn Korg manual.

Beetje simpel uitgelegd: Module gekoppeld aan/via Cubase. Midikanalen toegewezen aan ´geluiden´. Hoe nu deze gegevens te saven zodat bij de volgende sessie ik dus dezelfde JV sounds heb in mijn Cubase song?
Snappie?

Greets,

Eric
 
bedoel je niet gewoon een performance opslaan?
of je wilt dat cubase de instellingen verstuurt aan het begin van een track?
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
dat laatste doe je met de studio finctie van Cubase

Ah ok! ------> WHAT?????????

Eric
 
nou ja, als het alleen over de programma nummers gaat is het een kwestie van program changes accepteren.

even checken of het in cubase aanstaat om ze te verzenden en in je roland module te ontvangen. bij de jv serie zit dit meestal ergens onder system->midi en zoek dan naar iets als Receive Midi Program Change (of P.C. op je kleine LCD schermpje) en zet dit aan. Oh, Bank kan je beter ook aanzetten dan.
 
Op een JV-1010 module kun je geen perfomances zomaar vastleggen, daarvoor moet je gebruik maken van het programma Sounddiver zodat je ze vanaf je PC kunt editten.
Ik vind het maken van Performances echter omslachtig als je een PC ter beschikking hebt. Je kunt dan beter in je Cubase song de patches (of instrumenten) vastleggen. Er zijn voor Cubase zg. studiomodules beschikbaar met daarin alle instrumenten. Je hoeft dan (als je JV in performancemode staat) alleen maar een bepaald instrument te kiezen voor een bepaald kanaal, en elke keer dat jij de song opent en afspeelt zal hij ze vanzelf goed zetten.
Ik doe het op die manier ook in Cakewalk; ik heb zg. instrument definitions gedownload en in Cakewalk gezet, en ik kan zo vanuit Cakewalk de juiste bank en patch kiezen voor elk kanaal en vastleggen in m'n song. Ik hoef dan niet aan de knoppen vanm'n JV-1010 module te draaien.

Als je echter zonder PC werkt moet je dus wel een performance editten vanuit Sounddiver.
 
Re: Wie? Ervaring met Roland JV modules!

Origineel geplaatst door Auxillary
Wie van de guys heeft ervaring met Roland JV modules. Eric

Welk type JV-module gebruik je? Een JV-880, JV-1080, JV-2080, JV-1010 of een XV?

Ik vind 'Performances' (wat een stomme naam overigens: Multi's zoals bij Korg en E-mu is toch veel duidelijker?!!) best handig, omdat dan écht alle instellingen (incl. effects) gesaved worden zoals ze op dat moment zijn. De meeste JV's kunnen performances trouwens wegschrijven op een kaartje, de XP's op een disketje: echt handig!

En geef je JV-performance dan dezelfde naam als je Cubase-file, dan weet je meteen welke performance bij welke Cubase compositie hoort.
 
Re: Re: Wie? Ervaring met Roland JV modules!

Re: Re: Wie? Ervaring met Roland JV modules!

Origineel geplaatst door David


Welk type JV-module gebruik je? Een JV-880, JV-1080, JV-2080, JV-1010 of een XV?

JV-1010.

Eric
 
jv1010, en eigenlijk alleen in patch-mode, dus niet multitimbraal....als ik dat zou willen zou ik zeker een JV1080/2080 of XV kopen, aangezien je geen performances zonder computer kan opslaan op de JV1010

Olaf
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top