Nog een knopjesdraaier erbij

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
Lid sinds
14 juni 2002
Berichten
1.009
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,

Even voorstellen : Mike Andrews, 27 jaar --> synthfreak :)

Ben ooit eens begonnen met een Korg Poly 800 en daarna is het nooit meer goed gekomen met me. Ondanks meerdere bezoeken aan verschillende instanties nooit van m'n synth-verslaving afgekomen ;).

Ben fan van Jarre & Vangelis, maar kan veel soorten muziek verdragen. Ik maak dan zelf ook van alles en nog wat, meestal wel vrij melodisch.

Ben ooit eens op dit forum beland en heb eigenlijk een hele tijd in 'lurk'-mode rondgehangen tot ik vandaag dacht laat ik ook eens wat bijdragen. Moet zeggen dat de sfeer hier over het algemeen vriendelijk en prettig is : houden zo :)

Enne... dat is ikke...
 
welkom...naar je gear vragen hoeft niet want staat al in je sigje zien ik
 
Welkom,

Trouwens toffe spulletjes (ik herken er wel wat van :))

Mzzl

Septic
 
Welkom "mede Jarrefan".
Leuk, een Korg minipops tussen je gear. Echt wel Jarre. Ik moet er toch ook eens zien aan te geraken.... Leuk hebbedingetje, "lieve" sounds :doei:
 
welkomstcomité, bedankt! ;)

Korg Minipops is echt ge-wel-dig gewoon als je een Jarre freak bent :). Zet dat ding op Rumba, gooi een string-geluid door je Smallstone phaser en je zit in Oxygene-land. Wat echt grappig is, is dat je meerdere ritme-knoppen tegelijk in kan drukken om de meest vreemde (maar soms best bruikbare) ritmes te krijgen.

Leuk hebbeding, echt! Voor de Jarre-fan net zo onmisbaar als een Smallstone phaser... Klinkt inderdaad "lief", mooi vol en warm vooral...
 
Nou, als je er eens 1 in de aanbieding weet, hou ik me aanbevolen.
Als dank mag je dan een keer op een toets van m'n Eminent drukken (ook onontbeerlijk als Jarrefan) ;)
 
Korg Minipops 35 op E-bay (als je die Duitser een lief mailtje stuurt wil 'ie hem ook vast wel naar Nederland sturen...)

Kun je die toets van die Eminent s.v.p. opsturen?
grin.gif
 
:D Oké....
uuuhmmm, enig idee wat een gangbare prijs is voor die Minipops?
 
Tja, het is oud en analoog en het staat op www.vintagesynth.com dus het is wat een gek ervoor geeft helaas :(. Ik heb ongeveer 100 euro met verzendkosten betaald voor de mijne (incl. verzendkosten). Beetje prijzig misschien, maar ik kon hem gewoon niet laten schieten :)
 
Ja, is leuk die site. Heb er ook al eens zitten neuzen. Mis alleen dit geluid. Zit toch wel op die Minipops 35 hè?
 
Nee :( Zo'n "Guiro" zit helaas niet op de Minipops 35. Wel op de Minipops 120. Maar je heb al een goeie sample. Als je die tussen de rest van de Minipops 35 in mixed dan heeft niemand het door dat je 'slechts' een Minipops 35 gebruikt ;)

Overigens klinkt die online Minipops veel minder goed dan 'the real thing'. Ik denk dat ze om download-tijden te besparen 11 Khz samples hebben gebruikt i.p.v. 44,1 Khz...
 
Filename: QUIHA.WAV
Folder: C:\tmp
File Type: 44100Hz, 16-bit, Mono
Uncompressed Size: 70.45 KB (72,144 bytes)
File Format: Windows PCM
Windows PCM
Size on Disk: 70.49 KB (72,188 bytes)
Last Written (local): 6/15/2002 17:08:44.022
Length: 0:00.817
36,072 samples
 
Back
Top