Welke geluidskaart?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Renske

Nieuwkomer
Lid sinds
15 september 2004
Berichten
1
Hallo allemaal!

Ik krijg een nieuwe pc en omdat ik veel met muziek bezig ben mag ik een eigen geluidskaart uitzoeken die aan mijn eisen voldoet. Maar ik weet weinig van het aanbod aan geluidskaarten, ik ben best wel een leek op dat gebied, dus misschien dat jullie me kunnen helpen...

Er moet een elektrische gitaar op kunnen (met een effectenbakje ertussen, dan is er geen versterker voor nodig), een semi-akoestische gitaar (kan direct worden ingeplugd op een mengpaneel dus ik neem aan ook op een geluidskaart) en een microfoon voor zang. Ik hoorde dat je ook een digitaal mengpaneel op een geluidskaart kunt aansluiten. Deze heb ik nog niet maar wil ik in de toekomst wel graag aanschaffen dus het zou fijn zijn als deze optie mogelijk is.

Qua prijs wil ik wel wat besteden aan mijn geluidskaart maar de complete pc zet mag ongeveer 1000 euro gaan kosten inc. flatscreen. Mijn broer zal de pc zelf samenstellen, geen complete set dus. De dvd-brander heb ik al, scheelt ook weer, maar ik heb geen flauw idee wat de rest bij elkaar gaat kosten dus ik weet ook niet wat er zeg maar over blijft voor een geluidskaart.

Kunnen jullie mij advisteren? :)

Groetjes,

Renske
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top