Kurzweil VA 1

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Zijn ze een beetje gek daarzo in duitsland lees maar even;

Hersteller: Kurzweil Va1
Preis: 99.999,00 EUR

- 16 stimmig polyphon
- 4fach multitimbral
- 61 Tasten anschlagdynamisch
- 2 Filter/Stimme
- 2 ASR,2 ADSR
- Seperate Effektsektion pro Part
- 59 Drehregler und 108 Knöpfe
- Audioeingang
- XLR Eingang mit Mikrofonvorverstärker und Phantompower
- Einzelausgänge

alles te vinden op www.rockshop.de
 

Attachments

  • va.jpg
    va.jpg
    13,1 KB · Bekeken: 97
Hij zou toch rond de 2 a 3 duizen euri komen te liggen? Dus dit zal wel een typo zijn...
 
Wanneer komt ie eigenlijk echt in de handel, want feedback adverteerd er ook al mee in de folder maar ze hebben hem niet. En op die kurzweil website staan nog steeds geen demo mp3's.
 
Ze hadden hem al in het feedbackkrantje gezet omdat dat krantje een half jaar meemoet.
Ervan uitgaande dat die VA-1 in de tussentijd op de markt zou moeten verschijnen, wat dus niet het geval is..
Er is een dikke kans dat hij helemaal niet komt, en als hij wel komt dan kan het nog maanden duren in iedergeval.
 
Kurz heeft toch allang weer een geldschieter en de VA1 komt als nog uit.

Alleen de winkels willen dat je hem bij ze besteld en adverteren er mee.
Ik vind dat zelf een rotstreek want hij is nog lang niet.
Gewoon niet bestellen dus en wachten tot hij 3 maand of zo uit is en er diverse OS updates zijn geweest. Misschien sceptisch maar ik geloof dat hij nooit 100% als versie 1.0 geleverd zal worden.
 
nou ik heb dus even al die dingen gedownload en beluisterd en op basis van deze demos vind ik het ding crap. gewoon de zoveelste VA die klanktechnisch niks toevoegt aan het bestaande complement aan VA's. En als ie meer dan 2000 euro moet gaan kosten zul je gek zijn als je niet meteen een Andromeda haalt, die blaast die kurzweil zo het water uit.

tenzij het uiteindelijke productiemodel goede sounds zal bevatten, maar de demos waren iig complete bullshit, amerikaanse stijl "kijk mij eens soleren" priegelwerk met dunne duizend in dozijn sounds. niet de kip met de reddende eieren voor kurzweil als je het mij vraagt.
 
Origineel geplaatst door synthmann
nou ik heb dus even al die dingen gedownload en beluisterd en op basis van deze demos vind ik het ding crap. gewoon de zoveelste VA die klanktechnisch niks toevoegt aan het bestaande complement aan VA's. En als ie meer dan 2000 euro moet gaan kosten zul je gek zijn als je niet meteen een Andromeda haalt, die blaast die kurzweil zo het water uit.

tenzij het uiteindelijke productiemodel goede sounds zal bevatten, maar de demos waren iig complete bullshit, amerikaanse stijl "kijk mij eens soleren" priegelwerk met dunne duizend in dozijn sounds. niet de kip met de reddende eieren voor kurzweil als je het mij vraagt.
Aan de demo's en video die ik te horen en zien kreeg moet ik helaas zeggen:synthmann heeft gelijk,gewoon crap.De meeste free software synths klinken zelfs nog beter dan hetgeen ik te horen heb gekregen,al ziet de synth er veel belovend uit.ik ga er zeker geen 3000 euro's voor geven voor wat analoog te horen die ik met de eerste de beste free-softsynth kan produceren.Ik hoop van harte als ie ooit op de markt komt dat het iets heel aparts analoog is,unieke geluiden of deze synth zal geen lang leven beschoren blijven.
 
:stupid Mening baseren op demootjes op i-net............

Ik geef mijn eventuele negatieve mening als ik 'm uitgeprobeerd heb.
En ik hoop dat dat snel/binnenkort kan; ziet er namelijk tochwel goed uit. :{
 
wat is het probleem met een mening geven over demo's op internet? lees nou eens nauwkeurig!

als je goed leest zie je dat ik mijn mening geef over de demo's en de synth niet per definitie afserveer. dan moet er toch echter wel iets beters uitkomen dan deze demo's. Maar je wilt als bedrijf toch graag goede demo's online zetten die het onderste uit de kan halen? als dit het onderste uit de kan is vrees ik gewoon het ergste, zo niet, dan ben ik benieuwd waarom ze niet meteen iets online zetten dat wel overtuigd, want zeg nou zelf; dit klinkt idd nog slechter dan bijna welk willekeurige vst zoals Sinew1958 al aangeeft.
 
Origineel geplaatst door synthmann
wat is het probleem met een mening geven over demo's op internet? lees nou eens nauwkeurig!
als je goed leest zie je dat ik mijn mening geef over de demo's en de synth niet per definitie afserveer. dan moet er toch echter wel iets beters uitkomen dan deze demo's. Maar je wilt als bedrijf toch graag goede demo's online zetten die het onderste uit de kan halen? als dit het onderste uit de kan is vrees ik gewoon het ergste, zo niet, dan ben ik benieuwd waarom ze niet meteen iets online zetten dat wel overtuigd, want zeg nou zelf; dit klinkt idd nog slechter dan bijna welk willekeurige vst zoals Sinew1958 al aangeeft.

Ik heb er geen probleem mee, hoor.
Alleen ken ik (en vele met mij [zoeken], niet dat dat boeit, maar goed..) vrijwel geen fabrikanten die echt representatieve demootjes van hun gear online hebben.
Sowieso de klankkwaliteit vind ik niet goed overeenkomen met 'the real thing' (om over de "songs" of gekozen geluiden nog maar te zwijgen).
Daarom vinnik 't een beetje onzinnig om een synth (e.d.) te beoordelen op de demo's op 't net.
Daarbij komt nog dat de bediening van 't apparaat óók nog eens van grote invloed kan zijn op 't wel of niet TOP zijn van een bak (voor mij wel).

Maar goed, zoveel leden, zoveel meningen.
Voel je niet aangevallen, want da's niet m'n bedoeling: er is al zoveel ellende op 't forum.. ;)
 
voel me niet aangevallen, maar vind gewoon dat je op basis van demo's wel iets kunt afleiden over de basiskwaliteiten van een bak.

je hebt gelijk wanneer je zegt dat maar weinig fabrikanten goede demos online zetten, kijk naar de andromeda....bij alesis.com geen goede demo te vinden. zelf vind ik clavia daar een uitzondering op, die demo's zijn vet en laten horen wat je met hun bakken kunt en ook multitimbraal.

de kurzweil demo's klinken m.i. echter beneden alle peil. ik bedoel, probeer eens van een minimoog een slechte demo te maken.... al laat je een droge oscillator draaien en maak je er een 96 kb mp3 van dan zal het nog vet klinken!
de demo's laten toch een beetje iets horen van de basiskwaliteiten van zo'n bak, en als nou dit de geluiden zijn die zo'n demo gast op de NAMM staat te showen (wat zou ie er zelf van vinden?), dan zijn er geen betere of hij heeft ze niet 1,2,3 kunnen programmeren (dus misschien goede bak maar steile leercurve = niet als broodjes over de toonbank)

de kurzweil kan best nog een goede bak blijken te zijn, maar gezien de kwaliteit van de demo's moet er nog heel wat over de brug komen wil de verwachte prijs van 2-3K euro ergens op slaan. anders koop je een hele dure control surface;)

echt luister maar eens naar al die stukjes, je lacht je echt kapot.tis echt 1 voor 1 om je te bescheuren zo mager.
 
Had ze al beluisterd, en ze ZIJN bagger.
Daar had ik 't niet over; meer over 't algemeen.
Maar da's misschien off-topic.. ;)
 
Ik ben niet heel enthousiast voor de VA-1, maar het lijkt me zeer sterk dat Kurzweil een matige synth neerzet - het zou hun eerste zijn.
 
Origineel geplaatst door GREENSKiN
Ik ben niet heel enthousiast voor de VA-1, maar het lijkt me zeer sterk dat Kurzweil een matige synth neerzet - het zou hun eerste zijn.

There's a first time for everything...
 
Back
Top