DSP2000 trouble

heb je een amd? want op die msi borden zitten dan via chipsets volgens mij
 
nee ik heb geen amd.. ik heb een pentium 3 800 mhz met 512 mb intern geheugen. en de inputs gebruik ik in principe niet omdat ik alleen tracks vanaf mijn comp speel vanaf cool edit pro. ik gebruik de inputs alleen om later nog een keer op te nemen naar de comp.

mijn vraag is ook nog..
als ik alle 8 de outputs gerbuik met cooledit.. de outputs naar mijn mengpaneel leidt... kan ik dan tegelijkertijd de afgemixte rommel naar mijn inputs leiden? zodat ik een mixdown krijg.. of moet ik het via md doen zoals ik nu doe?
 
je kan de external mixer gebruiken om de mix van alle outputs op te nemen....geloof dat dat output 11/12 is in je lijstje van outputs.....daaar heb je dus helemaal geen extern mengpaneel meer voor nodig
 
ja maar daar heb ik dus mn mengpaneel voor.. als ik met de muis zou willen mixen zou ik dat wel doen.. maar ik gebruik gewoon mn mengpaneel om alles af te mixen.. anders zou ik ook net als vroeger een mixdown kunnen maken in cool edit.. dan zou ik ook geen gekraak hebben ;)
maar op zichmoet je toch ook kunnen opnemen wat je afspeelt? tis toch full duplex... uiteindelijk?????
 
jazeker alleen ben ik bang dat je ofwel een IRQ conflict hebt, ofwel je CPU je latency settings niet aankan, ofwel je mobo niet helemaal compatible is met de DSP2000
 
slecht nieuws: ik kwam er vandaag achter dat mijn phantom powered mic preamp nummer 1 niet doet wat ie moet doen..de connector zit hardstikke los in de casing, en er komt helemaal geen signaal....de 2e doet het wel.....mijn DSP2000 gaat terug en ik ga een ander merk kopen..heb het gehad ermee
 
Rottig voor je. Is dit garantie of dikke lul drie bier?
Echt een klotestreek om zo'n kutbak te verkopen dan van die gasten.
 
er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die minder pech hebben met de DSP2000 dan ik....en de mensen van thomann kennende nemen ze em zonder morren terug...
 
waar heb je nu je zinnen opgezet? ik moet 'm nog steeds terugsturen.. luie ik.. :Z
 
ik ga voor een m-audio..weet nog niet zeker of het de 1010LT of de delta44 wordt......ligt er ook aan welke diel ik met thomann kan maken....
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen meer heb met de dsp2000 al moet ik ook nog zijn full potential ontdekken maar ik ben ermee bezig... ik ben tot dusver redelijk tevreden al heeft het me allemaal wel een hoop moeite gekost om alles aan de praat te krijgen.
 
ik denk dat ik gewoon heel veel pech heb met mijn exemplaar.....als ik geen powered mic had gebruikt dan was ik denk ik ook nooit achter dit nieuwe defect gekomen......voor de rest was ik er erg tevreden mee....
 
Ik heb vandaag ook mn DSP2000 gekregen ! Het was wel een beetje geklooi om alles werkend in XP te krijgen maar het is gelukt. Ik heb direct ook ff de phantom power op kanaal 1 & 2 gecheckt en die doet het.
Ik heb alleen nog wel af en toe ligt gekraak als ik afspeel. Moet even kijken of het aan mn instellingen, buffers etc ligt of aan de kaart.
Voor de rest vind ik het wel een super kaart qua mogelijkheden en sound, klinkt een stuk beter dan mn onboard 16bit geluidskaart ;)
 
mmm...ga denk ik toch niet voor een delta44......MARIAN is de maker van een aantal erg goed geteste soundcards en die heeft wat nieuwe spulletjes op de markt gegooid..lijkt op een soort RME Hammerfall on a budget... ik denk dat ik dat maar es ga checken (jaja ik weet het, maarja) ..een MARIAN MARC A en een ADCON erbij.. 8 balanced/unbalanced i/o's, 2 mic preamps met evt. phantom power, 2ms latency en erg goeie geluidskwaliteit naar het schijnt...ze kunnen mee met de RME convertors....alleen iets meer ruis, 99 ipv 103dB ofzo..

bij mekaar kost dat setje 490euro incl 19% BTW dus das best wel interessant

Olaf
 
Back
Top