Prijzen 17-inch LCD-displays dalen eind 2002

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
Ik ben van plan 'n G4 met 15" TFT display te kopen, maar nu kwam ik op Tweakers.net een nieuwsbericht tegen met de bovenstaande titel. Kan iemand dit bevestigen, of weten mensen hier hoe serieus je dit soort berichten doorgaans moet nemen? Ik kom zelf verder nooit op tweakers, behalve de pricewatch, dus vandaar dat ik 't hier even vraag. Als het klopt is het ook wel handig nieuws voor de mensen hier denk ik.

Hier staat het bericht:

http://www.tweakers.net/nieuws/22039?highlight=tft

Toch maar even wachten met die aanschaf dan?
 
Het zou zowieso beter zijn als de gehele computer markt overgaat op de flatpanels. Dan worden die krengen misschien wat goedkoper en waarschijnlijk nog beter ook.
Persoonlijk geil ik op zo'n 23" Cinema Vieuw gevalletje :{
 
Hoe is dat met de beeldopbouw van die LCD's?
Heb gehoord dat dat nogal traag is, en vooral nadelig is als je snelle games wil spelen...
 
dat de meeste lcd schermen niet zo snel zijn dat klopt. Voor games is het dan ook niet echt aan te raden, maarja.......zijn we nou knopjes-freak of gamepad-fanaten? Anyway, er is een een of ander prophetview op de markt (ff googlen) en die schijnt best goed voor games te zijn. Maar voor het normale sequencer werk etc merk je er niets van. Staat wel strak, 2 van die lcd schermen en een dualhead, geld moet rollen toch ;)
 
Nou ja, dat ligt er maar net aan of je meer je computer gebruikt of meer hardware. Persoonlijk zou ik een 2e monitor wel erg fijn vinden....
 
Origineel geplaatst door ZmokE
Hoe is dat met de beeldopbouw van die LCD's?
Heb gehoord dat dat nogal traag is, en vooral nadelig is als je snelle games wil spelen...

Wie heeft er nou nog zin om games te spelen als je al zoveel MIDI speelgoed hebt? 8> En bovendien ga je toch geen games installeren op je MIDI/audio-computer?? :duivels:
 
Games spelen doe ik toch niet. Mij gaat het er vooral om dat ik wat studioruimte kan besparen. Ik heb nu zo'n enorm 17" grijs bakbeest van Apple, en bij mij telt elke centimeter.

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon veel mooier.

Ze waren eerst goedkoper, nu duurder, en ze worden binnenkort dus weer goedkoper. Toch ff wachten dus.
 
Wie heeft er nou nog zin om games te spelen als je al zoveel MIDI speelgoed hebt?
Die zullen er best wel wezen. Misschien niet het gros van de leden, maar toch. En dan moet je dat toch in je keuze meenemen lijkt me. Zou toch sneu en zonde van je centjes wezen als het later allemaal wat tegen blijkt te vallen.
 
Heb de o.a. de volgende monitoren tot mijn beschikking:

Sony 15 inch TFT scherm (was 950 euro super mooi vormgegeven)
Iiyama 22 inch monitor (was 1000 euro)

Voor audio: de 22 inch without a doubt!
Voor games: geen ruk verschil (speel op de Sony GP3 en op de Iilyama Dark Age of Camalot).

Greetz,

Yawgmoth
 
ik vind het zeker de moeite waard als die dingen naar benee gaan om 2 17" te kopen..
gewoon omdat ze niet zo gigantisch storen als crt monitoren..

wie vanjullie heeft ook zo een coole dubbele (triple) monitor setupje? :luv:
 
Back
Top