Cubase SX3 aankondiging op www.steinberg.net

Na alle geruchten over een mogelijk nieuwe Cubase SX is het dan nu eindelijk zover. Op de site van Steinberg staat alle info van deze heterdanhete nieuwe release. Kijk snel!

cubase_sx3.jpg


de directe link met alle info

Bericht van NLS en Dextah samengevoegd


Ik zag in de Interface een aankoniging van Cubase SX-3 .
Zal 6 september gereleased worden . 70 nieuwe features .
Ik kan er verder niks van op het net vinden .. Iemand al wat opgevangen ?
Ik vind het maar allemaal erg snel gaan . Heb SX2 toch nog niet zo heel lang .
Heb ik net geupdate van Jaguar naar Panther komen ze alweer met 10.4 Tiger .
Ableton kwam ook erg rap met Live 4 ( waar ik wel blij mee ben )
 
Last edited by a moderator:
Re: Cubase SX-3

Re: Cubase SX-3

Origineel geplaatst door dextah
Ik zag in de Interface een aankoniging van Cubase SX-3 .
Zal 6 september gereleased worden . 70 nieuwe features .
Ik kan er verder niks van op het net vinden .. Iemand al wat opgevangen ?
Ik vind het maar allemaal erg snel gaan . Heb SX2 toch nog niet zo heel lang .
Heb ik net geupdate van Jaguar naar Panther komen ze alweer met 10.4 Tiger .
Ableton kwam ook erg rap met Live 4 ( waar ik wel blij mee ben )



Pff... ze hebben pas nog die 2.02.35 (of zoiets) update uitgebracht. M.a.w. de ene versie is nog niet stabiel en de volgende dient zich alweer aan.

De 01x zal wel volledig ondersteund gaan worden in de nieuwe release. Daar werd over gesproken. De huidige versie werkt niet 100% vandaar dat geadviseerd wordt om gewoon de Mackie Control template te gebruiken. Mag ik dus voor een fix gaan betalen... denk het niet.
 
Re: Cubase SX-3

Re: Cubase SX-3

Origineel geplaatst door dextah
Ik zag in de Interface een aankoniging van Cubase SX-3 .
Zal 6 september gereleased worden . 70 nieuwe features .
Ik kan er verder niks van op het net vinden .. Iemand al wat opgevangen ?
Ik vind het maar allemaal erg snel gaan . Heb SX2 toch nog niet zo heel lang .
Heb ik net geupdate van Jaguar naar Panther komen ze alweer met 10.4 Tiger .
Ableton kwam ook erg rap met Live 4 ( waar ik wel blij mee ben )

Dit gaat inderdaad errug hard allemaal. Volgens mij heeft dat een negatieve werking op de programmatuur. Een goed product heeft natuurlijk tijd nodig.
 
in het geruchten circuit worden onder andere de volgende functionaliteiten genoemd:

- audio warp realtime stretching
- pattern style arranging
- new edits fuctions

ik ben benieuwd wat het nu weer gaat kosten (je blijft zo wel aan de gang) :frons:
 
Ik denk dat er eentje schrik krijgt van Ableton4...

Origineel geplaatst door quifster
in het geruchten circuit worden onder andere de volgende functionaliteiten genoemd:

- audio warp realtime stretching
- pattern style arranging
- new edits fuctions

ik ben benieuwd wat het nu weer gaat kosten (je blijft zo wel aan de gang) :frons:
 
Hihi van cubase 6.2 naar 6.3 (dat rijmt!)

Nu maar hopen dat de remoot funksie van m'n 01v96 goedjes werrukt.
wat ik nu heb wilt niet zo, dus.....

Wel balen dat je weer een updeet moet betalen.
Je zou bijna een abbonemenenement kunnen gaan nemen.
 
Misschien wilden ze het wel 2.02.78 of iets dergelijks noemen maar hebben ze gewoon weer een financiƫle injectie nodig om werknemers en hun gezinnen van brood en wate rte voorzien. Dan noem je het dus versie 3, wat betekend dat er weer betaald moet worden.
 
hoe komen jullie aan deze info... op google kan ik nix vinden. Ik gebruik nog vst 5.1 kan niet wennen aan sx echt alles is anders gewoon. Zal fijn als Sx3 gewoon VST 6 zou zijn ... :W
 
Op het Nuendo forum wordt SX3 ontkend door Steinberg medewerkers, dus het zal nog wel een poosje duren.
 
ik weet wel dat ze de hele remote engine aan herschrijven zijn. Zou goed in een sx3 release kunnen als dat echt wezenlijke veranderingen van de programmacode inhoudt. Ik betwijfel wel ten zeerste dat sx3 in september uitkomt. Ik heb nog geen beta gezien.
 
schijnbaar dacht er iemand bij pinnacle dat als er een halion 3 kwam er ook automatisch een cubase en nuendo 3 kwamen.
 
Ik vindt dat alle software bedrijven echt versiegeil zijn geworden.

Emagic stoomde al zo snel mogelijk naar versie 6.x om zo maar snel van de PC gebruikers af te zijn (en zo ook van de verplichting).

Cubase Sx 1 heeft ook niet eens zoveel updates gehad maar als mensen bepaalde beloofde features wilden moesten ze 2 maar kopen.

Zo gaat het eigenlijk met alle software. Veel beloven maar je moet de nieuwere versie maar kopen anders krijg je het nooit.

Niet dat ik SX een fijn pakket vindt.
 
LOL!

Op het cubase forum zijn via google in ieder geval zat scheldkannonades in diverse talen te lezen.

Tsja, ze zijn overgenomen en nu zitten er ineens andere managers in hun nek te hijgen. (Als't een niet onaantrekkelijke dame is woei! Vooral als het zo'n strak duits type is!)

Maar Steinberg is bang? Niet voor Logic deze keer maar voor de mannen van Ableton. Voor de consument een goede zaak. Nou ja, volgens mij dachten ze het rustig aan te kunnen doen door het ontbreken van Emagic. Maar vlak de vorderingen van VST3 plugin technologie ook niet uit. Voor de PC is er nog steeds geen AU achtige versie dus zullen die het van VST moeten hebben (wat als het op het DirectX aankomt dan kun je het bij MS ook wel schudden)
 
Tjeezus....ik heb pas net SX2.....duurt nog een jaar voor ik daar aan gewend ben...:kont:
 
Origineel geplaatst door Nerve
Ik denk dat er eentje schrik krijgt van Ableton4...

Alhoewel ik een super fan ben van cubase, denk ik dat dat volledig terecht zou zijn. Ableton 4 is gewoon erg goed. Zeker nu ze ook gaan beginnen met midi (oh, wat is dat nog slecht geimplementeerd op dit moment). Maar je kan er vergif op innemen dat de volgende versie van ableton 4 ook zijn mannetje staat op het gebied van midi.

Steinberg zal dus in moeten grijpen in een aantal zaken in cubase. Ik ben er ook van overtuigd dat ze dat gaan doen.

Spannende tijden dus voor ons sequencer bezitters :kroon:
 
ja, die ableton 4 werkt echt lekker, net als FL studio trouwens. en voor de rest heb ik de Sonar familie met in het bijzonder de nieuwste 3.1 altijd intuitiever gevonden dan de hele cubase familie.
 
Origineel geplaatst door quifster
Zeker nu ze ook gaan beginnen met midi (oh, wat is dat nog slecht geimplementeerd op dit moment). Maar je kan er vergif op innemen dat de volgende versie van ableton 4 ook zijn mannetje staat op het gebied van midi.



Wat is er zo slecht aan die MIDI implementatie dan? C.q. wat mis je?
 
Origineel geplaatst door NLS
hoe komen jullie aan deze info... op google kan ik nix vinden. Ik gebruik nog vst 5.1 kan niet wennen aan sx echt alles is anders gewoon. Zal fijn als Sx3 gewoon VST 6 zou zijn ... :W

T staat in de nieuwe interface .
 
Back
Top