MIDI Bulk Dump Receive op JP-8000 ?

Arjan van gog

Nieuwkomer
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
20
Locatie
Zuid-Holland
Hoi,

Ik probeer een MIDI Bulk Dump van mijn JP-8000 met all mijn patches/performances etc die ik heb opgeslagen in de sequencer van mijn Fantom X7 weer terug te zetten naar de JP-8000 maar ik kan op de JP-8000 alleen maar een Bulk Dump functie vinden, geen Bulk Receive :erm: Dus Waar zit de MIDI Bulk Receive functie op de JP-8000?

Ik heb ook geprobeerd de bulk dump gewoon te verzenden maar dat heeft geen effect. Heb ook in de sequencer gekeken met Micro Edit en er zit wel degelijk een heleboel SysEx data in. Ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn D-10 waar ik wel direct the Bulk Receive functie kon vinden en dat werkt prima. De D-10/JP-8000 data zitten in aparte MIDI files dus ik probeer geen D-10 bulk dump naar mijn JP-8000 te sturen.

Alvast bedankt,
Arjan
 
Ik citeer ff de handleiding:

Here´s how settings that were saved by bulk dump can be restored to the JP-8000.

1. Use a MIDI cable to connect the MIDI OUT of the external sequencer to the MIDI IN connector of the JP-8000.
2. Set the Device ID Number to the same settings as when the Bulk Dump was executed. (!!!)
3. Turn the Exclusive Receive Switch ON. (!!!)
4. Transmit (playback) the data from the external sequencer.

* Playback the external sequencer at the same tempo that was used when recording the bulk dump. If the playback tempo is faster, it may be impossible to restore the settings correctly.

Nu zijn er wat problemen met dat sysex transfer gebeuren op een JP-8000 en een midi sequencer. Opnemen en afspelen in CuBase lukt ook niet, dan krijg je allerlei errors op je display. Daarvoor heeft Roland een speciaal programma geschreven dat je op de PC kunt gebruiken om bulkdumps te maken. Dit is downloadbaar via onderstaande link.

ftp://ftp.roland.co.jp/pub/roland/worldwide/PATCH/WINJPLIB.ZIP

Met dat programma zou het wel moeten lukken, dus de fout kan ook nog in je sequencer zitten.

Succes,

Mark.
 
hmm ik maak gewoon een bulkdump terwijl ik logic op opnemen zet...en als ik die weer afspeel dan stuurt ie alles gewoon weer terug! no problem..
 
Bedankt, het is gelukt. Geen idee waar ik mijn eigen handleiding heb gelaten. Dacht dat ik de SysEx receive al had aangezet, toch nog maar even extra gechecked en niet dus. Aangezet en het werkte meteen *D

WinJPLib heb ik al en gebruik ik ook maar toen ik (even snel) deze bulk dump moest maken kon in mijn PC MIDI interface kabel nergens vinden dus heb ik maar even snel een dump gemaakt op mijn Fantom X7 (wat dus prima werkt). Denk niet dat WinJPlib iets zou kunnen met die X7 MIDI file dus ben erg blij dat het nu toch gelukt is. Dus nogmaals bedankt.

Arjan
 
KAn je een bulkdump maken van "alles" in 1 keer?
Of moet je aparte dumps maken van de patches, de performances, de pattern data, .... ?
 
Back
Top