Live set in combinatie met dj set hulp gevraagd

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
Lid sinds
9 december 2003
Berichten
322
Locatie
oostende
Geachte,

Ben nu al een vier tal jaren actief bezig met dj set's, sinds enkele maanden bezig met producen.
Nu wil ik beiden wat combineren.
Ik wil dus men dj set's wat gefreakter maken niet zo standaard een man die achter de deks staat en vinylkes draait...
NU met live set's heb ik nog geen ervaring daarom jullie hulp maar ingeroepen.

wat ik alvast moet hebben is een fx box achtig ding (kaos pad II, pioneer geval ofzo) om men vinyls wat te verkr*chten... tijdens het mixen.
Maar dan welke combinaties kan ik nog zoal toepassen..., eigen nummers live ertussen gooien, loops in combi met vinyl euh... live remixen van een bestaand nummer ik roep maar wat

Dus welke Gear, combinaties, Tips en tricks hebben jullie voor me. Hoe gaat een liveset tewerk.


:halleluja alvast bedankt voor jullie nuttige reply's ( i hope )
 
Hoi,

Had zelf ook dit gevoel en ben momenteel volgende combinatie aan het finetunen (thuis):

Vinyl
+
Final Scratch (dus MP3 s vanop je laptop via vinyl afspelen, dus ook je eigen nummers waarvan je een MP3 hebt gemaakt) +
Traktor DJ Studio (je kan hiermee 'live' remixen, loops zetten, er zitten filters op, je kan ook eigen loops en nrs gebruiken)
+
MFC42 (externe filterbank voor filteren/FXen van stereo out signaal).

De Kaoss Pad lijkt me ook wel ok om te gebruiken, al weet ik niet of je 'per ongeluk' het geluid niet kan oversturen enz. door effe te enthousiast over de bak te gaan.

Het grote nadeel voor live gebruik van deze setup is dat je eigenlijk dat je de
pickups + stereo out van het mengpaneel moet afkoppelen om alles te installeren ;
lijkt me niet echt mogelijk om een feestje ;-)
Daar ben ik dus nog iets op aan het zoeken...een mogelijkheid is om gewoon ok mijn eigen mengpaneel mee te nemen zodat ik gewoon mijn OUT aan een kanaal van het mengpaneel dat er staat koppel, maar dit wil zeggen dat ik nog meer stuff moet meenemen + meestal plaatsgebrek op feest zelf ...

Wanneer je zelf ook nog loops wil afspelen (bv Ableton) zit je wel een beetje met een synchronisatie probleem...tenzij je goed bent in het 'TAP'pen van een Tempo...

In de nieuwe Traktor DJ Studio kan je via OSC ook externe zaken meesynchroniseren...ik weet alvast dat dit voor Reaktor gaat, weet niet exact of je ook Midi Clock zou kunnen uitsturen.

Je moet in elk geval Traktor DJ Studio Demo eens checken op Native Instruments site...ben altijd verwoede vinylfan geweest maar dit is toch ook wel heeeel tof hoor, vooral in combinatie met Midi Controller
(ik gebruik zelf de UC33)
Je kan er dingen mee die je niet kan met vinyl (en vice versa)...voor mij is het een beetje zoals bij digitale vs analoge apparatuur en VST's : combineer zoveel mogelijk; alles heeft zijn eigen kwaliteiten/mogelijkheden/toepassingen...

groeten,

Patrick
 
ja is in elk geval al nuttige info.... dat zwikken en zwoegen ja daar zie ik ook tegen op

men vinyl bakken wegen al to much maar heb ze echt wel nodig :) cd's liggen me niet..
Kheb me ook al afgevraagd hoe ik alles in korte tijd kan aansluiten in een club, messchien vastleggen in contrakt ?


Maar idd daar zit wel iets in eigen mengerd meesleuren en contraktueel 1 of meerdere inputs vastleggen dus plug in en rammen maar.
Nu alleen nog zien te vinden hoe :)
Tips zijn nog steeds welcome
 
Ken,

Als het vinyl je te zwaar wordt en je wil met platen blijven spelen : Final Scratch !
Ik zei het al : ben zelf ook vinylliefhebber en was ZEER kritisch tov Final Scratch ... tot ik het gekocht heb en probeerde : +1000 platen op je harde schijf ! en enkel een laptop mee te sleuren !
En sinds kort draait dit onder XP (vroeger enkel onder Linux) dus je kan ook andere programma's opstarten en gebruiken in je set...én ook nog je vinyl gebruiken...

Het énige wat anti kàn zijn : je speelt met FS uiteindelijk MP3's af ... maar of iémand het verschil in kwaliteit hoort in een club, daar twijfel ik zeer sterk aan + als ik platen/cd's codeer doe ik dat niet op 192Mb/s maar op 256...

én je kan eigen nummers omzetten naar MP3 zodat je het kan spelen alsof je ze op vinyl hebt staan...ikzelf ben 'vrijetijds' producer/DJ (dit is niet mijn job maar wel mijn passie) en breng geen platen uit...maar kan mijn werk toch spelen !

groeten,

Patrick
 
Ik kan zelf voor geen meter draaien, maar ik zou gaan voor dit speelgoed van Redsound.

Verder natuurlijk goed luisteren naar R.H. en mischien is het leuk als niet-hiphop DJ's eindelijk eens leren scratchen :P
 
Al het leuke speelgoed bij Redsound wordt niet meer gemaakt, helaas (behalve de nieuwe dj-phrase-sampler). En iets dergelijks zul je niet vinden op de markt want dat is er gewoon niet!

Wie tóch een soort tempo-controller zou vinden, gelieve mij het te melden want ik ben er al tijden op zoek naar.
 
om te beginnen zou ik gaan voor een...

roland sp303 phrase sampler
boss dr202 drumcomuter (staat nu te koop op marktplaats)

Check www.vintagesynth.com

Heb je meer cash?? koop dan een mpc1000!!!
 
Origineel geplaatst door Steven V
Al het leuke speelgoed bij Redsound wordt niet meer gemaakt, helaas (behalve de nieuwe dj-phrase-sampler). En iets dergelijks zul je niet vinden op de markt want dat is er gewoon niet!

Wie tóch een soort tempo-controller zou vinden, gelieve mij het te melden want ik ben er al tijden op zoek naar.

Ecler nuo 5 en allen en heath xone 92 hebben deze functie ingebakken. Maar ook ik ben op zoek naar die functie, maar dan in een apart kastje dat je gewoon inprikt op bv. je booth output.
 
Origineel geplaatst door QuincMan
Ecler nuo 5 en allen en heath xone 92 hebben deze functie ingebakken. Maar ook ik ben op zoek naar die functie, maar dan in een apart kastje dat je gewoon inprikt op bv. je booth output.

Ik heb een hele tijd geleden die vraag gepost op diverse fora, en óók in de E-Mu XL-7/MP-7/PX-7 groep. Daar hoorde ik dat Behringer met een soort kloon van die Redsound syncer zou komen, maar sindsdien niks meer van gehoord...

Veel sucses met je zoektocht...
 
owkey we staan alweer een stapje verder, heb me vandaag een kaos pad II kunne scoren via dit toch zo intressante forum... Thxs GVH voor het vlotte afhandelen enzo.

hoppelijk staat ze hier spoedig te wachten aan men deur.

vandaag men doepfer pocket control binne gehad, klein maar fijn 16 draaiknoppen...
 
een Mpc 1000 staat op men verlanglijstje, alleen vraag ik me af waarom staan er zoveel tekoop hier... is het hun ding niet of zitten er echt zoveel bugs in :)
 
Nou,

Het is een mooi ding alleen er zitten dingen in die het vervelend maken om te gebruiken. Zoals het saven van je track.(effecten en programs en sequences) Ik heb hem ook 2 maanden gehad maar weg gedaan omdat het gewoon niet handig werkt. Dat frustreerd heel erg. Ik heb nu een softsampler met de losse akai pads, dat is veel krachtiger... Maar dat is niet een optie voor live denk ik. Stabieliteit is gewoon niet te garanderen.
 
Ik heb zo`n kaosspad 2 en het is een heel leuk bakkie, maar er zit een nadeel aan als je je vinger op het pad legt hoor je ineens een zachtere output van de korg.
 
Origineel geplaatst door t-con
Ik heb zo`n kaosspad 2 en het is een heel leuk bakkie, maar er zit een nadeel aan als je je vinger op het pad legt hoor je ineens een zachtere output van de korg.

Nja is het verschil erg duidelijk ? nu ja we zien wel anders zoeken we wel iets erop messchien een draai aan de gain geven
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Nou,

Het is een mooi ding alleen er zitten dingen in die het vervelend maken om te gebruiken. Zoals het saven van je track.(effecten en programs en sequences) Ik heb hem ook 2 maanden gehad maar weg gedaan omdat het gewoon niet handig werkt. Dat frustreerd heel erg. Ik heb nu een softsampler met de losse akai pads, dat is veel krachtiger... Maar dat is niet een optie voor live denk ik. Stabieliteit is gewoon niet te garanderen.

Hum nja heb ook al zitten kijken naar die mdp, met een krachtige laptop eraan, of zou een grotere broer mpc de uitkomst bieden. We zoeken nog wel even verder
 
als je de cash hebt is een mpc1000 een mooi apparaat: ik kan het weten heb er zelf ook een... ik heb je een pbtje gestuurd
 
Ik wil ook mijn dj set gaan combineren met een live set.

Omdat door omstandigheden ik nou nieuwe apparatuur moet aanschaffen, (dj set)
Wat raden jullie mij voor mengpaneel aan?

Ecler nuo 4
Ecler nuo 5
Denon dn-x1500
A&H Xone 62

Ik wil met een M-audio trigger finger beginnen als controler.(omdat er Ableton live lite4 bij zit)
Welke controler zou er geschikt zijn om erbij aan teschaffen? (klein budget)

Wat zijn de verschillen tussen Ableton live lite en de "normale"?

Wat zou ik allemaal met de Ecler Nuo 4/5 kunnen insamenwerking met ableton live?

Werkt ableton live ook op de nieuwe macbook?

Zijn er meer mensen hiermee bezig? Zoja zou dan iemand zo vriendelijk willen zijn om een mix van hem/haar te posten zodat ik kan luisteren voor mogelijke ideeën en wat allemaal mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
 
ligt er aan wat voor muziek je gaat draaien?

maar denk je dta dit beter kan stellen bij www.aboutdj.tk die kunnen je alles vertellen over de nieuwe mengpaneln die ook midi versturen

die allen heath xone 3d is volgens mij iig het beste als je met ableton aan de gang gaat, alleen si die niet goedkoop. (2600 euro hehehehe)

http://www.allen-heath.com/US/news_story.asp?view=228


revieuw van de ecler nuo5:

http://www.aboutdj.nl/content/view/16/8/

schijn je op je pc te kunenn aansluiten en zodoende de effecten van de nuo5 kan aanpassen naar eigen wens. Maar icm ableton schijnt het niet helemaal top te werken
 
Ik wil een overstap maken naar Ableton live om mn dj sets uit te breiden. Ben echter nog geen manier tegengekomen om Ableton te syncen aan een bestaande setup (2 x SL en/of 2 x CDJ). Iemand tips?
 
Ik heb dit ook al op een ander forum verteld maar daar werken ze niet zo met ableton live i.c.m. dj gebruik.

Werkt de midi functie van de Ecler Nuo 4 wel goed met ableton live?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
 
Back
Top