Buchla 200e

Origineel geplaatst door mono-poly
Kan die niet wat langer bovenaan op de voorpagina staan ipv die lelijke plugins?
:{

idem
 
aha!:

MODEL 225e
MIDI DECODER

The 225e MIDI Decoder translates incoming MIDI messages into analogue voltages and pulses. These signals appear on three kinds of “busses” for subsequent distribution to 200e series modules.

Internal busses route signals internally to 200e series modules that respond directly to MIDI messages. There are four internal busses; each conveys messages appropriate to the destination module.

Note message busses handle only note messages, decoding them into front panel voltages that represent pitches, velocities and pulses with sustain information. There are four note message busses.

Controller busses process only controller messages (two controllers for each of six busses), translating them into standard (10 volt range) control voltages.

Any number of busses can be assigned to a single MIDI channel. Note messages so assigned can be directed to respond polyphonically.

The 225e can be added to any 200 system, extending the performance resources to encompass a variety of MIDI controllers (including, of course, Thunder, Lightning, Marimba Lumina, and the Moog Piano Bar).

Attached to, but independent of the MIDI/USB interface is a facility dedicated to implementing and managing presets. Functioning only with 200e series modules, this Preset Manager can store, name, and retrieve the settings and routings of nearly all system variables.

With fifty presets available at the touch of a button, real time performance just got better.

Het is dus waar wat we dachten!

Vind het wel grappig dat er zelfs trigger inputs bij de patch select buttons zitten!
 
Niet helemaal!

Een citaat uit de FAQs.

How does the 225e remember the patch cord routings?

It doesn't; only knob settings and switch positions are stored. Sorry if we gave the wrong
impression. However, the model 210e Router can store and recall interconnection data
for a small number of patches.
 
Wat vinden wij ervan?

Uit de faq..

faq3.gif
 
Origineel geplaatst door Catscan
check ook ff de website van rl music.... ze zijn dealer van buchla

Ha... Vooral hun link naar de Buchla-site?!

"this site contains images that will evoke extreme emotions"

:D

Yes, chap... indeed! :)
 
Tja, voor de puristen is dit natuurlijk vrij zwaar te verteren. Maar hun argumentatie is in principe ok. Wat natuurlijk misschien niet helemaal 100% in de haak is, is de presentatie van een traditionele analoge modular van een zeer respectabel merk, die in feite een hybride synth is zoals bv ook de andromeda.
 
Het latere werk van buchla was eigenlijk allemaal al zwaar digitaal. Dat wij bij buchla meteen aan analoog denken, is misschien niet zijn schuld.
 
Dat hybride kun je ook als best of both worlds omschrijven.

Ik vind het dan ook vrij zinloos om te eisen dat een LFO analoog zou moeten zijn. Als dat de prijs drukt door hem digitaal te maken dan heb ik daar geen problemen mee hoor.

En bijv OSC zijn dan VCO's maar als je kan mixen met andere bijv VA-VCO's lijkt me dat juist grappig omdat je dan andere variatie hebt.
 
Ze hebben nu trouwens ook een anders systeem te koop.. twee cabinets met 24 modules.
2x 201e - 12 Powered cabinets
1x 210e - Control and Signal Router
2x 225e - Midi Decoder
1x 227e - System Interface
1x 249e - Dual Arbitrary Function Generator
1x 250e - Arbitrary Function Generator
1x 256e - Quad Control Voltage Processor
3x 259e - Complex Waveform Generators
1x 260e - Duophonic Pitch Class Generator
3x 261e - Complex Waveform Generators
1x 266e - Source Of Uncertainty
2x 281e - Quad Function Generators
2x 291e - Triple Morphing Filters
2x 292e - Quad Dynamics Managers

$27.400

En toch.. dan heb je geen 297 - Infinite phase shifter.. :)
http://www.buchla.com/200e/200e_price.html
 
Er is niet echt zo een buchla draadje.
Maar in de keyboards van januari staat een artikel (2delig zelfs) over de geschiedenis van buchla.
Dus konnen sie das noch ein mal nachlesen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Er is niet echt zo een buchla draadje.
Maar in de keyboards van januari staat een artikel (2delig zelfs) over de geschiedenis van buchla.
Dus konnen sie das noch ein mal nachlesen.

In de Sound on Sound staat een tweedelige review van de nieuwe Buchla 200e en tevens de geschiedenis van Buchla. Wordt 2006 dan toch het Buchla-jaar? :W
 
Niet dat ik dit eventjes morgen kan gaan bestellen hoor... maar even voor de duidelijkheid: de oscillators zijn dus digitaal??
 
Origineel geplaatst door j0ris
Niet dat ik dit eventjes morgen kan gaan bestellen hoor... maar even voor de duidelijkheid: de oscillators zijn dus digitaal??
Welke oscillators?
Je kunt niet zo 1-2-3 zeggen of ze digitaal of analoog zijn. Ze zijn hybride..
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ze zijn hybride..

Bretsig! :kroon:
 
OK, ik zie dat de "Complex Waveform Generator" de enige oscillator is uit de Buchla 200e... en het enige analoge aan de opwekking zit dan blijkbaar in de "sync section".

Nouja, ik kan me best voorstellen dat er weinig spannends meer te doen is aan het ontwerpen van analoge oscillatoren, maar ik had toch niet verwacht dat je die dan helemaal niet meer terugvindt in zo'n mega modulair systeem.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top