Probleem in Cubase SX

Cyber_MSD

Think in soundwaves
Lid sinds
30 januari 2004
Berichten
371
Locatie
België, Gent
Gisteren was ik bezig met een vangelis-achtige track, en was vrij tevreden over m'n resultaat. Ik wil het mixdownen en krijg als error "An error accured during the export", ik heb het geprobeert te exporten als mp3, wma, aiff, wav, w64, mp3PRO Maar niks blijkt te werken =( Wanneer ik een nieuwe track doe en dan exporteer werkt het wel. Weten jullie een oplossing voor mijn probleem zodat ik mijn track kan posten bij Vangelis tracks... Alvast bedankt,
greetz, Michiel
 
dit probleem krijg je in sx als je de locators verkeerd om hebt staan. Dus de Left locator moet links staan, en de right locator rechts. (zie eventueel je transportpanel voor de huidige waarden, dan zal je zien dat de left locator een hogere waarde heeft).

Dus even goed zetten, en dan kun je exporteren.
 
Okay thanks man!!! 8)
Kzie het nu ook... de bar is rood als ie verkeerd staat en blauw als ie goed staat!
thanks!!!
 
Origineel geplaatst door Hazes
haha, soms is het zo simpel :)

Precies!
Maar toch begint het wel op te vallen hoe vaak er Cubase-mixdown-threads worden gestard.
Het is simpel maar niet logies ofzow? :confused:
 
Ik zocht het eigenlijk veel verder, terwijl de oplossing poepsimpel was... gewoon niet aan gedacht...
 
Eigenlijk is het belachelijk dat je dat in Sx kan doen: verkeerd om locators plaatsen. Ik zie daar het nut niet van, dus kan je in software toch gemakkelijk aanpassen dat het niet kan.. Maja, Steinberg he..

Rv
 
Origineel geplaatst door Arv
Eigenlijk is het belachelijk dat je dat in Sx kan doen: verkeerd om locators plaatsen. Ik zie daar het nut niet van, dus kan je in software toch gemakkelijk aanpassen dat het niet kan.. Maja, Steinberg he..

Rv

heeft wel degelijk nut hoor , bij het arrangeren en je song maken kun je 10-tallen markers en looppoints maken namelijk.Als je je arrangement bouwt gebruik ik het juist vaak om de song te laten springen binnen verschillende posities in je song. De eigenschap van locators is dat als je een eind locator tegenkomt cubase naar de beginlocator springt. Als je nu de eindlocator bijvoorbeeld na je opbouw plaatst en je begin locator aan het einde van je break, kun je heel simpel de break overslaan om te kijken of je intro en hoofdpart mooi op elkaar aansluiten. Dit kun je eindeloos herhalen en onder hot keys zetten. Er is dus juist heel goed over nagedacht :)

Het probleem van cubase is meer dat het zo ongelooflijk veel kan, dat maar heel weinig mensen alle ins en outs kennen van het pakket. Dit soort threads komen vaker voorbij en worden vaak niet beantwoord omdat mensen het simpelweg niet weten. En dat is dus het mooie van cubase, na jaren kom je nog steeds dingen tegen waarvan je denkt dat is handig ;)

Het heeft ook veel te maken met je eigen veranderende wensen. Vroeger werkte ik nooit met vocals dus gebruikte nooit de functionaliteit die cubase in zich had, tegenwoordig doe ik dat wel en ben er nu achter wat voor waanzinnige handige dingen er allemaal in cubase zitten om je daarmee te helpen :halleluja
 
toch wel jammer dat veel van die functies naar mijn smaak toch een beetje verstopt zitten. Kun je wel de hele manual gaan zitten lezen, maar dan lees ik toch liever een Suske en Wiske ;)
 
Back
Top