Nieuwe BamBam track

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
okee, de eerste demo van een nieuwe track.

Niet gemixed, dus ook niet gemasterd, nog geen sterk arrangement, en linker kanaal is te hard.

dus nog niet af, maar wil hem toch laten horen.

Ow, en de tikken zijn gekomen met het branden van de cd. Iemand dit ook gehad? weet niet hoe dit komt. Ik heb er nog nooit last van gehad.

En ff voor Dhr. Johnny Busca: De kick, snare en Hihat komen uit de Roland TR909...of toch niet? Zeg het maar ;)

http://www.bambamstudio.nl/songs/too deep.mp3

komaarkomaarkomaarkomaarkomaarkomaar.....
 
Laatst gewijzigd:
kijk maak het nou eerst ff af bambam.

want je dekt je zelf al een beetje in door te zeggen dat het aarangement nog niet echt af is en ook de mix niet. dat zijn toch twee belangrijke dingen. daarom is het nu al een beetje moeilijk om een oordeel te vellen.

maar wat ik zo hoor is al stukken beter als wat je eerder had geupload( en wat ik ongenadig afkraakte:engel: :) :engel: )

wel lekker fxje aan het begin en door het nummer heen..

maak het ff af en zet het er op nieuw op!!
 
begint lekker....

je gooit 1 hihatje erin op weg naar de eerste breakdown...dit vind ik zelf drums-gewijs een beetje karig

Het klinkt wel allemaal heel mooi....heel cleane sound bedoel ik, doe ik niet na.

Ik vind de lead synth een tikkeltje hard, maar goed je hebt nog niet afgemixt

Wel netjes hoor, fijn trackje
 
Goed zo !

Goed zo !

Hehe.. goeie track Bambam.. maar ik hoor geen Kick !? Die mag in de eindmix echt wel een stukje harder. Verder erg clean en strak allemaal.. ;)
 
die hihat komt uit een gemodificeerde 909 met hihat tuning
hahahaha
hou toch op :)
 
hmmm, niet slecht, goede atmosfeer die daar gecreerd wordt... daar hou ik wel van...

De FX in het begin is super... de bassdrum daarentegen is een beetje slap

goede akkoordjes... goede bassline...

kan hier en daar toch nog een beetje aangepast worden...zoals je reeds zei

die lange snare rolls geven wel de indruk dat die track tien jaar geleden geproduced is... retro-feel dus 8o)

maar idd beter dan die vorige track die je poste...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door EDP

wel lekker fxje aan het begin en door het nummer heen..

Lang leve de JD-800. Is een iets bijgewerkte fabrieks klank (toch). Volgens mij is het die klank die als je de toets los laat een oktaaf naar beneden en een oktaaf naar boven glijdt. Leuke patch is dat, alleen glijd hij bij jouw alleen maar naar boven.
 
Track doet me sterk aan Faithless denken. Nou alleen nog een rapper erin.............

Moet inderdaad nog het een en ander aan gebeuren, maar de basis is er wel.

Je zou toch een techno track gaan maken ?

Mix je dit op die 2 Pro Mix 01's ? Is toch hardstikke clean ??

groeten

basicsys
 
Bambam... klinkt goed! Is al meer gezegd maar erg clean en fris. Van mij hoeft het persoonlijk ook weer niet allemaal vet en ruig te klinken. ZIjn genoeg van dit soort club/dance tracks die zo zijn toch?

Ik ga niets over je mix en alles zeggen...omdat je dat nog niet af hebt (makkelijk hoor Bambam...bang voor commentzzz :P )

Vindt de lead op de drukke momenten ervan ietsje te random klinken. Zou ik nog wat meer aandacht aan besteden zodat ie misschien ietsje beter in het geheel past..

KARMA ook gebruikt?? En waar :)
 
Karma-licious!

Karma-licious!

Flauw grapje!

Maar die Karma sounds zijn wel lekker hoor! In de eindmix wat meer body is inderdaad prettig. Nu ik het nog eens hoor zijn die tikken wel heel vreemd! Dat FX in de intro is wel gaaf zeg. Mooi mysterieus geluidje..

Eric
 
Bamse... Vanaf nu hou ik ermee op. Nette track! Mooie sounds!
 
Heb er een paar keer naar geluisterd en toen maar gestopt omdat het te laat was. Nu net vanochtend weer even opgepakt.

Die tikken zijn irritant hoor. (als ik me ergens aan kan ergeren zijn het tikken) Maar da's techniek die opspeelt. Misschien is de sync niet meer goed ingesteld in je digitale chain of een rotte kabel. Krijg je meestal van dat zoort gezeik mee.

Maar een lekker clean geluid ja. En op zich niet veel lijntjes maar toch die kleine dingetjes die het levendig houden. Ben nog wel benieuwd wat er allemaal aan veranderd gaat worden. T'is een goede basis. :)
 
Ik kom net uit m'n nest :gaap: Ja, lekker op tijd...

OK, Bamse's track: inderdaad een erg cleane mix, wat ik ook wel mooi vind. Die kick mag inderdaad wel wat harder. Die trancelead is wel erg strak en bouwt mooi op. Het arrangement is erg afwisselend. Al had ik die opbouw naar de climax anders gedaan (alleen een hihatje erbij is inderdaad erg karig). Het einde is vrij abrupt, maar ja, de track is dan ook nog niet helemaal af.

Zeker niet vekeerd. Het klinkt gewoon weer erg vol. Wat finetunen en er staat ongetwijfeld een hele strakke track.
 
Oke Bamse, deze track is best lekker!!!

Ik mis alleen aanvullende string-accoorden ofzo, dat maakt de boel wat massaler, geeft het wat meer power denk ik.

En die lead; is dat een arpeggio-lijn? Ik kan er namelijk geen echte structuur in vinden. Het komt een beetje rommelig op me over..
Ik hanteer altijd de volgende beredeneringswijze;
kan ik de melodielijn meeneurien??
antwoord: nee... Hier zou ik misschien toch nog iets aan doen.

Over de mix zeg ik nu nog nix
 
Origineel geplaatst door fuse
Die tikken zijn irritant hoor. (als ik me ergens aan kan ergeren zijn het tikken) Maar da's techniek die opspeelt. Misschien is de sync niet meer goed ingesteld in je digitale chain of een rotte kabel. Krijg je meestal van dat zoort gezeik mee.

die tikken zijn pas in beeld gekomen NADAT ik de track gebrand heb op cd, dus zit nit in de orginele opname.

Origineel geplaatst door fuse
En die lead; is dat een arpeggio-lijn?

neen, zelf ingespeeld.
 
Back
Top