USB-Audio

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Regelmatig lees ik met gepaste gruwel over laptopgebruikers die met hun ingebouwde (50 db s/n ratio) geluidskaart produceren. En eerlijk gezegd liegen de prijzen van een usb audiokaart er niet om. Van edirol zijn een paar goedkope usb converters te koop, alleen zonder asio ondersteuning. Ik kwam de volgende site tegen die het leven voor laptoppers toch wel kan verbeteren: www.usbaudio.com

Deze lui leveren een asio usb driver voor een aantal asioloze converters:

There's also a commercial version of the USB ASIO driver supporting Creative Extigy, Digidesign Mbox, Edirol UA-1A (44.1 kHz only), Edirol UA-3, GriffiniMic, Opcode DAT-/SonicPort (optical), Onkyo MSE-U33(HB), Onkyo SE-U55 and Roland-ED UA-30 available at the online shop. Windows users: please download the demo.
 
Toch jammer dat je voor driverondersteuning van je USB geluidskaart afhankelijk bent van drivers van 3'en.

En als ik al die griezelverhalen van anderen hoor hoeft het van mij ook niet zo.
 
Dit ziet er eigenlijk wel goed uit.....voor mij een rede om tzt toch eens naar een usb audio divice te gaan kijken nu er asio drivers te krijgen zijn....
 
Egosystems heeft een WaMi box (audio en midi, via USB) die ook ASIO ondersteund. Test (weet helaas niet meer welke) wees uit dat ie zeer goed was.
http://www.egosys.net

Er bestaan nu trouwens ook geluidskaarten via PCMCIA, lijkt veel beter nog dan USB, je hebt daarmee meer mogelijkheden (PCMCIA geeft meer performance). EchoAudio maakt van deze apparaten, van zeer goeie kwaliteit! Echter wel veel duurder dan USB oplossingen.
http://www.echoaudio.com
 
Ja, dan kan je ook gaan kijken naar de VXpocket van digigram...kost je een rip uit je lijf. Dan is zelfs (als je firewire hebt) die MOTU firewire kast zelfs nog goedkoper.....
 
als ik een USB audio interface moest kopen zou ik de emagic kopen..daar lees ik goeie dingen over..

Olaf
 
Emagic

Emagic

Ik heb zelf de Emagic EMI 2|6, latency van 3ms, en ook nog mogelijkheid tot 24 bits 96khz. Ongelovelijk handig. Met deze en de nieuwe 6|2 heb je zo een 8 in 8 out systeem met 2 USB poorten zonder enige problemen...!

Grtz,
Jeroen
 
Het grote voordeel van zo'n edirol dingetjes is dat je ze al vanaf ca 120 pleuro hebt... klinkt beter als 500+ euroos
 
ik moet nog maar zien of die ASIO drivers het ook goed doen..heb niet het gevoel dat edirol/roland met die knakkers van die drivers samenwerkt.....iemand ervaringen met die dingen?

O.
 
Origineel geplaatst door Jeroen
Ik heb zelf de Emagic EMI 2|6, latency van 3ms, en ook nog mogelijkheid tot 24 bits 96khz. Ongelovelijk handig. Met deze en de nieuwe 6|2 heb je zo een 8 in 8 out systeem met 2 USB poorten zonder enige problemen...!

Helaas is die laatste nog niet uit, die zou voor mij de meest ideale zijn qua recording. Op dit kastje zit ook nog eens midi. Het schijnt dat ie pas rond september uit komt.:stupid

Meer info op de Emagic website
 
Laatst gewijzigd:
Re: Emagic

Re: Emagic

Origineel geplaatst door Jeroen
Ik heb zelf de Emagic EMI 2|6, latency van 3ms, en ook nog mogelijkheid tot 24 bits 96khz. Ongelovelijk handig. Met deze en de nieuwe 6|2 heb je zo een 8 in 8 out systeem met 2 USB poorten zonder enige problemen...!

Valt natuurlijk nog af te wachten of USB wel geschikt is om zoveel audio kanalen tegelijk te verwerken zonder klikjes? Dan toch liever een betrouwbare PCI of FireWire audio.

Benieuwd of de nieuwe EMI 6|2 compatibel zal zijn met USB 2.0?
 
noproblem

noproblem

Ik heb geen enkel probleem om op mijn laptop PIII/500mhz 2 kanalen op te nemen en 6 af te spelen, zonder dropouts!

Grtz,
Jeroen
 
Back
Top