Groovebox of Yamaha rm1x??? help! !!

Groovebox of Yamaha rm1x

Groovebox of Yamaha rm1x

De hardcore groovebox gebruikers zweren bij de intuitiviteit van de mc505, de vette sound en de speelse manier waarop het totale geluidsbeeld beinvloed kan worden.
Ik heb zelf gekozen voor de mc909, ben ik voorlopig in 1x mee klaar.
Ben van een mc303 overgegaan naar Fruity Loops, waar ik jaren plezier van gehad heb , maar ik wou toch over gaan naar de harware, waar ik dezelfde dingen mee kon doen als met Fruity Loops.
Vandaar de 909, die ik je trouwens erg kan aanraden, als je niet te veel op je centen hoeft te letten.

Maar ff to the point: ik heb de Yamaha rm1x in de winkel gehoord en was verbaasd over de vette geluidskwaliteit.
Ik vindt toch de mc505 over de gehele lijn een betere machine. Voor +/-400 euro heb je al een in je bezit.
De 909 heeft mijn voorkeur.
AAN DE MC303 MOET JE SOWIESO NIET BEGINNEN: TE DUNNE SOUND EN TE BEPERKT!

Voor de beste besluitvorming kan je beter op het net zoeken naar de specificaties van de machines waar jij in geintereseerd bent.

Success met de jacht naar het betere speelgoed!
 
Goede tip

Goede tip

Helder verhaal....dus mc 909 en ik ben in een keer klaar....dwz nog wel een keyboard en een mengpaneel..

Kan ik direct mijn draaitafel aansluiten op de mc 909 en dan geluiden opnemen en die weer inzetten in een nieuwnummer? Specificaties van apparatuur is technisch verhaal..moeilijk doorheen te worstelen voor me...

En rs7000.... is dat wat?

gr sanne
 
Waarom ga je niet even bij een shop (of members) langs waar ze je even een demo kunnen geven? De regio Rotterdam/Den Haag brûist wel wat dat betreft.
 
Re: Goede tip

Re: Goede tip

Origineel geplaatst door sanne
Helder verhaal....dus mc 909 en ik ben in een keer klaar....

en of je dan meteen klaar bent, Sanne, je weet nog niet half hoeveel. met die MC 909 mag je van geluk spreken als je voor de ochtendboterham nog pecunia overhoudt.
 
Ik heb ooit in de winkel op een MC909 bezig geweest, en ik was niet meteen verkocht. Toen ik een tijd later de RM1x probeerde, was ik wel meteen verkocht.
De Rm1x werkt super easy, heel makkelijk om demo's te maken. Tegenwoordig gebrujik ik em minder, vooral nog om melodietjes in m'n koppie snel te kunnen concretizeren, want als ik heb geslapen is de muziek verdwenen :P
Ik heb ze nooit in detail kunnen vergeljken, maar als ik zie hoe laag de prijs van de rm1x tegenwoordig staat, kan ik je verzekeren dat je een goede aankoop doet!
Demo's van de rm1x vind je ook op m'n site.

cu around :kroon:
 
Rm1x de betere sequenser, 505 de betere geluiden dat moge bekend zijn. n het hele Groovebox vs. Rm1x verhaal heb ik één factor nog niet gehoord. hoe goed werken ze live.

Ik heb ze beide geprobeerd, en heb uiteindelijk de 505 gekocht omdat deze live verreweg het beste werkt. uitgebreide synth draaiknoppen voor envelopes, filters, LFO's the works
8 sliders voor level, pan en fx,
De megamix functie (het in bijv pattern 01 alvast de baslijn van pattern 02 pakken, zeer handig voor live gebruik) dedicated knoppen voor fx, 6 audio outputs om je mix live goed uit te laten komen, wel jullie kennen de specs.

Als je thuis zit hen je hebt een batterij synths om aan je hardware sequenser te hangen, dan is de RM1x het overwegen waard. Ga je ervoor om een vette liveset neer te zetten, maar het moet toch allemaal in je rugzak passen dan vind ik de 505 de enige keus.
 
Re: Goede tip

Re: Goede tip

Origineel geplaatst door sanne
Helder verhaal....dus mc 909 en ik ben in een keer klaar....dwz nog wel een keyboard en een mengpaneel..

Kan ik direct mijn draaitafel aansluiten op de mc 909 en dan geluiden opnemen en die weer inzetten in een nieuwnummer? Specificaties van apparatuur is technisch verhaal..moeilijk doorheen te worstelen voor me...

En rs7000.... is dat wat?

gr sanne

bijna geen enkel hardware apparaat heeft standaard een phono aansluiting,dus je draaitafel rechtstreeks aansluiten,dat kan je wel shaken, vanaf je mixer kan het wel weer...verder werk ik regelmatig met de mc909,erg leuk ding,even een sdram van 256mb erin en je kan zwaar veel samples erin kwijt en choppen en pasten,dus erg flexibel alles in 1 apparaat,de klank is ook zéér goed te noemen....

maar goed je kan dus via een mixer idd rechtstreeks vanaf je platen samplen in de mc909 en deze samples naar hartelust knippen en plakken en bewerken!!!
 
Re: Re: Goede tip

Re: Re: Goede tip

Origineel geplaatst door d.j.conflict
bijna geen enkel hardware apparaat heeft standaard een phono aansluiting,dus je draaitafel rechtstreeks aansluiten,dat kan je wel shaken,

Daarvoor heb je hele mooie verloop kabeltjes:eureka:
 
Re: Re: Re: Goede tip

Re: Re: Re: Goede tip

Origineel geplaatst door Blinx
Daarvoor heb je hele mooie verloop kabeltjes:eureka:

Vergeet het maar, dat gaat niet lukken! Simpel weg omdat het een ander type signaal is. Het signaal dat uit een draaitafel komt heet een Phono signaal. Dit signaal is zogenaamd RIAA equilised. Je hebt een Phono preamp met RIAA equilisation nodig om dit signaal naar een lijnsignaal met standaard equilisation om te vormen.

Simpel gezegd: een phono preamp maakt van een phono signaal een line signaal.

Zo'n phono preamp zit bijna altijd in dj-mixers, maar bijna nooit in production mixers! Mocht je geen dj-mixer hebben dan moet je dergelijk iets kopen.

PS. Er bestaan de laatste tijd ook draaitafels met ingebouwde phono preamp; deze sturen dan een line signaal uit i.p.v. een phono signaal. Hier heb je dus helemaal geen externe phono preamp noch de phono preamp uit een (dj-)mengpaneel nodig. Je kunt dergelijke draaitafel direct (met of zonder verloopjes) aansluiten op bvb een MC909.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Ik dacht dat ze het zelfde waren qua aansluiting al een cd speler.

De aansluiting is 100% hetzelfde, het signaal wat eruit komt zeker niet. Lees het RIAA verhaal hierboven.
Omdat vinyl bepaalde karakteristieken vertoond bij het vastleggen van audio is ervoor gekozen de EQ van de audio dusdanig te veranderen dat dit een beter resultaat geeft. Een phono voorversterker draait dit weer terug.
 
Back
Top