benodigde snelheid processor

benodigde snelheid processor

  • pentium II 350 mhz

    Stemmen: 3 37,5%
  • pentium III 1.6 ghz

    Stemmen: 3 37,5%
  • nog hoger en duurder

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

michel van rooy

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2002
Berichten
27
Locatie
utrecht
hallo allemaal,
bedankt voor de reacties op mijn vorige vraagje. ben ik errug mee geholpen.

ik heb een nieuw probleempie:
mijn sczi-harddisk is laatst gecrashd en aangezien mijn compu nu toch overhoop ligt wil ik gelijk meer geheugen en misschien een nieuwe processor kopen.

mijn vraag is: welke processor heb je minimaal nodig om een beetje redelijk reason en cubase te draaien ?

ik gebruik mijn compu vooral voor audiorecording (en processing) en om met reason en rebirth wat samples voor mijn mpc in elkaaar te draaien. ik heb emu audio production studio geluidskaart en 512 RAM. op het moment heb ik een pentium II 350 mhz. dus bij een snellere processor zal ik een nieuw moederbord e.d. moeten kopen:-(

ik hoop dat jullie me wat inzicht in dit kunnen geven. ik heb het idee dat het erom gaat wat de bottleneck is en denk dat dat nu mij processor is.
 
350 Mhz is in principe voldoende om Cubase en Reason te draaien volgens mij maar het is wel aan de minimale kant.
Met zo'n PIII van 1Ghz of meer kun je toch wel even een stukkie langer mee en ze zijn volgens mij ook niet meer zo duur tegenwoordig.
Sneller is altijd beter :)
 
Gaan we weer... VIA BASHING !!

:Z
 
Ik had ook een PII 350 en heb toen ik kon hem omgeruild voor een PIII-600 en me dunkt dat het voor jouw ook goed is. Alleen een nieuwe PIII is wel errug duur hoor.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top