NM: Hoe patches te beheren?

binaural

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2002
Berichten
870
Locatie
Nijmegen
Hey allemaal!

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Nord Modular. Heb al een beetje met het ding zitten klooien via de editor en ik begrijp de kracht die in deze machine huist. Alleen, een heleboel randdingetjes irriteren me nogal. Hoe krijg ik bijvoorbeeld in 1 keer het hele geheugen weggedumpt naar de pc? En hoe maak ik in godesnaam snel een paar nieuwe banken om te uploaden? De browser in de editor van Clavia sucked bigtime imho. Wat zou het geweldig zijn om een sounddiverachtige librarian te hebben...

Ik heb de resources op het net al een beetje nagespeurd, maar kan niet echt bruikbare tips/tricks vinden. Wil iemand z'n ervaringen en tips delen en zo voorkomen dat die NM binnenkort weer te koop staat? Please? :confused:

Thanks!!

Jasper
 
't hele geheugen in een keer kan volgens mij niet (sinds ruim een maand erg blije eigenaar van een NM classic..) maar per bank kan 't wel; Synth>bank upload. ik vindt 't overigens wel stom dat Clavia download & upload precies tegenovergesteld bedoelt als normaal. en die patch-browser had idd wel overzichtelijker gekund.
maar ik heb toen ik 'm net had meteen de 3.03 'factory presets' d'r in gezet, en sla nieuwe patches op in een lege bank in de NM.
maar als ik 't goed heb kan je zowel een patchlist naar de NM sturen als een folder op je HD als 'bank' zien. dan kan je dus alle patches die je in 'n bank wilt hebben in die folder opslaan en die naar je NM sturen.
 
Back
Top