Rotte RY30

Frer!k

Bedorven lid
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
678
Locatie
Amsterdam
Beste mede forumleden

op marktplaats staat een Yamaha RY30 drumdoos aangeboden. Echter, de drumpads zijn kapot. Weet iemand of de geluiden los aan te sturen zijn via Midi (multitimbraal uiteraard :) )?

Frerik
 
Jep, dat werkt prima... Ik ben begonnen op dat monstertje. Mensen zeiken 'm maar af, maar dat is een hele fijne. Wel jammer van de pads, want het is altijd leuk om te rammen...

Ik weet ff niet meer of je pads ook neit voor het editten enzo nodig hebt...
 
Ok, thnx. Al een tijdje opzoek naar dit ding, lekkere geluiden toch wel!
 
Ik vind het een schatje. Ik scoor er ook nog wel een keer eentje. Enige nadeel, maar heel charmant te gebruiken vind ik de ruis op de outputs. Als je dikke bassige drumpartijen uit dat ding knalt, dan gaat ie uit zichzelf lekker compressen en kan je met de bijbehorende ruisjes vette subtiele grooves zetten :D
 
Hehe, moooi!
Ik heb de klanken nu in gesamplede vorm, maar da is het net niet...
 
ik ga er morgen eentje ophalen in tilburg 8~ . Kvoel mij als een kind die morgen de sint verwacht :{
 
Origineel geplaatst door kris renton
ik ga er morgen eentje ophalen in tilburg 8~ . Kvoel mij als een kind die morgen de sint verwacht :{

:) lekker gevoel is dat altijd ja.
Laat ons even weten hoe het ding bevalt!
 
Ik zou er toch eentje met werkende pads aanschaffen als ik jou was.
Die maken het ding ook wel voor een groot stuk. Als je van de geluiden op zich al houdt, dan wordt it wel een topper voor jou. Is een superding, maar vind zelf de samples zwak. Probeer misscgien een extra samplekaartje te bemachtigen.
 
Ik zeg, als je 'm echt de sjit vind, koop een RM50. Dat is een doorontwikkelde rackversie van de RY30. Er kunnen 3 samplekaarten en een patchkaart tegelijkertijd in. Naast midi ook trigger inputs en een hele reeks outputs, 8 ofzo.

Meer en betere (lees: hogere samplerate) samples, minder ruis en net wat meer mogelijkheden (patcheditor en een knappe midi-implementatie)... Nadeel, de interface zuigt nog dikker dan die van de RY30...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ik zeg, als je 'm echt de sjit vind, koop een RM50. Dat is een doorontwikkelde rackversie van de RY30. Er kunnen 3 samplekaarten en een patchkaart tegelijkertijd in. Naast midi ook trigger inputs en een hele reeks outputs, 8 ofzo.

Meer en betere (lees: hogere samplerate) samples, minder ruis en net wat meer mogelijkheden (patcheditor en een knappe midi-implementatie)...


Oh boy.. en raad 's wat er thuis op me ligt te wachten vandaag... 8o)
Ik heb de RM50 al eens bij iemand mogen beluisteren ;) en dat is instant hitsigheid..!!


Origineel geplaatst door n0_key
Nadeel, de interface zuigt nog dikker dan die van de RY30...

We gaan gewoon de strijd aan, ga 'm lekker eens aansturen vanaf m'n RM1x :)


..Nu nog de samplekaartjes scoren.. :erm:
 
Origineel geplaatst door nick nova
Ik zou er toch eentje met werkende pads aanschaffen als ik jou was.
Die maken het ding ook wel voor een groot stuk. Als je van de geluiden op zich al houdt, dan wordt it wel een topper voor jou. Is een superding, maar vind zelf de samples zwak. Probeer misscgien een extra samplekaartje te bemachtigen.

Als de pads zouden werken, zou ik inderdaad gelukkiger worden van het apparaat.
Feit is wel dat ik er nu maar €30 voor neer hoef te leggen! :engel:
 
Origineel geplaatst door Vizion
Oh boy.. en raad 's wat er thuis op me ligt te wachten vandaag... 8o)
Ik heb de RM50 al eens bij iemand mogen beluisteren ;) en dat is instant hitsigheid..!!

..Nu nog de samplekaartjes scoren.. :erm:

Ja, ik vond 'm ook niet gek klinken toen. Maar goed, je kent me, erg wipselturig :D
 
De ry30 is een van mijn favoriete drumdozen..................ik heb er zelf al 3 keer een gehad en heb er nu een met 3 kaarten. Vette 80´s drumsssssssssssssss die je totaal kunt vernaggelen..........

Diet toetsen kun je waarschijnlijk wel maken...........hebbie voor 30 eur een hele vette dooz
 
ik heb'm nu maar kga toch even de manual moeten afdrukken vrees ik :geslaagd:. Voor de rest ziet mijn ry30 er echt prachtig uit, alleen een klein laagje stof, voor de rest mankeert ie niks:P
 
ik heb me daarjuist hard uitgeleeft op dat ding, eens de handlijding half doorgenomen snap ik het principe wel, heel gemakkelijk, genoeg geheugen, leuke sounds die je kan editen...kheb al een stukje spastik van plastikman eruit gekregen (ok, niet zo een geweldige prestatie, maar wel leuk). Ik zoek juist nog of je je geluidjes live kan editen (terwijl je pattern speelt), of zoek ik daarvoor beter een fx bakje?:biertje:
 
rm50 voor 150 euro

rm50 voor 150 euro

Op marktplaats staat een yamaha rm50 voor 150 euro te koop... (14-08-2004)

Patrick.
 
Re: rm50 voor 150 euro

Re: rm50 voor 150 euro

Origineel geplaatst door pt.
Op marktplaats staat een yamaha rm50 voor 150 euro te koop... (14-08-2004)

Patrick.

Die ligt bij mijn weten al bij Vizion thuis :D
 
Back
Top