Beter laat dan nooit...

Midicijnman

Midicijnman
Lid sinds
11 augustus 2004
Berichten
8
Locatie
Krimpen aan de Lek
Hallo allemaal,

Toen ik dit forum tegenkwam ben ik er gelijk maar ingedoken. je weet maar nooit waar het goed voor is. Wij zijn toch al een bedreigde diersoort, dus we kunnen elkaars hulp wel gebruiken. Het zal niet de eerste keer zijn dat wij als 'boekensmurf' worden uitgescholden door gitaristen, drummers en andere minderwaardige wezens. ;)

Even iets over mijzelf...
Ik ben al lang actief in de muziek. Ik heb behalve als muzikant ook aan de 'andere kant' van de muziekindustrie gewerkt. Zo heb ik bij Feedback in Rotterdam op de toetsenafdeling gestaan van '91 tot '96 en ben ik de vertegenwoordiger geweest van NordLead in de Benelux. Daarna ben ik de hoofdredacteur geweest van de Nederlandse Future Music. Jammergenoeg is dat (na mijn vertrek 8) ) ten onder gegaan.
Sinds '98 werk ik als zelfstandige. Ik maak muziekproducties voor evenementen, ik produceer muziek voor bands en acts en ik werk op diverse festivals als 'Midicijnman' zoals op het North Sea Jazz festival.

Momenteel speel ik in Yowzah!, de beste en meest swingende danceclassicsband van Nederland. En doe ik regelmatig invalklussen. U mailt, wij komen! Daarnaast ben ik altijd bezig met allerlei projecten.

Meer valt er niet over mij te vertellen, vrees ik. eigenlijk ben ik gewoon ook zo'n saaie toetsenist die zich verstopt achter heel veel spullen...

Groeten,

Gertjan Essenstam
 
...was ik nog vergeten...

...was ik nog vergeten...

Natuurlijk moet er nog een lijstje bij met stoere spulletjes... Dat zegt meer over mij dan al dat andere geneuzel!

Ik ben de trotse eigenaar van een leuke midistudio. Daar gebruik ik onder andere:
Rhodes 73 MkII met een Major key pre-amp
Yamaha SY99, Motif7 en S80
Korg TR-Rack
Roland JV1080
Kurzweil K2500
NordRack2
Ensoniq ASR10r en DP4+
Novation Drumstation
MindPrint EnVoice
Miditemp PMM88e
2x ADAT
Wat behringer en wat Alesis en TC
Mackie 32•8
Apple G4 en iBook
Logic pro

Live neem ik mee wat ik nodig heb. Dat hangt af van de muziek die er gespeeld gaat worden...

Zo, dat weten we dan ook weer!
 
Preamp

Preamp

Ja, helemaal te gek!!! Je kunt hem in de US bestellen via www.majorkey.com. Kost rond de 200 Euri en je moet hem er zelf inzetten.
 
Re: Preamp

Re: Preamp

Origineel geplaatst door Midicijnman
Ja, helemaal te gek!!! Je kunt hem in de US bestellen via www.majorkey.com. Kost rond de 200 Euri en je moet hem er zelf inzetten.

Heb je soms al kunnen vergelijken met de speakeasy preamp?

Ik ben vooral op zoek naar die "suitcase-sound". En in die rackversie van speakeasy zit natuurlijk de vibrato ook op (is wel wat duurder om het zacht uit te drukken :D) ...
 
WELKOM!!

WELKOM!!

welkom op dit interessante forum vol diepzinnige vragen en antwoorden...........:okdan:
 
Preamp

Preamp

Eerlijk gezegd ken ik die niet. De Majorkey is een inbouwprint met daarop een preamp en een BBE-exiter. Het effect is echt geweldig. Je krijgt er een derde knop bij waarmee je de BBE kunt afregelen. Het geluid wordt veel voller met een heleboel boventonen. Het enige nadeel is dat je de 9v batterij steeds moet vervangen. (+/- om de 10 uur spelen).
 
Re: Beter laat dan nooit...

Origineel geplaatst door Midicijnman
Daarna ben ik de hoofdredacteur geweest van de Nederlandse Future Music.
...
en ik werk op diverse festivals als 'Midicijnman' zoals op het North Sea Jazz festival.

Hé, dan was jij de Midicijnman die in FM die vraagbaak voor z'n rekening nam, toch?

En ik zie ook een Miditemp in je setup staan. Da's toch het kenmerk van de live-toetsenist met een setup van redelijke omvang.

Welkom.
 
Welkom!!

Welkom!!

medicijnman.jpg


FutureMusic.. Toch jammer dattie gestopt is. Was altijd wel leuk om in de pauze te lezen; nu moet ik praten met anderen..... :frons:
 
Welkom !
Dus jij bent niet de mididokter van interface.
Moest eigenlijk eerst aandenken.
Wel jammer dat de FM weg is hoor.
wist ik nu pas.

kymo
 
Re: Welkom!!

Re: Welkom!!

Origineel geplaatst door Zoidsity
Was altijd wel leuk om in de pauze te lezen; nu moet ik praten met anderen..... :frons:

:) dit herken ik heel erg... is dat niet heel treurig eigenlijk Frerik?

maar idd zeer jammer dat FM in Nederlandse versie verdwenen is, naast bovengenoemde reden. Waarom eigenlijk, te kleine afzetmarkt in Nederland?
 
Toe maar....weer een grote in ons midden. Wellicht kan ik een hoop van jou leren, welkom daarom! :biertje:
 
Bedankt!

Bedankt!

Jongens (M/V) wat een warm onthaal... Even reageren op de berichtjes:

- Nee, ik ben niet de midisoof van Interface.
- Future Music ging ten onder aan geldgebrek.
- Inderdaad. Een Miditemp-bezitter is een zelfmoordtoetsenist die de weg kwijt is. Een andere reden om er een te kopen is de boze blikken van je medemuzikanten als je tussen de nummers door steeds vijf minuten bezig bent met het zoeken van de juiste geluiden.
 
Back
Top