MU100r en plug in boards?

Don Borito

Fantasie lid
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
168
Locatie
Amsterdam
hoidi,

Ik ben onderandere in het bezit van een Yamaha MU100r module.

daar zit in pricipipe 2 steady onboard kaarten in..(de VL en de VH module wel te verstaan)

Nu vroeg ik me af of er iemand weet of je ook een van de nieuwere boarden hier in kan proppen...
zoals de an150 of de dx150 boarden,..(meen dat die in de s30 enzo kunnen )

heeft iemand hier verstand van CQ ervaring mee?

Verder vroeg ik me af wat ik met mijn Mlan aansluiting op mijn yamaha a5000 kan doen...

grrr... oetjes.

Don Borito

:D
 
Yep, je kunt PLG150-series ook in een MU100 stoppen (en dat werkt ook nog :) )

Kijk maar eens hier, daar staat het
Leuk deze opmerking trouwens, over de PLG-kaartjes: Host computer CPU Use: 0% (stick that in your software synth pipe and smoke it!) Ik wist niet dat ze bij Yamaha ook gevoel voor humor hebben :)


Ik heb de PLG100 kaartjes uit m'n Mu100r ook al eens in m'n CS6X (toen ik die nog had) gestopt en de PLG150AN in de MU100r

En wat dat MLan betreft: dat is een soort van netwerk voor audio en midi signalen over 1 kabeltje... exacte details vind je hier wel ergens op 't forum, want er zijn al heel wat discussies over geweest. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en ga je dan ook niet iets proberen op de mouw te spelden. Evcen het zoekknopje gebruiken dus !
 
Re: MU100r en plug in boards?

Origineel geplaatst door Don Borito
Verder vroeg ik me af wat ik met mijn Mlan aansluiting op mijn yamaha a5000 kan doen...

Dan heb je een mLAN8E, die had ik zelf in m'n Motif 8 zitten. Hiermee kan je via 1 firewirekabeltje een berg audio- en midi-kabels vervangen.

Je kan het ook als audiointerface voor je computer gebruiken. Je kan zelfs de effecten van je sampler gebruiken alsof ze in je computer zitten zonder dat je hiervoor processorkracht moet opofferen. Op www.mlancentral.com kan je meer info over mLAN opdoen.

Wel jammer dat de mLAN8E tot de eerste generatie mLAN-toestellen behoord en die wordt door Yamaha 'een beetje in een vergeethoek' geduwd. Wereldwijd zouden er slechts weinig gebruikers zijn die met first generation mLAN-hardware aan de slag zijn(waren). Yamaha moet daarvan de oorzaak niet ver zoeken: een veel te hoge prijs lijkt mij oorzaak nr 1. Iemand ooit eens de prijs gevraagd van een mLAN8P 8D

Zelf ben ik intussen opgeschoven naar een Motif ES8 en een mLAN16E en een 01x, een heerlijke combinatie mag ik wel zeggen.
 
Re: Re: MU100r en plug in boards?

Re: Re: MU100r en plug in boards?

Origineel geplaatst door Hover
Dan heb je een mLAN8E, die had ik zelf in m'n Motif 8 zitten. Hiermee kan je via 1 firewirekabeltje een berg audio- en midi-kabels vervangen.

Je kan het ook als audiointerface voor je computer gebruiken. Je kan zelfs de effecten van je sampler gebruiken alsof ze in je computer zitten zonder dat je hiervoor processorkracht moet opofferen. Op www.mlancentral.com kan je meer info over mLAN opdoen.

.......

Zelf ben ik intussen opgeschoven naar een Motif ES8 en een mLAN16E en een 01x, een heerlijke combinatie mag ik wel zeggen.

dank jullie voor jullie info... ehmm ben er nog niet helemaal uit...


Betekent dit,.. dat ik zo'n firewire kaart achter in mijn a5000 moet zetten? of moet ik hem op de plaats (ik zag een afbeelding van zo'n firewire adapter) van mijn diskette station zetten? betekent dit trouwens ook,.. dat ik die shit met inbouwen van harddisks en zipdrive niet meer hoef te doen?

maw.. is dit uiteindelijk een goedkopere EN effectievere oplossing ? ik naam aan dat ik samples kan laden via mijn pc harde schijf,.. en ook weer kan wegschrijven? cq mijn cd rom op de pc gebruiken? of is dit weer een van don's :stupid questions? :erm:
 
Re: Re: Re: MU100r en plug in boards?

Re: Re: Re: MU100r en plug in boards?

Origineel geplaatst door Don Borito
Betekent dit,.. dat ik zo'n firewire kaart achter in mijn a5000 moet zetten? of moet ik hem op de plaats (ik zag een afbeelding van zo'n firewire adapter) van mijn diskette station zetten?
Ik veronderstelde dat je al een mLAN8E kaart in jouw A-5000 had. Als je de kaart nog niet hebt gekocht, dan wordt het wel even zoeken want die kaart is echt niet makkelijk te vinden (believe me, I know). En je bent al op voorhand uitgesloten van nieuwere functies en updates.

Om mLAN te gebruiken moet je computer beschikken over een FireWire-aansluiting, niet je A-5000 dus.(de mLAN8E bevat o.a. een FireWire-connector)

Origineel geplaatst door Don Borito
betekent dit trouwens ook,.. dat ik die shit met inbouwen van harddisks en zipdrive niet meer hoef te doen?
Ik begrijp je redenering maar dit kan (voorlopig nog) niet. Via mLAN worden audio en midi-stromen getransporteerd, samples worden verstuurd als data.
Eigenlijk kan het wel via mLAN maar dan gebruik je een MIDI-stroom in je mLAN-netwerk en ... ook al gebruikt mLAN het firewireprotocol (dat heel wat sneller is dan MIDI) ... je werkt dan aan MIDI-snelheid en MIDI is niet echt snel te noemen wat betreft het versluizen van grote, binaire datastromen.
Een interne, harde schijf voor je sampler lijkt me nog steeds een geschikte oplossing.
 
Re: Re: Re: Re: MU100r en plug in boards?

Re: Re: Re: Re: MU100r en plug in boards?

Origineel geplaatst door Hover
....


Ik begrijp je redenering maar dit kan (voorlopig nog) niet. Via mLAN worden audio en midi-stromen getransporteerd, samples worden verstuurd als data.
....
Een interne, harde schijf voor je sampler lijkt me nog steeds een geschikte oplossing.


verdorie,... dat ontwikkelen op hightech gebied,.. gaat dan ook niet echt snel... naar mijn idee hadden ze allang een apperaat kunnen ontwikkelen met een netwerk interface... since iedereen tegenwoordig met computers werkt...

ze willen eerst weer alle musici uitmelken natuurlijk...

bestaan er uberhaupt al apperaten die je met (wireless) ehternet kunt verbinden? (naar mijn idee zou dat echt ALLES oplossen,.. toch??
8)
 
Back
Top