Probleem met mijn E-Mu E5000

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.564
Locatie
Oosterhout
Ik denk dat ik een beetje GEK word....ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want E-Mu UK verwijst mij door naar een service center in engeland...

Dit gebeurt er...:

-Ik zet mijn E5000 aan
-Laad een bank
-Speel de bijbehorende song af in Cubase SX2.0

dit gaat een paar uur goed... (gemiddeld zo'n 2 uur)
Dan hoor ik ineens een tik over mijn speakers en stopt de E-Mu met afspelen... het midi-indicatie ledje op de sampler blijft branden :confused:
De knopjes werken niet meer en het enige wat ik kan doen is de sampler uitzetten en opnieuw opstarten...

Als ik de sampler dan opnieuw opstart zie ik deze melding in het E-Mu scherm:

----------------------------------------------
EOS Primary Loader
Version 01F05
Verifying checksum...
System found in FLASH...
Verifying csum: 0x07d2c274

Checking FLASH...
----------------------------------------------

en meer gebeurt er niet.....
Ik kan de sampler niet in.

Als ik de sampler een halfuurtje ofzo uit laat en dan weer aanzet dan startie gewoon door...

Ik hoop dat iemand hier de oplossing weet want zo kan ik geen muziek maken ;{
 
hoeft niet stuk te zijn maar kan software matig iets niet lekker zitten, zegmaar een soort kortsluiting.

probeer dit dan eens;
http://www.emu.com/support/welcome.asp?RD=kbase

dan hardware->sampler-> e-5000

dan dit even invullen EOS Primary Loader en search en dan krijg je wat info over wat het kan zijn.

Suc6

k hoor t wel van je

waarschijnlijk de system reset moet je hebben
 
misschien dat je flash geheugen idd het leven heeft gelaten, het kan natuurlijk ook zo zijn, je hebt namelijk van die powered geheugen dingetjes, weet ff niet hoe ik het moet zeggen. Maar je flash geheugen werkt dan op een battery, kan zijn dat deze leeg is en dat je gewoon een nieuw batterijtje erin moet doen. Zou natuurlijk erg simpel zijn maar als ik jou was zou ik hem gewoon openschroeven en kijken of er een baterij op de printplaat zit van je emu, als dat zo is die batterij eruit halen en een nieuwe halen. Zou dat iig eerst proberen!

Zit hier in nederland geen importeur van die bakken met een support/helpdesk? Zou dat gewoon ff bij feedback checken.
 
het kan ook gewoon zo zijn dat je niet genoeg flash geheugen hebt voor je smaples of effecten of wat dan ook.

Check dit eens;l
press "Master/Utils/About/Config" to view your system configuration. If the CPU Flash memory is 1MB, you will need to replace the current CPU Flash memory with a 2MB CPU Flash SIMM from E-MU. The EOS V4 upgrade kit (EMU Part Number 6853) which contains the 2MB CPU Flash SIMM that you require, together with the operating system disks and full instructions on installation, is available from E-MU dealers and direct from E-MU.
 
Back
Top