Pearl Syncussion SY-1 aansturen met MIDI?

Jack Marsic

space is the place
Lid sinds
28 juli 2004
Berichten
44
Locatie
Hilversum
Ik heb bij een vriend van me op zolder een Pearl Syncussion SY-1 gevonden!
Hij had geen flauw idee wat hij er mee moest dus heb ik em maar meegenomen.

Maar ik vroeg me dus af hoe ik deze met midi kan aansturen. Ik kon niet veel informatie vinden over de syncussion op internet.
Kan ik het doen doormiddel van Little MCV MIDI to CV Converter van Phillip Rees?
En heb ik er dan 2 nodig voor de twee ingangen? Of is het allemaal niet zo simpel?

Jack
 
dit moet welhaast een geintje zijn maar toch... voor het geval dat je seieus bent zal ik toch maar een serieus antwoord geven :)
je hebt zojuist een van de vetste machines aller tijden in huis gehaald... midi is niet nodig, hij werkt op triggers. ik laat de mijne meestal door m'n 808 triggeren.

veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken :D
 
ik geloof t niet...als t mij overkwam sprong ik een gat in de lucht en deed ik een vreugdedansje onder luid geschreeuw en getier springend en hupelend van blijdschap door de hele stad! *D dus als het waar is ben je echt een vette vette mazzelaar en is je iets overkomen wat bijna ondenkbaar is.

Veel plezier ermee! :W
 
Sorrie jongens, geen geintje...
Ik heb (jammer genoeg) geen 808.
Maar het is dus niet mogelijk om hem via midi aan te sturen?
 
je kan'm met alles triggeren wat geluid geeft, 808 was alleen maar een voorbeeldje. dus als je een midi gecontroleerde module/drumcomputer hebt waar een paar uitgangen opzitten die je niet gebruikt kun je'm daarmee via midi triggeren.
ga'm nou maar eens checken dan zal je wel merken waarom midi een vies woord is in combinatie met de SY1 (straks ga je nog vragen waar je je patches kan opslaan :D )

btw... hij is minstens 350 euro waard, ik heb voor de mijne 400 betaalt en geen centje spijt
 
gefeliciteerd met je vondst!
met een midi/cv converter kun je 'm ook triggeren, en je kunt dan ook de toonhoogte sturen via de pedal-in jack, is erg leuk...
 
dit valt onder de categorie

"Te koop aangeboden: TB-303 bas-begeleidingsapparaat, prima voor beginnende muzikant, met tasje en voeding
vraagprijs 100 gulden of ruil tegen een leuk effectenbakje"

(soortgelijke advertentie staat in een Music Maker uit '87)

maw: MAZZELAAR! DIT KOMT BIJNA NOOIT MEER VOOR!
 
Re: Pearl Syncussion SY-1 aansturen met MIDI?

Origineel geplaatst door Jack Marsic
Ik heb bij een vriend van me op zolder een Pearl Syncussion SY-1 gevonden!
Hij had geen flauw idee wat hij er mee moest dus heb ik em maar meegenomen.

Maar ik vroeg me dus af hoe ik deze met midi kan aansturen. Ik kon niet veel informatie vinden over de syncussion op internet.
Kan ik het doen doormiddel van Little MCV MIDI to CV Converter van Phillip Rees?
En heb ik er dan 2 nodig voor de twee ingangen? Of is het allemaal niet zo simpel?

Jack

Wie schreef ook alweer het liedje "vriendschap is een illusie?"8)
 
Hallo, ik ben nu een tijdje aan het vogelen met m'n sy 01, en ik ben (toch) bezig via midi. Ik wil hem eens voor een wrede baslijn gebruiken ofzo. Via de cv output van m'n TeeBee naar zijn tune ingang krijg ik hem onder mijn toetsenbord. Ik krijg hem alleen niet chromatisch, niet met volt/octaaf en niet met volt/hertz. Weet iemand of het mogelijk is om hem chromatisch aangestuurd te krijgen? Bvd, Mark

edit: Weet iemand ook de manual te vinden?
 
Laatst gewijzigd:
Hallo, ik ben nu een tijdje aan het vogelen met m'n sy 01, en ik ben (toch) bezig via midi. Ik wil hem eens voor een wrede baslijn gebruiken ofzo. Via de cv output van m'n TeeBee naar zijn tune ingang krijg ik hem onder mijn toetsenbord. Ik krijg hem alleen niet chromatisch, niet met volt/octaaf en niet met volt/hertz. Weet iemand of het mogelijk is om hem chromatisch aangestuurd te krijgen? Bvd, Mark

edit: Weet iemand ook de manual te vinden?


Dat trackt voor geen meter natuurlijk!! zal denk ik echt een mod moeten worden om te chromatisch te kunnnen keytracken
 
Bedankt voor je antwoord. Ik vreesde al zoiets. Ik heb ooit eens gelezen over een toetsenist die een dergelijke mod had laten uitvoeren. Die man had vele Moogs, ook grote modulars, maar hij zei dat de baslijnen uit die Syncussion het dikst waren. Ik houd vintage spullen het liefst origineel, maar toch moet zoiets wel heel heftig zijn. Zonder mod kan ik overigens wel een aantal noten in tune krijgen (2 of 3), maar 't werkt wel beperkend op die manier.
 
Bedankt voor je antwoord. Ik vreesde al zoiets. Ik heb ooit eens gelezen over een toetsenist die een dergelijke mod had laten uitvoeren. Die man had vele Moogs, ook grote modulars, maar hij zei dat de baslijnen uit die Syncussion het dikst waren. Ik houd vintage spullen het liefst origineel, maar toch moet zoiets wel heel heftig zijn. Zonder mod kan ik overigens wel een aantal noten in tune krijgen (2 of 3), maar 't werkt wel beperkend op die manier.

Ik zou hem lekker laten zoals ie is en er brute basdrummetjes etc mee maken.
Scoor een Moog Rogue of zo er bij voor de Basslines...dan heb je een super combo!
 
Jaja, toevallig zeg....in 2007 had TS er eentje te koop... :engel:
 
Back
Top