Jx1r

Origineel geplaatst door 6 trak
ik zeg ook niet dat portamento niet mogelijk is met multi samps... ik zeg alleen dat de jx-1 niet is voorbereid op portamento... ik voorzie dus grote problemen, zeker voor iemand die geen electronische background heeft...
de rest van je verhaal, dat je het in een 19" rack zou inbouwen, heb ik iets meer vertrouwen in... :)

ik heb wel enige capaciteiten in de electronica. circuits veranderen etc. printplaten ontwerpen dat soort dingen kan ik wel...
 
Zou het kunnen zijn omdat de SoundCanvas en de U-220 wat 'jonger' zijn en werden uitgebracht toen General Midi z'n opmars begon? En een beetje standaardmodule hoort toch o.a. met portamento overweg te kunnen?

Is maar een gokje, maar toch.
 
Origineel geplaatst door Hover
Zou het kunnen zijn omdat de SoundCanvas en de U-220 wat 'jonger' zijn en werden uitgebracht toen General Midi z'n opmars begon? En een beetje standaardmodule hoort toch o.a. met portamento overweg te kunnen?

Is maar een gokje, maar toch.

de jx1 is uit het zelfde jaar als de JD800, 1991 dus... De u220 is uit 1988 en de soundcanvas serie begon al in 1990 met als voorloper de mt32
 
Origineel geplaatst door Slipperman
ik heb wel enige capaciteiten in de electronica. circuits veranderen etc. printplaten ontwerpen dat soort dingen kan ik wel...
maar gezien de vragen die je hier stelt vraag ik me af in hoeverre dan? maar goed...
vraag Matrixxx of Boemtsjak eens, wellicht dat een van de 2 je een duidelijk antwoord in deze kunnen verschaffen...
 
je kan gewoon het toetsenboard loskoppellen en dan moet hij het gewoon via midi doen
voor de rest wat ik me nog weet van de jx1 dat de printboardjes klein zijn en met een beetje meten en passen moet het wel passen in een 2 he behuizing
het zal gerust ook in een 1 he behuizing passen maar dan zal je een nieuw printplaatje moeten ontwerpen en de faders horizontaal moeten plaatsen

nu vraag ik me af is dat het wel waard een jx1 in een 19 kastje te gaan bouwen aangezien de lege behuizingen best duur zijn en dan nog evt de kleine andere materialen daar koopp je een 2de jx1 bijna voor
ik denk dat je beter dat ding ergens in de hoek recht op moet zetten of verkoop hem en koop er een vintagekaart van roland voor terug en zet hem in je 880 (die bezit je volgens mij toch slipper...)
dat scheelt ook ruimte en ik denk dat je veel mooiere geluiden in huis hebt en je hebt dan echt ruimte over
ik heb nog wel meer opties hoor
:)
 
ik zie dat slipper geen 880 module bezit maar een rolannd vintage module is ook een oplossing zitten namelijk de zelfde geluiden in alleen je kan ze niet uitgebreid editten maar dat kan je met je jx1 ook niet volgens mij
 
Back
Top