Welke Geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Jongens en meisjes,

welke geluidskaart zouden jullie kiezen?

1. Scope Home van Creamware
2. 1212M van EMU
3. DIO 2496 van M-audio
________________________________________________________________________________________________

Ik maak dus gebruik van cubase de effecten, soft synths zoals de fm-7 en van arturia. Dit gooi ik naar mijn mengtafel lieftst digitaal. Dus laat u mening horen.

Bedankt.
 
De 1212, tenminste echt 24bit en welliefst 120dB snr ! Monitor/Mix routings zijn wellicht voor dance overbodig, maar toch een niet bepaald geringe feature als je toch een bandje gaat opnemen via je multitrack daw. Verder nice zero latency plugs, alleen de filter gaat niet door de dsp en trekt pakweg een voice per orde wat cpu betreft.

Hij is ook verreweg de goedkoopste van alle.
 
Hallo,

ik zit hier al een tijdje op het forum te kijken en haal heel veel nuttige info hier vandaan.
Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart.
Ik dacht ik zet mijn vraag hier maar neer en maak geen nieuw onderwerp aan.
Ik maak verschillende soorten house muziek dus van trance tot hardcore maar vooral hardcore en doe dit met behulp van reason 2.5 en een jp8000 en ga daar nu ook cubase + vst's bij gebruiken.
In de toekomst komt er een O2R en diverse andere hardware.
Maar eerst een nieuwe geluidskaart en monitors:) maar welke dat is de vraag?
We zijn tot nu toe uitgekomen op de Motu 828 mk2 en de RME multiface.
Ik zag al dat veel mensen hier de RME hebben en heb daar ook wel goede verhalen over gehoord.
Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe het met de dsp zit en de uitbreidings mogelijkheden van deze kaarten.
Welk geluidskaart raden jullie mij aan?

Bedankt.
 
uit het rijtje van 3: absoluut de EMU 1212m!
 
kijk niet alleen naar specs!!!
mijn oude dsp factories (20bit convertos en 18bit als ik me niet vergis) klonk beter dan een audigiy bijv (is een 24bitter)
en ook beter dan een audiophile!

m'n rme hdsp9652 is niet beter, maar anders (alleen met asio issie beter 3ms latency)...
maar als je een creamware kaart kunt kopen.... altijd doen ;-)
schat ik hoger in dan creative
en m-audio
 
Origineel geplaatst door virkaz
kijk niet alleen naar specs!!!
mijn oude dsp factories (20bit convertos en 18bit als ik me niet vergis) klonk beter dan een audigiy bijv (is een 24bitter)
en ook beter dan een audiophile!

m'n rme hdsp9652 is niet beter, maar anders (alleen met asio issie beter 3ms latency)...
maar als je een creamware kaart kunt kopen.... altijd doen ;-)
schat ik hoger in dan creative
en m-audio


Je wilt niet wete wat de emu inhoudt8~
 
ik weet het wel... maar ken jij creamware wel?
2 vrinden van mij hebben die shit en het is echt goe!
vette fx! vette synths! gewoon strak
 
ik zie trouwens dat de topic starter een ddx heeft,
spaar ff door voor een rme kaart!!!

dan heb je adat!
ook ff adat boardje in je mixer en je hebt 16 analoge kanalen en 16 digitale! dus 32. dan zit je voor de toekomst wel geramd!
 
ja ken ik (de pulsar2 dan)
eerlijk gezegd werk ikzelf liever met wat k nu heb dan met de pulsar.. > khou van mn uad in combi met NI synths
 
hij heeft het over een soundcard, niet over een dsp kaart. alleen dsp kaart brengt je niet al te veel audio lijkt me...
 
klopt maar je had t ff over softs...
Maar de soundkwaliteit van de 1212m wordt ook wel met de Lynx(2) vergeleken!
daarnaast is het handig om te wete dat emu ook veel met dsp's kan......
 
ik heb het niet over softs gehad.
bij de creamware krijg je alleen wel soft-synthesizers, mooie bijkomstigheid.
maar met zijn setup zou ik voor een rme hdsp gaan
 
Bericht door een moderator:
Deze geluiskaarten thread voegt niets toe aan de lopende threads over dit onderwerp. Hierdoor wordt deze thread gesloten.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top