Giga Vst Adapter

ka2

Uitgekookt Lid
Lid sinds
22 juli 2003
Berichten
554
Locatie
Hardenberg
Het is zo ver eindelijk hebben de jongens van fx max hun Vst adapter voor giga studio klaar. Nu is het eindelijk mogelijk om gigastudio te draaien in cubase of andere vst host. Goh wat heb ik hier lang naar uitgekeken. Alleen jammer dat het eigenlijk een beetje te laat komt, nu met gigastudio 3 voor de deur. Maar goed in ieder geval petje af.

Het is ook mogelijk om een 14 day trial te downloaden van hun site. www.fx-max.com
 
Fris! (nou ja fris, best wel warm hier enzow)

Ook handig voor de mensen die geen GSIF drivers hebben. ;)
 
ik vat nog steeds het princiepe niet van gigastudio.. kan iemand me dat uitleggen?
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
ik vat nog steeds het princiepe niet van gigastudio.. kan iemand me dat uitleggen?

Het princiepe van gigastudio??? Er is helaas geen andere software sampler waarmee je via je modulation wheel kunt switchen tussen gelayerde samples. Vandaar dat de beste sample libraries vaak alleen maar in giga formaat worden uitgebracht.
 
Origineel geplaatst door ka2
Het princiepe van gigastudio??? Er is helaas geen andere software sampler waarmee je via je modulation wheel kunt switchen tussen gelayerde samples. Vandaar dat de beste sample libraries vaak alleen maar in giga formaat worden uitgebracht.

Het feit dat gigastudio inderdtijd (en volgens mij in zeker op zicht nu ook nog) als enige gebruik mocht maken van een speciale streaming techniek waardoor de samples niet (volledig) in het geheugen geladen hoeft te worden en dus veel grotere patches (instruments) mogelijk zijn, schijnt er ook iets mee te maken te hebben ;)
 
Origineel geplaatst door Haarbol
Het feit dat gigastudio inderdtijd (en volgens mij in zeker op zicht nu ook nog) als enige gebruik mocht maken van een speciale streaming techniek waardoor de samples niet (volledig) in het geheugen geladen hoeft te worden en dus veel grotere patches (instruments) mogelijk zijn, schijnt er ook iets mee te maken te hebben ;)

Hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien? *D
 
Wat is precies het voordeel, daar gigastudio toch standaard 4 virtuele midipoorten aanmaakt, die je vanuit je sequencer kan selecteren?

Het enige voordeel is dan het niet hoeven laden van de 'zware' standalone app?
 
Origineel geplaatst door Mikula
Wat is precies het voordeel, daar gigastudio toch standaard 4 virtuele midipoorten aanmaakt, die je vanuit je sequencer kan selecteren?

Het enige voordeel is dan het niet hoeven laden van de 'zware' standalone app?

Ja dat kan wel maar je kan er geen effecten overheen gooien. Met deze adapter wordt gigastudio als het ware een vst instrument binnen cubase of een andere sequencer. En geloof me dat is een stuk handiger werken. :D
 
Back
Top