Sysex opnemen van pg300 controller

SvV

De mac mackie!
Lid sinds
9 februari 2002
Berichten
111
Locatie
Purmerend
Ik ben in het bezit van een roland alpha juno 2 met pg300 controller. Heb het zo aangesloten:

Midi out AMT8 > PG 300 > Juno > Midi in AMT8

Alleen als ik nu iets wil opnemen in Logic dan neem hij niet de veranderingen op die ik met de pg 300 maak. Klopt ook want de juno stuurt de sysex data niet verder door. Maar nu vroeg ik me af of er een manier bestaat dat ik wel de sysex kan opnemen en tegelijkertijd ook de aanpassingen direct hoor (dus niet pg300 direct op midiinterface aansluiten want dan ontvangt de juno het niet)

Alvast bedankt
 
Nou heb ik de Alpha Juno keys de deur uit gegaan maar je kunt onder je MIDI menu vanalles instellen, waaronder dit volgens mij.
 
Nou heb al een tijdje er niet mee gestoeid maar weet wel dat ik in dat menu dingen veranderd heb om te kijken of het dan wel werkt.

Maar opzich is het logisch want stel je voor hij zou het doorsturen dan zou hij ook sysex doorsturen wat ik misschien al eerder opgenomen had (als ik sequencer op record/play doe) Dus wil ik dan iets aanpassen dan zal die die data die ik eerder opnam ook weer doorsturen en ja ook niet echt handig :) Maar opzich zou dat niet vaak voorkomen maar toch.

Maar ik kan altijd met de alpha dial werken.. neej toch liever niet :)
 
Mischien werkt dit?

PG 300 > Midi in AMT8 > Midi out AMT8 > Juno > Midi in AMT8

En dan zorgen dat je AMT8 wat hij binnenkrijgt van de PG ook doorstuurt naar de Juno (en het merged met wat je daar nog meer heen stuurt, dat kan zo'n ding toch?)
 
Back
Top