OSC OSCar bij Music House.

Origineel geplaatst door omiel
1500 euro voor een oddesey? Dacht het niet, dank je. Ik heb of had zelf ook een heel rijtje zeldzame dingen, maar ik heb er nooit geen belachelijke prijs voor betaald. Het moet wel een beetje leuk blijven.

Nou, dat bedoel ik dus. Ik zou er zelf ook nooit zo veel voor willen betalen, geldt ook voor die Oscar. Maar in een dolle (I need money) bui heb ik hem eens te koop gezet. En dan zijn er dus van die freaks die dat echt willen betalen.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak


Je probeert nu al twee jaar dat ding te 'verkopen'. Hoe lang blijf je dat nog volhouden? Ik heb wel een hengel als inruil voor je. 8)

:gaap:
 
Digitaal ? !

Digitaal ? !

Ik lees hier ergens op het grote internet dat de Oscar een digitale synth is.. nee.. niet gewoon DCO's zoals bij de Juno's.. maar écht digitale oscillators..

.. Waardoor je blijkbaar (ik ken die bak niet) 6 verschillende 'waveforms' in den Oscar kunt opslaan.. om vervolgens met analoge filter en modulatie te kunnen vermeubelen..

Interessant!!
 
Volgens mij is alles van binnen digitaal op het filter na. Het was ook de eerste synth die additieve synthese had. D.m.v. het toetsen bord kun je boven tonen bij op een standaard sinus stapelen. Hoe vaker je een bepaalde toets aanslaat hoe luider de daarij behorende boventoon klinkt. Je hebt geen flauw idee wat je aan het doen bent, maar je kan wel leuke dingen doen. Het is dus theoretisch mogelijk om met een opstapeling van allerlei sinussen met verschillende frequenties en amplitudes zaken zoals blokgolven, zaagtanden en al het willekeurige daar tussen in te programeren. Die gorlfvormen kun je dan opslaan en gewoon gebruiken. Leuke, unieke feature.
 
Precies en er zijn er maar 2000 gemaakt geloof ik en als je dan het geld hebt.....gewoon kopen dan.
Toch een hele speciale synth.
 
Right OnAcid!! :)

jullie zeggen het zlef al, er is altijd een "dwaas" zoals ik die het gewoon koopt. Dat geldt dus ook voor mij als ik hem ooit zou willen verkopen. Niks aan de hand.
 
ben ook erg benieuwd hoe het afgelopen is.... en wat martijn nog te zeggen had.
en hoe het met die prophet zit nu....
we leven mee hoor sander!
 
Unite!

Unite!

Hehe... fijne thread.. dit forum begint een aardige 'spil' in het Nederlandse synth-landschap te worden..
 
Hij was inderdaad aardig aan de prijs, zoals al geconcludeerd was.
 
Hoe reageerde ze bij MH toen je em niet wilde.
Ze hadden em per slot van rekening voor jou vastgehouden. (tenminste dat zeggen ze).
 
Ja, nu zullen ze voortaan helemaal geen spullen meer vasthouden. En hebben ze dus toch wel een beetje gelijk.
 
Misschien alleen nog voor mensen die ze heel graag mogen. Ik zal 's bellen...
 
Zullen we dan samen bellen Leo? Maken we iets meer kans mischien.
 
Spullen vasthouden..

Spullen vasthouden..

Hmm.. Ik ben het niet helemaal met je eens OnAcid.. het is weldegelijk fijn ALS ze (wie dan ook.. ) eens een keer iets voor je vast willen houden. Als je echt serieuze interesse hebt in een apparaat, is het wel erg lullig als je niet in de buurt woont.. en dus niet meteen dezelfde dag op de stoep kunt staan.

.. en ja.. dan heb je in mijn ogen nog altijd het recht om 'nee' te zeggen.. als het toch niet blijkt te zijn waar je op hoopte.
 
Vintage shit vasthouden is gewoon erg lastig. Als ik een of andere vage bak (ARP 2600 of zo) wil hebben dan moet ik nu gewoon het geld al aan MH geven en dan houden ze hem echt wel vast als ie binnenkomt. Er zijn zo veel mensen die vragen of ze iets vast houden en het dan niet kopen... Ik zou daar als muziekzaakeigenaar ook stront ziek van worden.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als ik een of andere vage bak (ARP 2600 of zo) wil hebben dan moet ik nu gewoon het geld al aan MH geven en dan houden ze hem echt wel vast als ie binnenkomt.

Zeker erg handig. Zeker voor al die rijkeluiszoontjes...hehehe
Maar stel nu dat ik hun al betaald heb om een Prophet 5 te zoeken, en zij komen dan met een, naar jouw idee, slecht exemplaar aanzetten...?

equate
 
Ik zou echt niet zoveel duizend gulden van te voren gaan betalen. Straks gaan ze faillet ofzo en dan is het maar afwachten of je dat geld ooit nog terug krijgt.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Er zijn zo veel mensen die vragen of ze iets vast houden en het dan niet kopen... Ik zou daar als muziekzaakeigenaar ook stront ziek van worden.

Dat gevoel ken ik wel ja, zo'n keer of 3 per maand.....
 
Back
Top