Die elektronische K#T muziek...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tja, er gaat idd niks boven een live jazzband. De electrische gitaar mag van mij wel versterkt worden, maar verder alles akkoustisch.
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Tja, er gaat idd niks boven een live jazzband. De electrische gitaar mag van mij wel versterkt worden, maar verder alles akkoustisch.

Over smaak valt niet te twisten, maaruh, wat doe je hier dan? >:|
 
Valt me nog mee een blonde doos die weet dat shift-F7 met computers te maken heeft.

Ze motten gewoon niet mauwen en maar lekker naar Marco Borsato en dat soort meuk gaan luisteren.
 
En al die BSB meuk enzo, Britney en die sita enzo, zit 9 v/d 10 keer ook een dikke vette drumcomputer achter! iig een dikke vette compressor! :)
 
Last edited by a moderator:
Marco. Die leuke Marco. Schrijft al zijn teksten zelf, maakt al zijn muziek zelf, zonder enige electrisiche of electronische instrumenten...
Marco is de man.:W
 
En als je geen noten kan lezen of een "echt" instrument bespelen ben je natuurlijk ook geen muzikant.

Yeah right!

Maar als je aan mensen wilt uitleggen wat voor muziek je maakt wordt het toch al gauw moeilijk want hoe moet je jezelf nou noemen? Als je zegt ik ben muzikant vragen ze in welke band je zit, als je zegt ik ben producer dan hebben ze daar waarschijnlijk sowieso geen voorstelling bij. Als je zegt "componist" denken ze klassieke muziek ofzo...zucht!
Of als mensen bij me thuis komen en dan zien ze een keyboard staan en dan vragen ze natuurlijk "speel eens wat". Ja dat kan ik dus niet, dan moet ik toch echt Cubase opstarten en op "play" drukken :) .
 
Amen! :)

Ze kunnen me nog beter vragen om wat op m'n gitaar te spelen ;)
 
en mensen denken dat goede trance maken makkelijk is, kom op man, als het zo makkelijk is moet je mee komen mag je nummer bij mij maken.. maar dat durfen ze nooit :)
 
Origineel geplaatst door NorthernLightX
In mijn Gabber-tijdperk was mijn vader altijd aan het klagen dat ik van die "Rampestampen takkeherrie" maakte 8)

Gelukkig besefte hij wel een beetje dat zijn ouders vroeger ook over zijn muziek klaagden (ABBA 8o) )

hmm mijn vader komt meer uit het beatles tijdperk maar sommige hardcore kon hij echt wel waarderen (levithan en zo) en ook wel van dat vroegere (elektroische house muziek zoals hij dat noemt) techno vindt ie wel interresant!;)
 
Mijn pappa vind 2 unlimited gaaf en kijkt naar TMF.

Gek he!? :)

Maar wat betreft is een studio met veel knoppenbakken wel een pre om mensen te laten schrikken wat je allemaal voor zeut nodig hebt om van die 'kutmuziek' te maken. ;)
 
"met zo'n computer kan toch iedereen muziek maken!" :(

ja...en met een tekstverwerker kan iedereen een roman schrijven...



alhoewel ik moet toegeven dat muziek maken wel toegankelijker is geworden door onze fijne kompjoetertjus...:)
 
Origineel geplaatst door fuse
Mijn pappa vind 2 unlimited gaaf en kijkt naar TMF.

ja maar hij vindt waarschijnlijk die rapper ray heet ie geloof ik wel een lekker ding of niet??:confused: ;)
 
1e vaststelling : we hebben het geluk in een fascinerende tijd te leven waarin nooit eerder in de muziekgeschiedenis zoveel ontwikkelingen, innovaties en zelfs revoluties op muziekvlak kort op mekaar zijn gevolgd, vooral toch dankzij technologische vooruitgang. :D

2e vaststelling : is het dan niet een flagrant contrast, is het dan niet ronduit schandalig dat er (in België toch) nog steeds een met belastinggeld ondersteunde staatszender bestaat (zoals bv. Studio Brussel :[> ) die z'n subsidies en media-invloed aanwendt om allerlei alternatieve gitaar-onbenullen (zoals nu bv. Flip Kowlier :[> ) de sterren in te promoten en deze wansmaak en onkunde uit te roepen tot CD van het jaar!?! Gewoon maar omdat het om zogeheten alternatieve singer-songwriters gaat, die daarom als een zogezegd "echte" artiest, muzikant en componist beschouwd worden? Is dat gebrul en dat gepruts op gitaren dan zoveel betere muziek???? :(

Als ze nu tenminste nog echt goed op hun gitaar zouden kunnen spelen, maar nee... Ik heb alle respect voor goede gitaristen, want daar moet je even goed hard voor studeren, net als op piano, viool of op midi. Maar oefenen en repeteren, oh nee, dat hoeven die boerelullen niet hoor. Da's de mentaliteit van "We schreeuwen wel wat, we doen maar wat : iedereen vindt het toch meteen goed omdat we zo lekker alternatief zijn."

Oplossing 1: Kunnen we niet beter al die subsidies die nu verloren gaan aan die alternatieve gitaar-rotzooi op de radio, besteden aan betere, moderne muziekscholen, waar je niet alleen klassieke muziek kunt leren, maar ook MIDI? 8P

Oplossing 2: zouden we dat gitaar-krapuul (zoals bv. Flip Kowlier :[> ) niet beter uitleveren aan de Taliban (waar muziek verboden is op straffe des doods!), of toch maar in het hok van de andere brul-apen in de Antwerpse Zoo, met zo'n bordje erbij : verboden te voederen? :duivels:

Nog dit : ik heb écht niets tegen gitaren, ik heb niets tegen singer-songwriters, en ik heb niets tegen het alternatieve genre. Daar zitten hele goeie muzikanten tussen die echt goed gemaakt en geïnspireerd werk afleveren. Maar ik vind dat de rotzooi die je meestal hoort op zomerfestivals en op gesubsidieerde staatszenders als Studio Brussel géén muziek meer is. Flip Kowlier :[> is maar 1 voorbeeld, die jongen kan er ook niet aan doen dat hij zo weinig talent heeft. Maar het feit dat zo'n onbenul nu als trendy wordt voorgesteld door zgn "kenners", is toch hallucinant!?! Komaan zeg, dit is toch ronduit slechte muziek, het resultaat van onkunde, gebrek aan talent en puur amateurisme. :(

En het maakt mij dus ontzettend boos dat ons zuurverdiende belastinggeld aan dergelijke rotzooi verspild wordt, gewoon omdat omhoog-gevallen zelf-uitgeroepen muziekpausen zoals Jan Hautekiet :bekdicht: dat nou toevallig goed vinden. Met zo'n artiesten staan wij Belgen in het buitenland voor de zoveelste keer voor aap! En daar moet dringend iets aan gedaan worden!! Gelukkig hebben we nog Milk Inc en Sylver, en zitten er Belgische producers (Jean-Paul de Coster, Phil Wilde) achter 2 Unlimited. 8)
 
Laatst gewijzigd:
Vroeger draaide ik altijd hiphop in de auto als ik met mijn moeder ergens een stuk moest rijden (beter dan praten met je moeder :) ), begon ze ook altijd met haar hoofd mee te bewegen, ze vond het wel grappig geloof ik.

Gabber vond ze wat minder, maar ja ze is ook ver in de 60.
 
Wat mogen wij dan blij zijn met de VPRO, die onze belastingcenten nog enigsinds goed weet te verkwanselen. :)
 
Origineel geplaatst door Dobre
ben nu toch wel erg benieuwd geraakt naar Flip Kowlier

:erm:

Flip Kowlier "zingt" (als je dat zingen kunt noemen), murmelt wat in het Izegems, een platte variant op het West-Vlaams. Voor de meesten (zelfs Vlamingen) een totaal onverstaanbaar brabbeltaaltje. Een typische titel van een liedje : "Mi moaten" (=mijn vrienden). Daarbij tokkelt hij wat op een akoestische gitaar, en that's it ! Krijgt daarvoor awards van een grote Belgische artiesten-vereniging, en treedt op op grote festivals in ons apenland.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top