Die elektronische K#T muziek...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door King of Snake
En als je geen noten kan lezen of een "echt" instrument bespelen ben je natuurlijk ook geen muzikant.

Dat verwijt krijg ik nou ook altijd van mijn ouders =( . Nu ik ook met hardware begin te werken (ipv alleen impulse tracker) beginnen ze toc wel een beetje te begrijpen dat ik wel serieus muziek aan het maken ben. Toch vinden ze nog steeds dat ik geen muziekant ben omdat ik geen instrument kan bespelen. En natuurlijk maakt m'n pc de muziek en niet IK :confused: =( Kortom: erg frustrerend.
 
En het erge is ook nog dat, sinds ik zo af -en toe doe DJ-en,
mensen je nog minder serieus gaan nemen als je zegt dat je muziek maakt...
"Hahaha...dat is toch geen muziek maken, die plaatjes opzetten, dat kan ik ook"

....grrrrrrrrr.... :(

Vervolgens wordt het heel moeilijk om uit te leggen dat je echt muziek maakt met synthesizers e.d. omdat ze denken dat "allemaal die dance platen" uit een huis-tuin-en-keuken
pc komen....

=(

equate
 
Origineel geplaatst door equate
En het erge is ook nog dat, sinds ik zo af -en toe doe DJ-en,
mensen je nog minder serieus gaan nemen als je zegt dat je muziek maakt...
"Hahaha...dat is toch geen muziek maken, die plaatjes opzetten, dat kan ik ook"

Mwoah, ik denk zelf niet zo heel veel anders over DJs. Het is natuurlijk wel een klus om de juiste platen bij elkaar te vinden, maar om dat nou muziek maken te noemen. Ik vind het al helemaal onbegrijpelijk dat iemand die platen opzet zo'n ster status kan bereiken. Dat is net zoiets als dat iemand beroemd wordt met het fotograferen van schilderijen.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki


Mwoah, ik denk zelf niet zo heel veel anders over DJs. Het is natuurlijk wel een klus om de juiste platen bij elkaar te vinden, maar om dat nou muziek maken te noemen. Ik vind het al helemaal onbegrijpelijk dat iemand die platen opzet zo'n ster status kan bereiken. Dat is net zoiets als dat iemand beroemd wordt met het fotograferen van schilderijen.

Kennelijk heb je niet goed gelezen... Wat ik bedoelde was dat ik, door het DJ_en, door sommige mensen minder serieus wordt genomen als ik zeg dat ik muziek maak. Ze gaan er dan meteen vanuit dat ik met "muziek maken", "DJ-en" bedoel...

dus.

equate
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Dit is volgens mij ook een goed voorbeeld waarom Depeche Mode in Nederland min of meer geboycot wordt. In Hilversum denken ze alleen maar dat het simpele, steriele muziek is. Als je dan ook bekijkt hoe ze in Oor (ook zo'n blad voor Neerlands serieuze muziekgeweten) DM altijd hebben neergesabeld, is dat ook niet zo vreemd. Niemand die op de teksten let of überhaupt de moeite neemt om voor de opbouw van de muziek open te staan en dit op waarde te schatten.

Ha, een mede DM fan! Ben het helemaal met je eens.

En de tirades van David zijn subliem!

En misschien dat die vooroordelen gewoon eens een keer de wereld uit kunnen. Want eigenlijk komt het er op neer dat een bepaalde groep zichzelf blijft profileren ten koste van anderen. Want zoals er op de alto zenders alleen maar alto verantwoorde muziek word gedraaid word er op de commercieele zenders en pseudo commerciele zenders alleen maar een bepaald soort muziek gedraaid.
Het is dat we op het werk de radio ook wel eens uitzetten en mp3's of CD's draaien want anders word je helemaal gek van elke uur dezelfde nummers. Als ze nou eens wat meer draaiden dan kregen die anderen ook eens een kans. Mja, de platenmij moet dik geld neerleggen voor airplay en die moeten dan zo nodig hun artisten zo vaak gedraaid zien. Ze zijn waarschijnlijk te dom om in te zien dat ze op die manier het publiek afstompen en gaat geloven wat in de top 40 of alto top zoveel alleen maar goed is.
Zie jij dan nog maar eens met je in geen enkel hokje te duwen muziek maar eens een poot aan de grond te krijgen. Dan zul je heel erg hard je best moeten doen tegen de stroom in.

Trouwens een goede uitzondering vind ik wel 2voor12 hoor, want die doet gewoon alles door elkaar heen.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki


Mwoah, ik denk zelf niet zo heel veel anders over DJs. Het is natuurlijk wel een klus om de juiste platen bij elkaar te vinden, maar om dat nou muziek maken te noemen. Ik vind het al helemaal onbegrijpelijk dat iemand die platen opzet zo'n ster status kan bereiken. Dat is net zoiets als dat iemand beroemd wordt met het fotograferen van schilderijen.

je hebt DJ's en je hebt DJ's..laat ik maar beginnen met aangeven dat ik het met je eens ben dat het belachelijk is dat DJ's tegenwoordig als een popster worden gezien...aan de andere kant is het ook wel erg begrijpelijk, er moet voor de meeste mensen een image op de veelal anonieme electronische dansmuziek geplakt worden....dat is dan logischerwijs de DJ...

techniek is te leren....met het juiste ritmegevoel....maar het selecteren en programmeren van een set in combi met het lezen van je publiek...dat kan je of dat kan je niet.....da's volgens mij niet te leren.....en dat maakt het verschil tussen een crap DJ en een goede DJ...helaas wil 80% van het nederlandse danspubliek altijd het grote feest der herkenning, dus krijg je elke keer dezelfde voorspelbare afgezaagde DJ's met dezelfde voorspelbare afgezaagde DJ-sets..

Olaf
 
Origineel geplaatst door fuse


Ha, een mede DM fan! Ben het helemaal met je eens.

En de tirades van David zijn subliem!

En misschien dat die vooroordelen gewoon eens een keer de wereld uit kunnen. Want eigenlijk komt het er op neer dat een bepaalde groep zichzelf blijft profileren ten koste van anderen. Want zoals er op de alto zenders alleen maar alto verantwoorde muziek word gedraaid word er op de commercieele zenders en pseudo commerciele zenders alleen maar een bepaald soort muziek gedraaid.
Het is dat we op het werk de radio ook wel eens uitzetten en mp3's of CD's draaien want anders word je helemaal gek van elke uur dezelfde nummers. Als ze nou eens wat meer draaiden dan kregen die anderen ook eens een kans. Mja, de platenmij moet dik geld neerleggen voor airplay en die moeten dan zo nodig hun artisten zo vaak gedraaid zien. Ze zijn waarschijnlijk te dom om in te zien dat ze op die manier het publiek afstompen en gaat geloven wat in de top 40 of alto top zoveel alleen maar goed is.
Zie jij dan nog maar eens met je in geen enkel hokje te duwen muziek maar eens een poot aan de grond te krijgen. Dan zul je heel erg hard je best moeten doen tegen de stroom in.

Trouwens een goede uitzondering vind ik wel 2voor12 hoor, want die doet gewoon alles door elkaar heen.

Precies. Op 3FM vind ik in ieder geval Isabelle een uitzondering. Zij draaide 'Exciter' toen die net uitkwam, gewoon om mensen er van op de hoogte te stellen.
 
ik heb mijn radio geloof ik al 3 jaar niet meer aangehad

Olaf
 
Ik wordt op mijn werk gekweld door Yorin FM (tenminste als ik mn rm1x niet bij me heb)
 
het lek is soms nog wel te pruimen.. soms dan hé
 
Origineel geplaatst door krz
het lek is soms nog wel te pruimen.. soms dan hé

OT
Hmmz, sinds Semtex weg is is er niet veel bijzonders meer IMO (ook niet bij de VPRO)
Ik weet niet wat er met Luc Janssen aan de hand is, maar een paar jaartjes trug draaide hij nog is wat anders dan vage grunge en bandjes..


Maaaja

arv
 
Origineel geplaatst door glennplumber


Radio .... ?? Wat is radio ??

Da's een streaming audio via een losse analoge bak met een zilveren spriet van boven. Werkt ongv hetzelfde als een GSM, maar dan anders. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top