Als ik toch eens flink wat geld in de loterij win dan......

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Stel iemand in je omgeving heeft een wreed plan en zadelt je op met een postcode lot(zelf kijk je wel uit om zo'n ding te kopen, zonde van't geld) dat nou net vet in de prijzen valt en je bankrekening nou eindelijk eens lekker riant staat en je dus een hele gave synth kunt permitteren. Wat zou je dan kopen?

Nieuw, vintage, of toch gebruikte meuk?

Moog Voyager met doorzichtige case lijkt me wel wat zelf. (tropisch hout kopen is fout!)
 
TR-909, TR-808, een stel fatsoenlijke monitoren, en een hele hoop FX.

equate
 
Hoeveel kan je winnen? ;)
 
Als ik veel geld zou winnen zou ik eerst mijn setup fatsoenlijk afmaken (wat is af?) dus een goed mengpaneel (gebruik nu een geleend 4 ch DJ mixertje), een virus C, een sampler, nieuwe PC, Monitoren, FX, nog meers synths, nog meer synth, een boel compressors enzovoort enzovoort. En als ik echt genoeg geldt zou hebben dan ook meteen maar een Huis met geisoleerde ruimte (grote ruimte) voor m'n studio.

Just dreamin' :z :)
 
Ik zou allereerst redelijk wat geld in de mixer/monitor combinatie stoppen. Een digitale mixer met aardig wat kanaaltjes en een set zeer goede nearfields.

Daarna eens kijken wat er nog mist in mijn studio, dat zal waarschijnlijk wat DIY werk worden (als je geld hebt kun je ook tijd "kopen", omdat je niet hoeft te werken om geld te verdienen ;) ) met wat SID chips. Een 303 is ook altijd leuk. Een Virus schijnt ook goed te passen in mijn muziekstijl. Of een Nordlead. Of allebei.

En ik heb altijd al zo'n f*ckin groot LCD scherm van panoramtech (http://www.panoramtech.com/) willen hebben, werkt volgens mij perfect samen met de nieuwe kaart van Matrox die triple-head schijnt te zijn.

En als ik dan toch geld zat heb een leuk vrijstaand huisje met grote kelder of zolder die dan even flink wordt verbouwd tot acoustisch-dode ruimte.

En ik ga dan mijn software legaal aanschaffen ;)
 
Origineel geplaatst door Traxopia
Als ik veel geld zou winnen zou ik eerst mijn setup fatsoenlijk afmaken (wat is af?) dus een goed mengpaneel (gebruik nu een geleend 4 ch DJ mixertje), een virus C, een sampler, nieuwe PC, Monitoren, FX, nog meers synths, nog meer synth, een boel compressors enzovoort enzovoort.

Is dat de studio afmaken? Dat is gewoon een nieuwe studio kopen! :W
 
Eerst een mooi appartement kopen in A'dam van minimaal 2 verdiepingen met dakterras, en dan 1 ruimte vanaf de grond opbouwen tot studio. Eerst acoustisch perfect maken, en dingen erin waaraan je normaal nooit geld aan uit zou geven zoals 'n power conditioner, stille Airco en voor 'n paar ruggen Van Damme bekabeling erin, dan heb je daar geen omkijken meer naar.

Vervolgens 'n mooie maar niet te grote mengtafel erin, bijvoorbeeld 'n Allen&Heath, of 'n soundcraft Ghost of misschien gewoon 'n Mackie 8-bus, en 'n paar Genelecs of Mackies ernaast. Een nieuwe dual gigahertz G4 met 23" cinema display en 'n Motu 828 o.i.d. Misschien m'n S5000 vervangen door 'n S6000, puur voor het afneembare frontje. Verder niet teveel synths, want dan zie je door de bomen het bos niet meer. Maar als je dan 'n synth koopt, dan doe je het natuurlijk goed:
Bijvoorbeeld een Analogue Systems RS8500:
rs8500xnew.jpg


Voorts 'n Clavia modular rack, SidStation, 808 + 909 en/of 'n machinedrum en nog wat kleine speeltjes zoals 'n Filterbank, TC Fireworks, 'n paar compressors en wat geinige obscure pedaaltjes ofzo.

Voor in de huiskamer trouwens ook nog 'n setje technics+pioneer+B&W801's en 'n TiBook. En op de slaapkamer 'n TFT-tv. En geen platenzaak zou meer veilig zijn voor mij.

Hmm... Je merkt zeker dat ik hier vaker over heb nagedacht.
 
Eerst een huis indedaad. En dan een ouwe, iets ontstemde kroegpiano, Een nwe pc en een Pro Tools studio setje. Met bijbehorende rotzooi.

-- HanzZ
 
Als ik dan toch genoeg geld zou hebben zou ik waarschijnlijk een vet bod uitbrengen en de Yamaha GX1 van Hans Zimmer kopen.

En dan zou ik nog een Korg PS3300, ARP2600, EMS VCS3 en een Elka Synthex aanschaffen. Een berg effectdozen (M2000, Fireworx, etc) en een TC Finalizer... Oh, en een Kurzweil K2600 ;)
 
Zou ik weinig nieuwe spullen kopen, maar gewoon de rest van me leven alleen meer een beetje met muziek pielen. Lekker ontspannen...
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Zou ik weinig nieuwe spullen kopen, maar gewoon de rest van me leven alleen meer een beetje met muziek pielen. Lekker ontspannen...

klinkt leuk.. maar mezelf kennende kanik me dan toch niet inhouden :P
 
- mooie vleugelpiano. Misschien die digitale van Yamaha, dan kan ik ook via midi inspelen
- Fender Rhodes met goeie oude versterker erbij
- mooi grote moderne analoge mengtafel (Soundcraft ofzo)
- goeie monitoren
- zelf een nieuwe eigen PC bouwen met SCSI RAID 5, en een leuke geluidskaart natuurlijk...

ohja, en een relaxte bureaustoel
 
kent iemand de studio van vince clarke?
of die van speedy j wat dat betreft...

zoiets dus. 1 gigantisch modulair systeem van synths, fx en software die je op welke manier je wilt aan elkaar kan koppelen en aansturen...
 
Fender Rhodes was ik inderdaad nog vergeten ja... zou ik ook aanschaffen. En ook: een mooie hammond (toonwiel); een traporgel; een goeie basgitaar; minimoog; korg ms 20; en een korg vc10 (gewoon voor de lol)

-- HanzZ
 
Eerst 3 machines kopen: 1) Korg Z1, 2) jv2080 met wat expansies en een ensoniq dp/4 effectenbak. Dan de huur van een goedkoop appartementje in de stad en de rest wat zuinig gebruiken om van te leven en altijd met muziek te kunnen bezig zijn.
Dat is het zo'n beetje...
 
Ik zie vaak lovende texten over de K2600 van Kurzweil,
heb hem een tijdje gehad maar ik vind de manier van werken
walgelijk. Dat felle lcd scherm brand een gaatje in je achterhoofd, bovendien zit er een handleiding bij die zo dik is
dat je hem echt niet wil lezen. Iets simpels voor elkaar krijgen zoals reverb toevoegen kostte me onnodig veel moeite.
het geluid is goed, maar niet trancy. echt voor pop en R&b
 
Back
Top