Emagic ES2

David

Ouwe rot
Lid sinds
13 mei 2002
Berichten
923
Locatie
Antwerpen
Ik vroeg me af of hier mensen zitten die courant met de Emagic ES2 werken. Ik heb al horen beweren dat die ES2 even goed is als een Access Virus. Iedereen akkoord of is dit onzin?

Persoonlijk vind ik het niet echt intuïtief werken met deze softsynth, de klank is meestal wel goed, maar heeft toch de neiging om nogal koud en "computer-achtig" te klinken. Het snel scrollen doorheen de presets blijft toch nogal onhandig, vermits er geen program changes ondersteund worden. Is dat ook zo bij Cubase?

MIsschien nog een ideetje voor een poll : wat gebruik je het liefst: een softsynth zoals ES2 op een pc/Mac met een controller-bakje erbij, ofwel een cool stuk hardware zoals Nord Lead of Virus of SuperNova enz?
 
Re: Emagic ES2

Origineel geplaatst door David
Ik vroeg me af of hier mensen zitten die courant met de Emagic ES2 werken. Ik heb al horen beweren dat die ES2 even goed is als een Access Virus. Iedereen akkoord of is dit onzin?

Persoonlijk vind ik het niet echt intuïtief werken met deze softsynth, de klank is meestal wel goed, maar heeft toch de neiging om nogal koud en "computer-achtig" te klinken. Het snel scrollen doorheen de presets blijft toch nogal onhandig, vermits er geen program changes ondersteund worden. Is dat ook zo bij Cubase?

MIsschien nog een ideetje voor een poll : wat gebruik je het liefst: een softsynth zoals ES2 op een pc/Mac met een controller-bakje erbij, ofwel een cool stuk hardware zoals Nord Lead of Virus of SuperNova enz?

nou hij is erg goed, klinkt zeker beter dan menig hardware synth. maar hij haalt het niet bij mijn nordlead, heb er nog nooit een access naast gehad..

maar wat hem vooral interresant maakt is toch de goede geluidskwaliteit. de matrix, en eigenlijk is het qua mogelijkheden een hele complete synth.. wat externe controle betreft..
emagic heeft van die logic control ook een met alleen maar draai knoppen.(kon hem ff niet zo snel op hun site vinden) maar deze is natuurlijk ook te gebruiken voor andeere plugins..

erg interresant allemaal
 
Ja ik kom blijkbaar tot dezelfde conclusie als jij : ik heb toevallig zelf ook een Nord Lead 2, en daar kan de ES2 toch niet aan tippen vind ik.

De Emagic Phat Channel (extensie voor Logic Control) is heel blits ontworpen, maar zal wel nogal duur uitvallen denk ik. Dan maar een goedkoper MIDI controller bakje? Evolution heeft er een paar leuke nieuwe uit, kleine handige USB keyboardjes (2, 4 of 6 octaafs) met 8 real-time controllers en geheugens om de cc's op te slagen. Daarmee kan je het toch ook redden ipv die Emagic Phat Channel?
 
VET

VET

Ik gebruik ES2 nu al een poosie, en voor de zware leads is het denkik niet de aangewezen synth, maar voor vette rubberachtige blips en sweepjes en organ chords vind ik het echt een superheerlijk synthje...
Om hem aan te sturen gebruik ik een evolution mk249c. Werkt prima...
 
Laatst gewijzigd:
vergeet bij softsynths niet dat je DAC's nogal belangrijk zijn....als je bv de ES2 door een SB Live afspeelt is het niet zo raar dat ie minder klinkt dan bv een nordlead
 
Zeker vergelijkbaar met de Virus IMO.
Grafisch is het allemaal een beetje zwaar enzo, maar voor een VA softsynth is het zeker een van de betere op dit moment.
 
Ik heb de ES2 niet, maar ik heb wel de ES1 en die is gewoon goed en budget vriendelijk.
Tot een jaar geleden werkte ik nog met een SuperNova2 rack en JP8080 synth's, maar die heb ik weggedaan voor de allus kunner Reaktor en de simpele ES1.

De koude of computerachtige klank van de ES ligt niet aan de plugin maar aan je sound card.
Dan zou je misschien in een soundcard moeten inversteren....
 
Back
Top