[Behringer] Probleempje met virtualizer dsp2024p

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Heb ik weer vandaag een virtualizer dsp2024p gekocht, aangesloten werkt ie alleen mono....

Ik heb de juiste kabels namelijk 2 jack kabels en 1 x insert kabel (kabel met aan een kan 2X mono en aan de ander kant 1X stereo plug) aan de insert kabel zitten aan de mono kant 1 rode en 1 zwarte en het lijkt alsof de rode het niet doet. Kabel kapot zou je zeggen. Nou waarschijnlijk niet, ik heb die kabel aangesloten op een kop telefoon uitgang (met de stereo kanT) van een synth en de mono pluggen in mijn mengpaneel dan doen wel allebei de kanalen het.

Nu is mijn vraag: WAT DOE IK FOUT???:confused:
 
Hmm ik test het nu FF met koptelefoon maar dan hoor ik heel zachtjes wel aan de niet werkende kant toch een klein beetje het effect...... als ik de kabels omdraai dan draait het probleem dus ook om (dus van links naar rechts en visa versa)
 
RTFM? (Just a thought)
 
Handleiding had ik al doorgenomen staat er niet in. Maar ik ben er nu achter dat het probleem niet in de virtualizer of kabel ligt maar in mijn mengpaneel. De aux sends sturen alleen maar het linker kanaal uit
 
Laatst gewijzigd:
Als je geen stereo aux sends hebt, moet je twee aparte auxen gebruiken om twee kanalen in te kunnen sturen. Of je sluit 1 send aan (mono in) met twee returns.

Maar het ligt dus inderdaad aan je mengtafel.

Je kunt ook (zo heb ik het) al je aux sends aan een patchbay aansluiten, en al je fx apparaten ook. Zo kun je het meest flexibel routen.
 
Ik had ook meteen effe een mailtje naar berhinger gestuurd en meteen antwoord:

De sends van de MX1604A zijn mono. In plaats van een stereo connector te gebruiken hoeft u alleen maar een mono jack kabel aan te sluiten op de linker ingang van de DSP2024P, en deze te verbinden met aux send 1 van de MX1604A.

In het setup menu van de DSP2024P, dient u de input op mono te zetten.

Beide uitgangen van de DSP2024P worden vervolgens aangesloten op de aux returns van de MX802A.

Geprobeerd werkt.... probleem opgelost
 
Laatst gewijzigd:
Dit is de normale manier voor het aansluiten van een FX op de AUX. Een insert kabel heet niet voor niets insert kabel. Dat wil zeggen dat ie eigenlijk vooral voor inserts gebruikt worden. De TIP is dan de Send en de SLEEVE is de Return. Veel mengpanelen hebben inserts op elk kanaal. De MX1604A ( Grappig..... zelfde specs als de Mackie 1402VLZ... Wie kan er hier niet tellen? ) heeft er 8.
 
ja en waarom niet: een kanaal op je mengtafel is toch ook maar EEN kanaal (niet R+L)
 
Tja dat is op de mx1604 niet zo... dus de stereo kanalen kan ik alleen mono naar mijn effecten sturen. Niet dat dat een ramp is maar goed..
 
Back
Top