RM1X ... bekend probleem?

Peter Pikaert

Ingeburgerd
Lid sinds
17 juni 2003
Berichten
39
Locatie
Belgiƫ
Hoi beste synthforumers,

Ik zit met een klein probleem ... Ik heb mijn Electribe R en Microkorg aangesloten aan mijn RM1X. Allemaal geen probleem ... de midikanalen zijn op elkaar afgestemd en ik hoor de klanken als ik het toetsenbord van de RM1X bespeel. MAAR ik zit dus met een probleem ... Als ik begin te sequencen met de RM1X (record of dergelijke) en ik heb bijv. het pattern D 60 genomen op de Electribe R dan springt de Electribe R terug op het eerste pattern dat hij heeft (namelijk A 11). De RM1X neemt de klanken dus wel op maar niet de klanken van welk pattern dat ik geselecteerd heb. Dus ... GROOT PROBLEEM voor me natuurlijk ... Weet iemand van jullie iets meer? Zou het kunnen liggen aan de OS versie (mijn RM1X heeft versie 1.12) of ligt het aan de programm changes in / out? Kunnen jullie me helpen?
 
Ik snap het niet helemaal. Je hebt de RM1x MIDI-out op de MIDI-in van de Electribe. Ja toch? Je programmeert een ritme in de RM1x die via midi afgespeeld moet worden op de electribe. Maar, de electribe springt steeds terug? Da's heel raar. Kijk anders eens in het Edit menu van de RM1x of daar een program change ingeprogrammeerd staat. En er was volgens mij wel een probleem met de OS van de RM1x, maar hoe dat precies zat weet ik zo niet.
 
Ik heb met een vriend van mij veel met deze opstelling gewerkt en volgens mij springt de electribe na een volle stop/start actie gewoon terug naar zijn eerste preset.

Altijd dus......niet alleen met de RM1x eraan.
 
Bekend probleem,
zoek op deze site naar de woorden program change en rm1x en je zal het vinden.
Waar het op neerkomt is inderdaad een update (e-prom) die je moet zien te krijgen, dat kan nog steeds bij yamaha.
Suk6!
 
Succes ! Toen ik het probeerde kwam ik uit bij een of andere orgelservice die volgens het prijslijstje van yamaha
zo'n 100 euro rekent.
 
Origineel geplaatst door chielos
dat was toch gratis?

Wie zegt dat dan ? Ik had ook "gehoord" dat het gratis is maar als je Yamaha contacteert (via 1 van de service centra in Nl) gaat het je mooi duiten kosten
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Succes ! Toen ik het probeerde kwam ik uit bij een of andere orgelservice die volgens het prijslijstje van yamaha
zo'n 100 euro rekent.

dan zijn het oplichters
de nieuwe o,s. is gratis je moet wel aan de dealer duidelijk kunnen maken wat voor probleem je hebt
 
Waar moet je zijn dan ?

Yamaha heeft geen Nederlandse vestiging meer... en via de website wordt je verwezen naar de geautoriseerde yamaha service centra alwaar ze dus de prijs van de yamaha prijslijst hanteren van zo'n 100E. Het schijnt dat je er niet alleen bent met het vervangen van een rommetje...
 
Ik ben er nog mee bezig maar ik kon het regelen via mijn lokale dealer, die heeft er overigens wel een heel lang telefoontje voor moeten plegen. Ik weet dus ook niet 100% zeker dat dit de oplossing is. Maar hoop het wel!
:stupid
 
Volgens mij was het idd gratis hoor, je kreeg dan een nieuwe eprom opgestuurd en dan moest je de oude terug sturen!
stuur je de oude niet op moest je dokken ofzoiets. ik heb toen der tijd de RM1X eigelijk vrij snel omgewisseld voor de samplebroer RS7K omdat ik gewoonweg mijn eigen sounds miste :halleluja
dus het niet echt nodig gevonden om de chip te vervangen.
 
Het zal toch niet best wezen als je daar voor betalen moet he? Zij leveren een verkeerd product en jij maar dokken?
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Het zal toch niet best wezen als je daar voor betalen moet he? Zij leveren een verkeerd product en jij maar dokken?

Voor zover ik weet wel ja.
 
Back
Top