RM1X vs. Reason

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.269
Locatie
Grou
Ik ben op dit moment bezig met een track die ik sequence op mijn RM1X en waarbij ik bassen laat afspelen binnen Reason.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Wanneer ik van bv. Pattern B naar Pattern C switch (maakt niet uit of het in Pattern / Pattern Chain of Song mode is) raakt de bassline die ik op track 9 heb lopen "out of shape". Het geluid verandert. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
Voor de O.S. problematiek kenners: ik heb de nieuwste versie in mijn RM1X zitten.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik denk dat de RM1x 'bepaalde' MIDI-data uitstuurt wanneer je hem omschakelt; sysex, programchanges of cc's. M.a.w. die zul je er dus uit moeten filteren.
Heb je misschien de Midi-clock gesynced? Kan ook voor dit soort problemen zorgen.
 
de rm1x stuurt info voor voice setup naar buiten denk ik.
dit kan je voorkomen door de voice in plaats van op **phrase** op iets (willekeurig) anders te zetten als het maar geen **phrase** is
 
Heb inmiddels de system excl. eruit weten te halen, probleem opgelost.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Greetz,

Yawgmoth
 
RS7000 ook

RS7000 ook

Hee, dit doet mij denken aan een keer dat ik aan het prutsen was met een baslijntje uit mijn Nova die ik aanstuur vanuit de RS7000. Als ik een patch koos in de Nova, dan klinkt hij 'anders' dan als ik hem speel vanuit de RS. Het lijkt net of het geluid is veranderd. Misschien is hier ook dat Sys Ex verhaal van jullie aan de hand? Vanavond effe uitproberen..



Arv
 
Ej Yawgmoth.. is reason volledig te besturen via een rm1x? dus alle synths op een apart midi kanaal, en ook de drums.? en zijn de parameters van de modules volledig met midi cc / sysex te besturen?
 
Synth's en samplers te besturen via de RM1X? Yes! En hoe, kan bv via de cut off knob op m'n RM1X die van een synth besturen, en deze knob movement op de RM1X of in Reason opnemen.

Afzonderlijke drum samples op aparte kanalen heb ik nog nooit geprobeert. Maar volgens mij heb ik dit wel gedaan toen ik 1 van de demo songs van Reason afspeelde met de RM1X als controler en toen tracks ging mute.

Greetz,

Yawgmoth
 
reason en de rm1x/rs7000 is echt een perfecte combinatie......je kan in reason bijna alles via midi CC"s aansturen..en je kan in de RM1x voor alle 16 knoppies aangeven welke CC ie moet sturen en op welk midi kanaal

Olaf
 
...moet je peecee met reason draaiend, aangestuurd door een externe sequencer nou harder, of minder hard werken dan met de ingebouwde sequencer?
 
Ik draai Reason op een Athlon 1,2 gHz met 256 MB DDR geheugen. Misschien dat het op ouder systemen een verschil maakt, maar de processor belasting op mijn systeem is zo gering (latency helaas niet :( ) dat het verschil niet te merken zal zijn.

Ik gebruik en SB live Platinum en merk nog steeds een ruis door de audio heen. Wat dat betreft zuigen de softies toch wel. Maar al met al is Reason zijn geld waard.

Heb vanavond een demo opgenomen van RM1X + Reason en zal deze binnenkort naar DSF Song DB uploaden.

Greetz,

Yawgmoth
 
Dat van die latency he.. als je bv. 45ms hebt, en je wilt de geluiden van de rm1x en reason tezamen hebben, en je sequenct vanuit de rm1x, hoe wil je dat dan doen zonder last te hebben van die 45ms? de rm1x outputs via SB input, via reason zodat ie de latency erbij op telt en zo in sync loopt?
 
als je veel midi data naar reason stuurt moet ie wel ietsje harder werken dan als alle data vanaf de interne sequencer komt, maar dat verschil is imho verwaarloosbaar..

die latency en de ruis die Yawgmoth beschrijft heeft nix met Reason te maken maar alles met je SB.....die ruist gewoon best wel, en SB werkt ook niet lekker met steinberg-achtige dingen..je moet voor de gein eens lezen hoeveel mensen proberen om met die gehackte ASIO drivers voor de SB live samen met Nuendo ofzo te werken....dat lukt voor geen meter....ik gebruik nu ook nog ff een backup SB live kaartje naast mijn ouwe trouwe TB Tahiti, maar dat komt omdat ik bezig ben met het samenstellen van een nieuwe audio PC, en daar komt een goeie geluidskaart in met goeie drivers......een m-audio of een echo...of als ik ineens geld teveel heb een RME Hammerfall.........

als je hoge latency hebt kan je niet echt makkelijk reason met een ander midi device syncen.....er is wel zoiets als latency-compensation in reason maar hoe dat werkt weet ik zo snel even niet..kan best wel zijn dat ie dan inderdaad alle midi in reason eerder afspeelt, precies met de vertraging van de latency...

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
als je hoge latency hebt kan je niet echt makkelijk reason met een ander midi device syncen.....er is wel zoiets als latency-compensation in reason maar hoe dat werkt weet ik zo snel even niet..kan best wel zijn dat ie dan inderdaad alle midi in reason eerder afspeelt, precies met de vertraging van de latency...
Olaf

dat latency-compensation kan dus niet omdat ik vanuit de rm1x sequence.. ;{

even offtopic: die midi delay van de rm1x, klopt het dat ie alle mididelay-noten met dezelfde sterkte afspeelt? Dus je hoort een noot sterkte 100, en hij delayt dan met 50, 50, 50, 50.
Als dat zo is, heb je er toch niets aan en moet je alles met feedback = 1 noot doen?
 
ik zal thuis eens opzoeken wat die compensation ook alweer precies doet....

als ik me niet heel erg vergis kan je de RM1x slaven met reason, via midi clock, en dan zorgt die latency compensation in reason ervoor dat alle interne geluiden eerder worden getriggerd ofzo....

Olaf
 
Ik heb Reason een keer laten syncen aan mijn Xbase09 en dat ging prima, geen last van latency

Ik maak hierbij gebruik van de MME drivers van de AudioWerk 2
 
Back
Top