Wie heeft een handleiding voor een Boss DR-550

dj r2

Joepie de poepieeeeee
Lid sinds
26 Maart 2002
Berichten
92
Locatie
About Rotterdam
Kan iemand mij helpen aan een handleiding voor een Boss DR-550.

Heb hem net voor weinig gekocht omdat het display kapot is, maar hij werkt voor de rest nog perfekt.

Kwil alleen wat meer weten over dat bakkie, kan op internet trouwens weinig vinden.

Waar zou ik een nieuw display kunnen bestellen en is het makkelijk te vervangen ?

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Een volledige handleiding moet je waarschijnlijk bij een muziekhandel bestellen. Het kost je een paar centen (15 euro ofzo), maar dan heb je een volledig nieuw exemplaar.

De MIDI implementatietabel heb ik wel gevonden:

http://personal.inet.fi/cool/enver/electric/_index.htm#Boss DR-550


Over dat display: Ik ga er van uit dat deze displays niet bij de lokale elektronicaboer te krijgen zijn, gezien er ook andere zaken in het display zijn ge-etst. Deze moet je waarschijnlijk ook bij Roland bestellen en dat kon je nog wel eens vies tegenvallen kwa prijs.
Wat je nog wel kunt proberen is de machine openschroeven en het display eens goed schoonmaken (ook de contacten). Misschien is het gewoon een los contactje.
 

Over dat display:
Wat je nog wel kunt proberen is de machine openschroeven en het display eens goed schoonmaken (ook de contacten). Misschien is het gewoon een los contactje.

Nee helaas, hij zal wel een keer bekneld hebben gezeten het display is gekraakt. Het display is ook deels zwart uitgeslagen, wat je ook ziet als je op een display drukt. =(

Maar goed, dat is niet zo spannend.
Ik heb hem net via Cubase aangestuurd en na een beetje pielen (wat knopjes indrukken en kijken wat er gebeurd) werkte het nog ook :)

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Hoe klinken de drum geluidjes eigenlijk in dat ding????
 
Ik vind ze totaal niet tegenvallen, alleen zijn de kicks erg slapjes. Maar het is zeker een leuke aanvulling.

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Ik heb gelezen dat je de manual bij Rolands Klanten service kan aanvragen (ik weet niet de kosten)
 
IK heb een manual!
Geef maar een gil, gaat ie onder de kopieermachine.
Hoi
 
Origineel geplaatst door hakkuhdan
IK heb een manual!
Geef maar een gil, gaat ie onder de kopieermachine.
Hoi

Als dat zou kunnen, heel graag :)

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Back
Top