rewire van FL studio naar Cubase ?

Fuzzy

Do the fuzzwalk !
Lid sinds
9 juni 2004
Berichten
53
Locatie
Tiegem Underground
Ik heb me hier de laatste dagen men hoofd zitten over breken :stupid

Ik wil al mijn mixer outputs van FL studio, dus drums, hi hats, enzovoort rechtstreeks linken naar elk een spoor in Cubase.

Bedoeling is om het afmixen van een FL studio track in cubase te doen, wat volgens mij wel interessant is.

Nu heb ik zitten pielen met dat rewire gedoe, en heb er ferme koppijn aan overgehouden. Als ik bij cubase kijk naar de devices zie ik ableton live alvast staan, maar geen FL studio te zien.

Maar als ik kijk bij men VST plugins, staat FLstudio er 2 maal in, éénmaal VSTi flstudio, en éénmaal VSTi fl studio multi

Welke van de twee moet ik hier selecteren ?, en hoe krijg ik dit in cubase op elk een spoor ?

:confused: :confused:
 
ik denk niet dat FL een rewire slave is..

Kies de multi. als je deze opent dan zouden er normaal meerdere tracks moeten aangemaakt worden. Dit gebeurt automatisch. (als dit alleszins mogelijk is..)
 
Ik denk het ook niet. Reason wel :D . Wat hou ik van die combinatie Reason & Cubase :luv:

Probeer het anders met midi yoke. Is zo'n rewire progje. Heb vroeger met FL gewerkt en midi yoke.
 
Je kunt FL als multichannel VSTi gebruiken.
 
ik dacht dat FL studio zowel rewire master als slave werkte :confused:
als ik Vst multi selecteer krijg ik in cubase het FL studio scherm, met al mijn VST plugins op een kanaal ??

dit gaat me nog veel slapeloze nachten opleveren vrees ik 8D
 
1) Heb ik dan wel eventueel de mogelijkheid om de master output door te linken naar cubase ?, of moet ik die eerst wegschrijven in FL studio, en dan inladen in cubase ?

2) Hoe wordt jullie sequencing gedaan meestal ? gebruiken jullie de sequencer in reason ook ?, die vindt ik nl. erg kut. Maar dat zal ook wel aan mijn gebrek aan ervaring liggen ;{

3)Zetten jullie ALLES apart op tracks in cubase, om vervolgens de mastering te doen, of bouncen jullie direct zoveel mogelijk om zo weinig mogelijk kanalen te benutten ?

4)is jullie producingwerk puzzelen met cubase , en rustig aan tracks toevoegen, of maken jullie de track volledig in reason/FL studio om vervolgens alleen de mastering te doen in cubase ?

5) Ik weet het mannen/vrouwen, dit zijn veel vragen, maar ik ben momenteel nog op zoek naar mijn ideale setup, en heb weinig zin om een jaar aan 1 programma te zitten pielen, om vervolgens te merken dat het suckt.8o)

Alvast bedankt voor de vele hulp ! de heer zal het U lonen met erwten en bonen :kont: :kont:
 
getver.... dat had ik nog niet gevonden. Ik heb de gewone getting started manual, en had gisteren nog op de site gekeken, maar deze uitleg had ik niet gevonden.

Ik moet es leren om zo'n dingen op te zoeken tijdens normale uren, en niet om 01:00 's nachts !8D Wanneer ik sleepy wordt, ben ik erg lui en wil ik a.s.a.p. men doel bereiken.

muchos graçias !:halleluja
 
Wat bedoel je precies met exporteren ?

- drumloop of zo gewoon saven als .wav, en openen in cubase ?

- mét het rewire protocol ?



Als mijn manier simpeler kan, let me know, ik heb nog veel te leren :geslaagd:

Ik werk volledig softwarematig om muziek te maken, dus (tot nu toe) nog geen externe hardware. behalve een mic of zo.
De stijl muziek die ik wil maken is erg minimalistisch, dus songs met 32 tracks zul je bij mij niet vinden.

muziek à là Kraftwerk, rheingold, e.d. dus
 
In cubase ( gebruik zelf sx1 af en toe hiervoor ) VST multi laden, dan in FL moet je elk kanaal(F6) verwijzen naar de mixer en op de betreffende mixer (F9). Onderin de fxmixer staat per kanaal In en OUT, Out staat op master maar die kun je verwijzen naar FL1 t/m FL16. Dit geeft meteen feed naar de Cubase mixert. Done!!

Ow ja, asio hehehe.
 
Great Guys ! ik ga dit zo snel mogelijk uittesten, maar vandaag ga ik naar de cityparade !

www.cityparade.be

lekker :walker:

een lekker :biertje:

veel leuke muziek :dj:

en hopelijk niet teveel :smeris:
 
Origineel geplaatst door Formant
In cubase ( gebruik zelf sx1 af en toe hiervoor ) VST multi laden, dan in FL moet je elk kanaal(F6) verwijzen naar de mixer en op de betreffende mixer (F9). Onderin de fxmixer staat per kanaal In en OUT, Out staat op master maar die kun je verwijzen naar FL1 t/m FL16. Dit geeft meteen feed naar de Cubase mixert. Done!!

Ow ja, asio hehehe.


Heb nog enkele vraagjes/problemen:

1) Ik heb in cubase eerst een VST instrument geselecteerd (multi vsti)
2) Dan gewoon een Kick in flstudio op FX1 gezet, vervolgens op output FL1, zoals je zei, en dan een midi track aangemaakt in cubase.

3) De midi track heb ik ingesteld op midi-output = multi vst

3) Als ik nu in FLstudio op play druk, hoor ik niks... (audio output staat op vst-plugin).

4) moet ik in cubase op record drukken ?, want er komt dus niks binnen ??:confused:
 
blijkbaar moet ik dicht bij de oplossing zitten:

als ik een midi track open, kan ik als OUTPUT flstudio vst multi selecteren, en ook het kanaal instellen, mijn KICK_RD3 in mijn geval. maar wat moet ik invullen als input ?
 
Je hoeft helemaal geen MIDI track(s) aan te maken voor je FL-studio multi-vsti.

Je 16 tracks komen gewoon binnen op vsti kanalen in cubase (geel), en die zitten al in je mixer op het moment dat je je vsti hebt geselecteerd.
 
Laatst gewijzigd:
er moet iets schelen met mijn instellingen in cubase... Er komt signaal binnen op BUS1 van de cubase mixer, maar als ik het midi kanaal monitor, hoor ik niks

PS ik moet toch wel een midi track aanmaken ? en dan op edit VST instrument ?
 
YES !!! gelukt :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Probleem was dat in de device setup van cubase de system link niet actief stond !

ik kan weer lekker verderpielen !!

1000000 maal bedankt jongens !:luv:
 
Back
Top