emu roms

Status
Please reply by conversation.
molecular,

thanks voor je reactie. Heel erg bruikbaar!!

betaal je dan niet heel veel aan verzendkosten naar NL en dan achteraf ook nog douanerechten en BTW? Dat is eigenlijk het enige dat me nog tegenhoudt om vanaf die site te bestellen...

greets,

Satish
 
Hoeveel die verzendkosten zijn weet ik niet, maar zo groot zijn de doosjes waar ze in zitten ook niet. BTW zal je ook wel moeten betalen, maar over 60 $ = 50 € is dat ook niet meer dan 10 €.

In de normale thread die je had gestart, die nu opeens verdwenen is, raadde ik je ook aan bij thomann te kijken:

http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-SYZU-3.html

Daar hebben ze er ook enkele die ze bij E-Mu niet meer hebben, wel duurder, maar verzendkosten naar NL zijn 8 € en je kan al de Nederlandse BTW bij hun betalen. Helaas is de Technosynth expansion al weer uitverkocht, dat duurde ook maar weer een paar dagen.....
 
hahaha ,verzendings kosten 45.58 DOLLAR (das het goedkoopste) - dan is die goedkope prijs plots niet meer zo interesant.
 
inderdaad Waveglider,

ik zie net ook die belanchelijke verzendkosten. dan krijg je zeker een doos van het caliber " doodskist" met daarin en paar kg verpakkingsmateriaal en ergens in het midden een paar kleine pakjes :D

Dan wordt het inderdaad niet meer zo interessant :confused:
toch is de EMU-site 1 van de weinige plekken waar je nog roms kunt krijgen.

heeft iemand de ML-7 en XL-7 expansions trouwens? Wat voor geluiden staan erop?

groeten,

S@tish
 
Op de E-Mu website kan je mp3s met demo´s van die ROMs vinden. 45 dollar verzendkosten is inderdaad buiten alle proporties. Er zijn genoeg bedrijven die pakketjes met soortgelijke grootte en gewicht gratis over de hele wereld versturen. Maar toch, als ik nog eens ga rekenen, zou je nog steeds goedkoper uit kunnen zijn dan bij bv. thomann. Alles bij elkaar heb je dan toch voor 100 € een ROM (jammer natuurlijk dat 40% verzendkosten zijn), ik weet nog goed dat die krengen in het begin iets van 350 € moesten kosten......
 
Ik zou ze gewoon even mailen met de vraag wat het all-in kost. Die 45 euro moet ene fout zijn, want dat heb ik er nooit voor betaald.

Inclusief verzenden kwam de prijs in euri meestal lager uit dan in Dollars op de site stond.
 
De E-mu roms worden gewoonlijk verzonden vanuit Ierland, of N-Ierland, daar wil ik vanaf zijn. De portokosten zouden dan minimaal moeten zijn. Een doosje met bubblewrap en een Rom. Waarom stuur je ze geen mailtje?
 
E-Mu heeft inderdaad een Europese vestiging in Dublin, maar het zou kunnen dat deze ROMs nog in het algemene magazijn in de US liggen en dus van daaruit moeten komen. Volgens mij zijn het echt de allerlaatste waar ze gewoon vanaf willen.
 
Origineel geplaatst door molecular
E-Mu heeft inderdaad een Europese vestiging in Dublin, maar het zou kunnen dat deze ROMs nog in het algemene magazijn in de US liggen en dus van daaruit moeten komen. Volgens mij zijn het echt de allerlaatste waar ze gewoon vanaf willen.

Is het niet aanzienlijk praktischer om het gewoon eens aan E-mu te vragen? Dit klinkt alsof je zicht op de magazijnvoorraden hebt.
 
Origineel geplaatst door conso
Is het niet aanzienlijk praktischer om het gewoon eens aan E-mu te vragen? Dit klinkt alsof je zicht op de magazijnvoorraden hebt.

Natuurlijk, maar aangezien er ook ROMs bij waren die officieel al eerder uitverkocht waren en nu voor dumpprijzen worden aangeboden, is het niet denkbeeldig dat dit laatste magazijnrestanten zijn. E-Mu (of liever gezegd Creative) wil van de hele productlijn af. Wat ik bedoelde is dat het voorheen inderdaad zeker via Ierland ging, maar dat dit nu niet per se het geval is.
Het is zeker goed om even contact met ze op te nemen, ik had dat laatst ook al gedaan en heb zowaar antwoord gehad (dat is wel eens anders geweest), zij het zonder details. Helaas heb ik dat antwoordmailtje weer weggegooid (handig he...) maar ik zou het graag van iemand horen als hij weet hoe het nu zou moeten werken en vooral wat je voor verzenden moet betalen. Als het echt zo pervers veel is, is het misschien beter als meerder mensen samen zouden bestellen.
 
xl7 en mp7 zijn beide in mn bezit en hebben een leuk arsenaal sounds aan boord. verwacht echter gee killer leads ofzo...
wel hier en daar een leuke lead,leuke bass,leuke drums,enz... veel brood en boter sounds maar in mijn opinie geen echte sound (of toch weinig) die echt het verschil zullen maken in een track. - Wel heel veel goeie sounds die ook gewoon in een song horen. Als aanvulsel van een paar VA's ofzo vind ik ze een prima koop.
 
Heb net de XL7, ZR en de Beat Garden ROM besteld...

Ben erg benieuwd of en (zo ja) wanneer ze binnenkomen ;-)

Nu nog een Proteus 2000 kopen 8)
 
even een kleine update van mijn kant:

Ik heb uiteindelijk via de emu-site de ZR, Xl-7 en MP-7 expansions besteld. Ik heb minder verzendkosten kunnen betalen (door voor verzending zonder verzekering te kiezen, wel een gok natuurlijk), na contact te hebben gehad met iemand van EMU.
Alles is prima aangekomen (zoals verwacht in een grote doos met veel vulling :) ) en werkt prima. Je ontvangt alleen de expansions niet in de originele doosjes (zoals je ze in de muziekwinkel normaal gesproken krijgt) maar in een envelopje zonder handleiding.

Voor wie nog op zoek is naar EMU-Roms, kan ik de emu-site zeker aanbevelen.
 
Wat heb je nou betaald aan verzendkosten en heb je mischien het enmail adres van die contactpersoon voor me ?

bvd !
Joost
 
Joost (levka),

Ik heb $ 21 (dat scheelt hè?) aan verzendkosten betaald voor in totaal 3 EMU-roms en heb gemaild met Mari Nishiguchi van EMU.
Je hebt bij deze manier van verzenden dus GEEN tracking-nummer dus als het pakketje zoekt raakt onderweg ben je je geld kwijt helaas. EMU waarschuwt hier ook voor. Bij mij is het verder allemaal prima verlopen maar dat is natuurlijk geen garantie dat het bij iedereen goed gaat.

Haar e-mail adres is marin@emu.com.

veel succes ermee! Ik ga even een bakkie thee drinken :D
 
Ik hoop dat ik niet te laat ben, want ik zou nog op de valreep een XL-7 en een Beat Garden ROM willen bestellen via dat emailadres hierboven. Ik ga morgenochtend maar even een mailtje sturen of ik nog in aanmerking kan komen voor goedkopere verzendkosten. Hopelijk ook iets van 21 euro of iets minder, want 58 euro extra voor 2 rommetjes vind ik ook iets te veel van het goede...
Ik laat het wel weten, of het lukt/is gelukt!
 
Zo, ik heb vandaag al over en weer gemaild met Mari en ze hebben nog zeer weinig roms over. Morgenochtend hoor ik of mn bestelling definitief door kan gaan... spanneeeeend!!!
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top