Essentiele 303-modificatie?

Imipolex

switchboard operator
Lid sinds
10 september 2001
Berichten
1.360
Locatie
Rotterdam
Het programmeren van de 303 is geen pretje zoals de kenners weten, t'is maar afwachten wat eruit rolt.
De cv-in mod lost een deel van dit 'probleem' op: programmeer alleen de timing, de cv-in bestuurt (vanuit een ander machien) de toonhoogte. Zo kan ik individuele noten van de basslines varieren via m'n schaltwerk! werkt erg prettig.
 

Attachments

  • 303-sketch.jpg
    303-sketch.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 81
Speelt je 303 zijn eigen melodie + de cv waarden van de schaltwerk?

Of wordt de pitch (en de slide) van de 303 volledig overruled?

Oftewel.. Zit er een mixertje tussen het cv-out signaal van de sequencer die de cv-in van de schalt erbij telt? Dat zou ik interessant vinden.. (Ik mix nu soms de cv-out van mijn 303 met de A-155 in mijn doepfer en stuur daarmee een 101 of een patch op een modular aan...)
 
zoals het nu is komt de cv alleen van de schaltwerk, cv van de 303 wordt afgekapt door in te pluggen, maar mixen moet kunnen, ben alleen wat voorzichtig nu zeg maar.
 
Nog wat gesleuteld... Het werkt. De CV's worden bij elkaar opgeteld. Dus zo kun je bv ook een bassline transponeren, of individuele noten veranderen 'on the fly', werkt erg leuk met een analoog sequencertje erop! En de slide en accent blijven behouden.
Next: een VCF-cv-in om de filter-opening te kunnen sturen vanuit een andere bron!
 
Nu zijn er mensen die beweren dat je 303 minder waard wordt door (dan vooral lelijke) modificaties. Ik heb nu een extra input (straks 3) boven de cv-out, identiek qua uiterlijk met de cv- en gate-uit, en een aux-in mod via de mix-in, die dus onzichtbaar is. Wie zegt nu dat ie daar minder voor zou geven dan voor een originele?

Hoe dan ook:
 

Attachments

  • ilovemysoldeerbout.jpg
    ilovemysoldeerbout.jpg
    18,3 KB · Bekeken: 74
Als mensen deze mod willen: neem 4 juli je 303 mee!
Is in 10 minuten voor elkaar.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Als mensen deze mod willen: neem 4 juli je 303 mee!
Is in 10 minuten voor elkaar.
Ai.... jeuk jeuk jeuk..
 
modificeren: OK; krabben doe je zelf maar zeg.
Trouwens met een soldeerbout is dat niet echt prettig...
 
hier is een voorbeeldje: de bassline in de eerste maat is het origineel. Alle variaties daarna worden van buitenaf geregeld, zeg maar. Het is geen muzikaal hoogstandje, alleen bedoeld om de mod te illustreren.
 

Attachments

  • 303-mod.mp3
    730,2 KB · Bekeken: 73
Back
Top