[Remix] Sweet sorrow

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Ik ben gevraagd door purple eye om een poging te wagen om Sweet Sorrow van Ferry Corsten te remixen. Het moest ongeveer in dezelfde stijl als mijn laatste release op Tsunami; "Oliver Shine - Northstar EP". Gangbare techno met een trancey sausje erover.

Ik wil nog wel wat dingen toevoegen aan de track, maar voor die tijd wil ik em toch even delen met jullie, om jullie mening erover te horen. Ik moet natuurlijk niet zo'n halve bak remix worden die nooit gedraaid word ;)

De bitrate is 96kbps, dat begrijpen jullie wel ;)

Gemaakt in Renoise, mbv Pro53, Hypersonic en een berg VST fx en wat samples.

Iemand tips om deze track beter als het origineel te maken ;)?

http://www.forcesupreme.com/mp3/sweetsorrow(OlivershineRemix_lowq).mp3
 
Link doet t weer :). Stond " www" achter de naam en voor *.mp3. En het forum is hier zo slim dat ie denkt dat elke WWW een andere URL is :confused:

Maar goed, hij doet t nu wel...
 
Uhh.. tips.. op dit moment nog ff niet.
Klinkt lekker, Forcesupreme-stijl trakkie.

:o: 'k Ken 't orgineel eigenlijk niet..


Alleen de opname kwaliteit is een beetje.. :D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:o: 'k Ken 't orgineel eigenlijk niet..

Mee eens....plaats ook ff het origineel. Dan kunne we ff oordelen. :)

Gaaf nummer...! Ik heb eigenlijk niks op of aan te merken....
 
Heb hem na gisteren zo'n 3 keer gerepeat. Beat klinkt super, zeker als ik het op +160 hoor.

Vind het deuntje er alleen enigszins dood inkomen, het is echt zo'n populair gevoelloos deuntje en dat is erg goed gedaan denk ik.

Het is tenslotte een remix op aanvraag. Je moet er toch iets populairs van maken? Ik zou het melodietje misschien iets aanstekelijker proberen te maken, maar het wel zo te houden. Verder, ga ik me niet wijden over de rest van de track, technisch bla bla bla, dat weten we onderhand wel dat dat snor zit. Welke filters gebruik jij eigenlijk? t-racks?

Denk dat je topic meer is voor de uitstraling waar je benieuwd naar ben.

succes!
 
Origineel geplaatst door AOR
Heb hem na gisteren zo'n 3 keer gerepeat. Beat klinkt super, zeker als ik het op +160 hoor.

Vind het deuntje er alleen enigszins dood inkomen, het is echt zo'n populair gevoelloos deuntje en dat is erg goed gedaan denk ik.


Kheb deze zin echt 4 x gelezen, maar ik begrijp je niet helemaal? Bedoel je nou dat het deuntje van mij er dood in komt? Of dat het deuntje van Corsten er dood in komt? En een gevoelloos deuntje goed gedaan? Ik volg je ff niet :erm:

Origineel geplaatst door AOR



Het is tenslotte een remix op aanvraag. Je moet er toch iets populairs van maken? Ik zou het melodietje misschien iets aanstekelijker proberen te maken, maar het wel zo te houden. Verder, ga ik me niet wijden over de rest van de track, technisch bla bla bla, dat weten we onderhand wel dat dat snor zit. Welke filters gebruik jij eigenlijk? t-racks?

Denk dat je topic meer is voor de uitstraling waar je benieuwd naar ben.

succes! [/B]

Qua techniek hoef ik ook geen tips, meer over de opbouw, ideeen, melo, etc. Denk zowiezo dat er nog wel wat aan te sleutelen valt, ben nog niet helemaal tevree over de climax en de melo. Vind het ook wel jammer dat ik niet de hele melodie van het origineel er in heb verwerkt, die is nl. kippevel mooi!

De filters zijn VST plugs van Fruityloops; Fruityfilter heettie. Kun je zo inladen in je VST host. Superfijn ding!

Thanks voor je reactie!
 
ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik het deuntje niet echt leuk vind, maar dat het wel erg geschikt is. Persoonlijk vind ik het zo'n 13 in een dozijn plaat melodietje, die je de hele zomer aan moet horen. Tot genoegen uiteraard van de producer en het publiek. Het klinkt een beetje duitsachtig, helemaal geschikt voor de hedendaagse commerciele technomarkt.

Laaat ik het zo zeggen, ik vind het deuntje anders (lees: minder) dan wat ik (normalitair) van je verwacht had, maar het is wel heel erg geschikt, want 'het werkt' wel. Zou het misschien nog iets anders inspelen, omdat het nog iets aanstekelijker kan.

that's it ! :okdan:

Begrijp je nu een beetje wat ik bedeol?
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Kheb deze zin echt 4 x gelezen, maar ik begrijp je niet helemaal?

:D :D :D
 
Origineel geplaatst door AOR
ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik het deuntje niet echt leuk vind, maar dat het wel erg geschikt is. Persoonlijk vind ik het zo'n 13 in een dozijn plaat melodietje, die je de hele zomer aan moet horen. Tot genoegen uiteraard van de producer en het publiek. Het klinkt een beetje duitsachtig, helemaal geschikt voor de hedendaagse commerciele technomarkt.

Laaat ik het zo zeggen, ik vind het deuntje anders (lees: minder) dan wat ik (normalitair) van je verwacht had, maar het is wel heel erg geschikt, want 'het werkt' wel. Zou het misschien nog iets anders inspelen, omdat het nog iets aanstekelijker kan.

that's it ! :okdan:

Begrijp je nu een beetje wat ik bedeol?

Kijk! Das duidelijke taal!

Ben het helemaal met je eens ook, het is totaal niet "mij" qua melodie... tenminste, de melodie vind ik enigzins wel lekker, maar de manier waarop het gebracht word, is niet echt mijn stijl. Maar omdat het een remix word onder de naam Oliver Shine, waaronder ik dus allemaal gangbare techy dance wil gaan doen, heb ik em zo gemaakt met de gedachte "ja, dat vinden die trancers wel gaaf!"

Maar laat dat nou net de verkeerde gedachtengang zijn, ik voel me er ook niet echt lekker bij. Daarom ga ik me er nog eens goed over buigen. Vind het ook erg moeilijk om een richting te kiezen, of ik ga de heftige techno kant op, maar dan kan ik bijna niets doen met de originele melodie. Of ik ga de trance kant op en doe meer met de melo, maar dan sta ik er zelf weer niet 100% achter.

Dillema's, dillema's....

Maar goed, ik probeer er mijn eigen sound er nog beter in te verwerken, dat is nu wel duidelijk dat daar een gebrek aan is...

Thnks voor de verhelderende uitleg iig! ;)
 
Back
Top