[track/minimal] net gemaakt, afstellingen e.d.?

retrophreakcom

TimmeHH LibbeLEH!
Lid sinds
17 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Onbekend
ik heb dit net in elkaar geflanst.

http://www.retrophreak.com/rph-untitled.mp3

zou graag jullie mening willen weten.

alvast bedankt :mega:

paar dingetjes:
*volgens mij loopt de kick niet helemaal gelijk met de bass sequence (nog ff goed afstellen)
*ik heb oude huiskamer boxen van JVC die de mid freq niet goed laten horen. iemand een tip? voor paar goede boxen.
*moeten nog wat geluidjes bij. (bv. in het middenstuk)
 
ik mis een simpele bassline ofzo, er zit nauwelijks laag in nl.
Verder mag er wel wat afwisseling naast het draaien met filters
en zoek op dit forum naar monitor speakers want die kan je wel gebruiken
 
Sorry dit is mijn ding helemaal niet, maar timing technisch loopt het ook niet lekker. Het lijkt nu net of iemand met een standaard ritme meeloopt te pingelen maar er telkens nest naast zit. Daarnaast is het veel te leeg. Het lijkt net of je een paar sporen gemuted hebt. De mix klinkt ook niet, maar ik zal eerst je zorgen maken over het arrangement en de timing. Mag ik vragen wat voor apparatuur je gebruikt?

In iedergeval volhouden en blijven leren :mega:
 
Origineel geplaatst door sjeijk
ik mis een simpele bassline ofzo, er zit nauwelijks laag in nl.
Verder mag er wel wat afwisseling naast het draaien met filters
en zoek op dit forum naar monitor speakers want die kan je wel gebruiken

de bassline heb ik gefilterd omdat die niet lekker klonk. hij pruttelde zegmaar beetje. moet er nog een passende sub onder zetten.
 
Origineel geplaatst door DJ VasC
Sorry dit is mijn ding helemaal niet, maar timing technisch loopt het ook niet lekker. Het lijkt nu net of iemand met een standaard ritme meeloopt te pingelen maar er telkens nest naast zit. Daarnaast is het veel te leeg. Het lijkt net of je een paar sporen gemuted hebt. De mix klinkt ook niet, maar ik zal eerst je zorgen maken over het arrangement en de timing. Mag ik vragen wat voor apparatuur je gebruikt?

In iedergeval volhouden en blijven leren :mega:

voor dit nummer heb ik rebirth, reason en reaktor (kaleidon synth) gebruikt.
 
wat is dit voor muziekstyle??? ik vind het niet echt wat sorry......mijn mening.

en ja er zit weinig laag in (zeker de base drum) maar volgens mij was dit ook een probeersel niet???

niet echt mijn style maar misschien wordt dit wel de nieuwe stroming hahaa
 
Origineel geplaatst door DJ VasC
Sorry dit is mijn ding helemaal niet, maar timing technisch loopt het ook niet lekker. Het lijkt nu net of iemand met een standaard ritme meeloopt te pingelen maar er telkens nest naast zit. Daarnaast is het veel te leeg.

nou dat van die timing ben ik niet met je eens, ik vind 't namelijk onzettend vet als 't niet superstrak loopt. ik weet niet waarom maar hij grooved dan wel (in mijn oren). 't doet me een beetje denken aan hoe (echte) afrikanen hun ritmes maken dat rammelt en doetmaar wat, maar is wel errug vet. ik vind de track lekker droog maar hij verveelt wel na twee minuten.
wat altijd werkt bij dit soort tracks is de kick verleggen, gewoon ff 16 maten de kick op de 2 en de 4
niet teveel gefriemel(-geluidjes erbij), maar met de geluiden die je hebt spannende dingen doen.
gewoon ff die kick verkeerd leggen, bas-sequence een keertje variëren om de zoveel maten,

maarre ik vind 'm wel vet dusz:peukie:
 
maar je verschiet wel al je kruit door er in de eerste minuut al (bijna)alles in te doen. de bass-sequence hoeft er pas na 32 droge maten kick in te komen hoor. en dan zit je al aan de twee minuten voor je de hatjes etc in gaat doen.
opbouwen maat!
 
Het idee is best aardig alleen de opbouw en uitwerking verdienen behoorlijk wat aandacht. Ook de geluiden voor percussie/ hats vind ik te standaard en soms iets te scheef lopen. Om dit soort minimale muziek interessant te houden, moet je toch wat meer variëren nog met je geluiden.
 
Origineel geplaatst door michielhemmer
wat is dit voor muziekstyle??? ik vind het niet echt wat sorry......mijn mening.

en ja er zit weinig laag in (zeker de base drum) maar volgens mij was dit ook een probeersel niet???

niet echt mijn style maar misschien wordt dit wel de nieuwe stroming hahaa

als je het mij vraagt is het minimal met een detroit techno tintje... maarja wie ben ik :)
ik vind die bass/sequence achtig iets gewoon geil :duivels:
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Ik vind het lied vet, alleen waarom die soort van break bij 1 minuut 49? die klinkt niet echt zo logisch voor mij. Ineens is alles weg :S miss moet je daar nog wat mee doen? Voor de rest vind ik hem vet:okdan:!

Bubbles :D

:halleluja hehe, die break dat wordt het middenstuk. zoals ik zei moeten nog wat geluidjes bij :P

iig jij en de rest bedankt voor de feedback ga er deze week verder aan knutselen.
 
In het begin gaat de bass weg en dan duurt het effect best lang de filter. Je zou misschien iets meer verandering kunnen aanbrengen in dat tussenstukje, niet te veel anders past het niet meer bij de rest van het nummer.
Ik vind die break wel toepasselijk, maar daarvoor moet er al meer gebeurd zijn.Ik zou er nog iets bij zetten. een korte en/of lange sample. Je krijgt dan denk ik meer melodie/ Hij grooved dan zeker meer. Dan valt de rest ook niet echt zo op.(dat het niet helemaal super loopt.)
Probeer niet elke keer te filteren hierdoor wordt je song wordt inderdaad een beetje saai na 2 minuten,
Het is wat anders wat ik maak, dus niet echt mijn smaak, maar muziek is muziek.

succes verder!!

Groeten
Kasper
 
Back
Top