BrainWave Generator

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

De BrainWave Generator maakt binaural beats die volgens de theorie je hersengolfen op de gewenste frequency zouden zetten.
Een leuke tool voor je ambient en new age creaties.

Het pakket komt met 20 presets en uiteraard de mogelijk om deze zelf te maken.
Op de site kun je verschillende presets downloaden.
Er zijn presets voor de meest zweverige toepassingen van gewoon ontspanning tot en met hypnose en out of body experience.

Verder is er nog de optie om subliminale programmering op de achtergrond te draaien.
(Marketing tip ;))

De shareware is 30 dagen gratis te gebruiken.
Click hier voor meer info.
 
Laatst gewijzigd:
  • Relaxation and meditation by entraining your brain into desired states
  • Enhancement of learning capabilities (super learning)
  • Sleep induction (for treating insomnia or just for falling asleep quicker)
  • Focusing attention and enhancing awareness
  • Alleviation of headaches and migraines, as well as other pain
  • Preparation for stressful situations
  • Self hypnosis and/or subliminal programming

Over twee weken > proefwerkweek, wel vet om dan zo te kunnen relaxen ... :z
Stel, het haalt je punt gemiddeld een cijfer omhoog :D
 
Ik heb dit een paar jaar geleden al gedaan. Ik heb er een gemaakt voor meditatie en een voor hyperconcentratie. Vooral de eerste was erg cool, heel prettig en het was ook altijd erg jammer als het alweer voorbij was. De tweede weet ik niet echt, ik werd er zelf nogal hyper van, was een hele rare ervaring. Heb die maar 2 keer 'gebruikt', maar de eerste veel vaker, vrienden, zusje en (toenmalige) vriendin ook met positief commentaar.

PS Ik gebruikte dit programma btw niet.
 
Origineel geplaatst door Ophidian
PS Ik gebruikte dit programma btw niet.
Kewl, zijn er nog meer van dit soort programma's?

Hoe heb je dat gemaakt dan? Is het ook ergens online te beluisteren wat je gemaakt had? :)
 
ik weet dat dit met cooledit vroeger ook ging
 
Tegen verkoudheid helpt het al niet... (snotter) ;)
 
Ah, dat programma is erg koel ja. Er zit ook een preset bij voor als je hoofdpijn hebt, trouwens. :)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Bij cooledit kon je vroeger verschillende waves aan geluid toevoegen (alpha, berta etc...)

Heb ff gekeken, en zit er nog steeds in. Als je onder script/batch sectie zit, kun je een library-tje laden met scriptjes die verschillende soorten brainwaves maken. Bijv eentje voor concentratie, en eentje voor in slaap vallen etc
 
hmm ik moet het nog zien. Dat je alpharitmes kunt opwekken, ok, maar die krijg je ook wel als je je ogen gewoon dicht doet. Iemand zin om dit proggie te testen in mijn lab? Gewoon luisteren naar muziek met een EEG cap op je hoofd. Kunnen we eens kijken of dit echt werkt.
 
Kan iemand niet een voorbeeldje plaatsen?
Ik heb zelf een mac, en daar werkt 't (nog) niet onder.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Heb ff gekeken, en zit er nog steeds in. Als je onder script/batch sectie zit, kun je een library-tje laden met scriptjes die verschillende soorten brainwaves maken. Bijv eentje voor concentratie, en eentje voor in slaap vallen etc

wel interessant, ik vraag me af hoe dit 'toevoegen' werkt, ik dacht altijd dat extreem lage frequenties alleen met beat-tonen gemaakt konden worden.

bijv. toon 1 = 400 Hz toon 2 = 408 Hz -> (fictieve) toon 3 = 8 Hz
 
In theorie kan je natuurlijk elke frequentie gebruiken het gaat puur om die beat.
(tussen 3 en 12 HZ)

Ik heb een voorbeeltje in dit draadje staan:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=30928


Kun je meteen even luisteren of ie goed gemixed is ? :D
Ik ben toevallig net met een projectje bezig vandaar dat dit proggie tegen kwam.

Jammer dat ik niet eerder wist dat het met audition kan, ik heb net een sequencer aangeschaft :(
 
Ik heb er deze week mee geexpirimenteerd, en heb goede resultaten bereikt.

De theorien van deze techniek zijn redelijk wetenschappelijk onderbouwd, en in ieder geval in lijn met de wetenschap.
Een groot gedeelte van het success van het effect hangt af van jezelf, en niet alleen van dit soort tools. Uiteindelijk ben je zelf die het effect genereert.
Toegegeven, het is een beetje zweverig, maar de kracht van je hersenpan is groter dan je ooit zult beseffen.

De truk is om de geluiden niet direct als muziek te beluisteren.
Je moet niet op een effect wachten, want dan komt het niet. Wel moet je concentreren, liefts met de ogen dicht. Verder hielp het mij om de geluiden te visualiseren. Proberen vorm en ritme te zien in de vlekken en patroontje die je altijd wel ziet met je ogen dicht (dat soort vlekken die je ook krijgt wanneer je op je ogen drukt).
Een (denkbeeldige) beweging maken op de maat van de beats werkt ook.
Je ademhaling, net zoals bij mediteren, is ook heel belangrijk. Let wel op dat je niet geforceerd op de maat wilt ademen, maar je zult merken dat dit vrij snel onderbewust vanzelf gaat.

Op een gegeven moment lijkt het alsof je hele lichaam in sync loopt met de beat. Alsof je in een schommelstoel zit. In het begin loopt je bijv. je ademhaling mee met de beat, maar opeens voelt het aan alsof de beat meeloopt met je ademhaling. Netalsof je het bestuurt. Heel weird.

De eerste keer dat ik dit effect had was met de "builtin learning aid (studing)" preset. Na ~10min begon ik bovengenoemde effect te merken. Ik zat met mijn ogendicht mee te deinzen. Ik deed mijn ogen open, en bleef dezelfde flow vasthouden. Ik ben achter mijn pianet (tnx dob ;) ) gaan zitten en ben muziektheorie gaan studeren. De "deinzende" flow was door mijn activiteteiten weggegaan. De helderheid bleef. Alhoewel ik de geluiden niet meer bewust hoorde, begon het gezoem lichtelijk irritant te worden. Dus heb ik het uitgezet.
Hierna ben ik bijna 2 uur compleet intensief beziggeweest met het oefenen van accoorden in keys. Dit is de eerste keer dat ik muziektheorie doe, en merkte dat het heel relax ging. Ik bleef gemotiveerd en geconcentreerd. Na die 2 uur was ik helemaal op, en merkte dat mijn hersenen geen gedachtes meer opnamen. Wanneer je stopt, lijkt het op ontwaken na een slaap.

Ik ben overtuigd, maar nog wel sceptisch. Wanneer ik met muziek bezig ben, heb ik wel vaker zo'n diepe concentratie, zonder de brainwaves. Alhoewel ik wel die dag behoorlijk moe was van mijn werk, en het een beetje vreemd is dat ik toch zo lang geconcentreerd bezig was. Het kan ergens ook een soort placebo effect zijn. Nu maakt dat niet uit, omdat het placebo effect óók een manier is om zulke "gaven" te "triggeren".

:peukie:
 
Origineel geplaatst door Neon Vomit
In theorie kan je natuurlijk elke frequentie gebruiken het gaat puur om die beat.
(tussen 3 en 12 HZ)

dat snap ik ook wel, ik ben niet simpel.

maar hoe een programma die beat-tonen kan toevoegen zonder een direct hoorbare frequentie toe te voegen, dat wil ik graag weten.

direct een 3-12 Hz toon toevoegen kan namelijk niet.
 
ps: de subsonische beats zijn een psychoacoustisch effect, en kunnen alleen gegenereerd worden met freq's tot ~1khz.
2000khz - 2010khz zal dus geen "beat" van 10khz genereren. 400khz - 410khz wél.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
maar hoe een programma die beat-tonen kan toevoegen zonder een direct hoorbare frequentie toe te voegen, dat wil ik graag weten.
Die beat tonen die zijn er eigenlijk niet. Het wordt een beat genoemd omdat je hersenen het verschil berekenen tussen links en rechts en daar dus die beat van bijv. 10hz ontstaat.
Eigenlijk verzin je die dus. De beat is dus ook niet hoorbaar.
 
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Die beat tonen die zijn er eigenlijk niet. Het wordt een beat genoemd omdat je hersenen het verschil berekenen tussen links en rechts en daar dus die beat van bijv. 10hz ontstaat.
Eigenlijk verzin je die dus. De beat is dus ook niet hoorbaar.

waah! dat weet ik al!
zoals ik al zei: ik ben niet simpel, ik weet precies hoe deze theorie werkt, ik wil gewoon weten of iemand mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden.

dus (nogmaals): hoe kan een programma als CoolEdit bij een bestaand nummer [= een heleboel vastgelegde frequenties] die beat-tonen creëren zonder een extra frequentie aan het geheel toe te voegen (hetgeen nodig is om dat verschil tussen twee bijeenliggende frequenties te laten werken)

dit is een hele makkelijke vraag, maar moeilijk om correct uit te leggen.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
dit is een hele makkelijke vraag, maar moeilijk om correct uit te leggen.
Het is geen duidelijke vraag in iedergeval maar ik denk dat ik je vraag nu begrijp.

Je kan toch gewoon met je wave editor een pitch shift op bijv het linker kanaal uitvoeren?
Alleen krijg je dan wel heel veel beats dus of het dan nog werkt (en klinkt).

Je kunt ook gewoon de freq van een van de instrumenten meten en de freq waar je de beat mee wil maken hierop aanpassen. Maar dan maak je weer wel een extra frequentie alleen hoor je die niet.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top