laptop en usb

thomusic

Nieuwkomer
Lid sinds
11 juni 2004
Berichten
9
Locatie
tilburg
heb een lifetec laptop pent 3 600mhz
heb een usb um-sx1 gekocht maar deze laat bepaalde midifiles niet goed door er komt een ruis mee op elke aftelling en er komen rare piepjes tussendoor.
heb inmiddels contact gehad met roland maar deze heeft mijn probleem NIET op kunnen lossen
er werd gesproken over een chipset die niet goed zou KUNNEN staan
de usb kabel is van edirol .
heb ook al geprobeerd de software van midiman te gebruiken en zelfs andere drivers maar geen resultaat werk wel met
windows me misschien dat dit het probleem veroorzaakt
wie o wie heeft dit probleem ook en/of wie heeft het op kunnen lossen
rest mij de volgende vraag ook nog kan ik niet van serieeel een kabel maken contra usb ????
je ziet van deze dingen heb ik weinig verstand ik had een midisportman maar omdat die met een aparte
voeding werkte vond ik usb wel fijner ......die gaf trouwens geen probleem so far.................................
 
Voor een seriële portman zijn geen drivers beschikbaar voor OS-en nieuwer als 98se/NT4.0
Hoewel het bij sommige drivers (van andere apparaten) nog wel eens wil lukken om een NT-driver te gebruiken voor XP, is daar hier ook geen sprake van. (kwam ik helaas ook achter.....)

Een verloopkabel seriëel -> usb heb ik nog nooit gezien, wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan overigens. Toch ga ik ervan uit dat het met zo'n kabel ook niet gaat werken, omdat dan nog het driver-probleem niet verholpen is.

Over je OS: Als het bij jou werkt, ben er blij mee en ga zo door, maar winME is het brakste OS wat ik ken...

suk6

& welkom hier trouwens ! :biertje:
 
ik las laats in een andere thread dat het misschien met de voeding van de laptop te maken had.
Probeer deze eens in of uit de laptop te doen, en luister dan eens.
 
Origineel geplaatst door mindscan
ik las laats in een andere thread dat het misschien met de voeding van de laptop te maken had.
Probeer deze eens in of uit de laptop te doen, en luister dan eens.

ik ken die thread niet, maar heb wel ervaring met brakke voedingen t.a.v. audio (ruisssssssss)

Vraag me niet hoe het kan, maar de lep die we gebruiken in het oefenhok (BenQ) ruist als de ziekte als de voeding aangesloten is, en totaal niet zonder voeding.
 
usb

usb

heb alles al geprobeerd behalve chipset
voeding erin eruit maakt niks uit
het enige wat me eventueel nog rest is dan om er win 98 maar op te zetten ???
 
gemmetje: dat heeft dan als het goed is met een aardlus te maken.
daar kan je een goedkoop apparaatje voor kopen die je tussen je audiokabels hangt en de aardlus verwijderd.
 
Origineel geplaatst door jimmy
gemmetje: dat heeft dan als het goed is met een aardlus te maken.
daar kan je een goedkoop apparaatje voor kopen die je tussen je audiokabels hangt en de aardlus verwijderd.

Wat voor apparaatje?? link????

dank u!
 
usb midi

usb midi

sorry aardlus is beetje gekheid heb al een midikabel zonder aardverbinding -pootje
maar dat werkt dus ook niet
(pootje verwijderen is goedkoper als een apart aparaatje erop zetten zoals een varkensneusje )
 
Re: usb midi

Re: usb midi

Origineel geplaatst door thomusic
sorry aardlus is beetje gekheid heb al een midikabel zonder aardverbinding -pootje
maar dat werkt dus ook niet
(pootje verwijderen is goedkoper als een apart aparaatje erop zetten zoals een varkensneusje )

Dan heb je een GND-lift, wat betekent dat je apparaat helemaal niet meer geaard is...

Lijkt me niet echt goed...
 
Re: usb

Re: usb

Origineel geplaatst door thomusic
heb alles al geprobeerd behalve chipset
voeding erin eruit maakt niks uit
het enige wat me eventueel nog rest is dan om er win 98 maar op te zetten ???

Niet doen.. Gewoon een ander compatibel MIDI interface kopen. Verkoop de deze of hou hem bij voor later. (Veel kost ie toch niet..)
WinXP is toch wel de beste van de familie Windows.
 
usb midi

usb midi

ok kan er ook xp op zetten......
voorlopig heb ik de oplossing gevonden in de verkoop van mijn ms50
en gebruik nu de rs232 kabel naar mijn sd1+ GEEN problemen meer
maar toch allemaal bedankt voor de snelle reacties.....................
 
Back
Top