Electriciteit in huis en kapotte gear, Vraag

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.265
Ik heb de laatste tijd zo vreselijk veel ellende,,, naast dat onze liever heer zijn toorn over mij uitstort is er volgens mij nog een andere rede. Even een opsomming van alle rampspoed van de afgelopen maand:
2x een harde schijf totaal gecrashed
Opgeblazen tl-buis boven mij mengtafel
Opgeblazen versterker (terwijl de muziek zacht stond)
DX27 kapot
Beeldscherm doorgebrand

Zou er iets hier met het electriciteits netwerk te maken hebben waardoor alles naar de klote gaat??? Ik ben nu gewoon bang om mijn spullen aan te zetten:confused:
Wat zou ik hieraan kunnen doen
 
Woon je in een flat ? Misschien zit de bovenbuurman heftig te kweken ? (dit kan bij in/uitschakelen boven je wel eens voor rare verrassingen zorgen). Klapt je aardlekschakelaar regelmatig om ?


in uiterste nood:
 

Attachments

  • wichelroedehanden.jpg
    wichelroedehanden.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 48
je electriciteits leverancier bellen !

of direct een electricien in huis halen
 
kheb zelf het voorbije jaar ook al heel wat schade gehad :

- phillips cd brander doet nix meer
- oud delay/reverb effect de geest gegeven
- Simmons sds-9 die raar begint te doen

ik vermoed dat het eigenlijk ook een beetje mijn eigen schuld is doordat alles op 1 schakelaar zit die minstens 1x per dag aan en af wordt gezet, zonder dat de toestellen individueel werden aan of af gezet....
zie ook nog gelijkaardige draadjes hierover op het forum
 
Je zou ook een wintievrouw in kunnen schakelen, ik ben op zich niet zo blair-witchereig maar hoorde dat het wel kan helpen.
Ik heb nog een DX27 staan die ik niet meer gebruik, de toetsen zijn verrot maar misschien kan ik je ermee helpen qua onderdelen.
 
Haha dat over die Winti, maakte ik ook al een grapje gister.

IDD maar eens een electricien langs laten komen want vorige week is 3 keer die schakelaar omgeklapt

Van die dx27,,, doet de synth het wel verder????
 
Lijkt me vanzelfsprekend dat je al je studiogear achter een spanningsbeveiliging hebt. Kleine moeite groot plezier.
 
wat bedoel je daar precies mee??? in de vorm van een apparaat ofzo??? zoja wat??


heb weinig verstand van dit soort shit hoor.
 
aardlek die er regelmatig uitklapt.......

mogelijke oorzaken:

- brakke buitenverlichting (zeker als het vooral gebeurd bij regen)
- kapot wasmachine (raak 'm eens aan in vol bedrijf. blijft je coupe hetzelfde, zal er niet veel aan de hand zijn)
- doorgebrande kabel ergens (dit is de vervelendste, want ga maar eens zoeken.....)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
wat bedoel je daar precies mee??? in de vorm van een apparaat ofzo??? zoja wat??


heb weinig verstand van dit soort shit hoor.

een overspanningsbeveiliging zit vaak ingebouwd in stekkerdozen. Deze beveiligd je aangesloten apparatuur tegen de gevolgen van piekspanningen, zoals bij blikseminslag.

Hoewel het altijd nuttig is om je apparaten achter zo'n beveiliging te koppelen, hoeft het omklappen van de aardlekschakelaar niets te maken te hebben met piekspanningen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Haha dat over die Winti, maakte ik ook al een grapje gister.

IDD maar eens een electricien langs laten komen want vorige week is 3 keer die schakelaar omgeklapt

Van die dx27,,, doet de synth het wel verder????

Midi in en synth werken, alleen die plastic toetsen doen het slecht, kwestie van schoonmaken misschien.
Ik wist niet dat mensen dat ding nog gebruiken maar je mag em zo hebben!
 
Deze verschijnselen doen mij meteen denken aan een instabiele netspanning. Bij een vriend van mij ging een paar jaar geleden ook alles naar de klote en op zijn verzoek heeft zijn electriciteitsprovider een spanningsmonitor aangesloten. Dat ding registreerde gigantische pieken en dalen in het net. Zijn buurman werd overigens een paar weken later opgepakt: hennepkwekerij met alle toeters en bellen en uiteraard een illegale tap van het electriciteitsnet.
Ga nu niet meteen je buurman verdenken want er zijn veel oorzaken te bedenken voor AC-instabiliteit.
Zoveel schade en ongeluk in korte tijd lijkt me echt zwaar klote dus veel succes ermee!
p.s. voor sommige mensen schijnt bidden te helpen ;)
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Deze verschijnselen doen mij meteen denken aan een instabiele netspanning. Bij een vriend van mij ging een paar jaar geleden ook alles naar de klote en op zijn verzoek heeft zijn electriciteitsprovider een spanningsmonitor aangesloten. Dat ding registreerde gigantische pieken en dalen in het net. Zijn buurman werd overigens een paar weken later opgepakt: hennepkwekerij met alle toeters en bellen en uiteraard een illegale tap van het electriciteitsnet.

Zie m'n 1e post hiero...

en nee, waarschijnlijk was ik niet die buurman
 
voor je pc kun je een ups kopen,zijn 2e hands niet duur,evt kun je daar ook ander apparaten achter hangen.Let wel op de max.stroom=amp.Ook weet ik uit spanje en portugal waar dit gewoon is,vooral op het platteland ,dat er apparaten zijn die bij fluctuaties in de netspanning de stroom afzetten tot jij ze reset.Maar dit is wel drastisch,zou in nederland niet nodig moeten zijn.Evt. zou je kunnen proberen,als blijkt dat het aan het stroomnet ligt,de kosten op de enrgiemaatschappij te verhalen.Denk aan de consumentenbond.Veel succes,en denk eraan na regen komt...zonneschijn:peukie:
 
Ja mooi is dat.

Zat ik lekker muziekjes te luisteren en ineens poef!

Zwart beeld.


Godverdekut!

Computer doet het niet.
Warm?

HD's niet echt.
CPU niet echt.

Aan uit.

Casefan draait niet.

Ja zeg!

Voeding?

AUW! Heet!

Godverdegodverdekutzeg!

5 jaar oude voeding uitgefikt.
Vast en zeker door al dat stof wat door de fan naarbinnen is gezogen.

Multimeter zeg ook van 'ik ga het niet meer doen, vriend'.

Ook mooi!
 
misschien electriciteit vervangen - aardlek en overal geaarde stopcontacten. heel mijn huis wordt gereviseerd (?) wat het electriciteit betreft. oude troep zat erin - de helft was al bruin van het branden :s. sICK.
 
Rotte boel ja.

Het bedrijf waar ik werk zit in een pand waar al 2x brand was uitgebroken vanwege rotte kabels.

En toen wilde de huurbaas het op m'n directeur verhalen die schade en vervangingskosten.

Niet goed!
 
Ik had ook electriciteitsproblemen in m'n vooroorlogs huisje. Met als dieptepunt ook een uitgefikte voeding, moederbord, harde schijf en videokaart.

De aardlek vloog er ook regelmatig uit. Uiteindelijk een elektricien erbij gehad, en het bleek te liggen aan een gaar kroonsteentje (bóven m'n plafond) waarin een gare draad steeds wel/niet contact maakte.

Echt kutproblemen waar je zelf niet zo snel achter komt. Ik zou er maar snel een electricien bij halen als ik jou was.

Sterkte man!!
 
Kloten voor je man... ik heb hier een surge arrest voor mijn apparatuur zitten.
Dit is een stekkerdoos met een stuk beveiligings elektronica erin, er brand ook ter controle een groen ledje als je aarde correct is aangesloten. Bij problemen kun je direct dat ledje checken of het knipert oid.

link

plaatje: deze heb ik maar dan met onze NL aansluitingen
 

Attachments

  • sausa.jpg
    sausa.jpg
    4,4 KB · Bekeken: 51
Back
Top