Rme 9636

Exxon

Ingeburgerd
Lid sinds
29 mei 2003
Berichten
84
Locatie
Aalter - Belgium
Hallo,

momenteel gebruik ik een Emagic Audiowerk8 in combinatie met een goedkoop Phonic mixertje om de geluiden van mijn synths in Logic op te nemen. De Phonic zit op de analoge ingang van de Audiowerk. De S-Pdif in en out worden niet gebruikt. Slechts twee van de 8 outputs worden gebruikt (mixen gebeurt in pc, dus eq van mixer gebruik ik ook niet).

Een vriend van mij verkoopt nu een RME-9636 voor een hééél schappelijke prijs, en ik zat te denken dat die 9636 in combinatie met bijvoorbeeld de Behringer ADA8000 of de Alesis AI-3 weleens veel betere resultaten zou kunnen geven als mijn huidige setup. Dan kan ik mijn synths 'live' gebruiken in Logic zonder die eerst op te nemen naar wav.

Iemand ervaringen met de 9636, en welke AD/DA converter gebruik je dan.

Oja nog iets, moet ik mij zorgen maken om de clock?? :frons:

Alvast bedankt :halleluja
 
hey,

ik gebruik zelf de RME 9636 met een ADA8000, werkt als een tiet. Latency draait nu op 3ms, maar kan op 1,5ms.
Clock hoef je je niet druk om te maken. Bedenk wel dat de rme wel tot 96Khz kan ,maar de ADA niet, mocht je dat willen draaien. Ik vind zelf de kwaliteit van de behringer converter erg goed, zeker voor die centjes.

Mijn tip, kopen die handel!

succes
 
Ik gebruik ook een RME 9632, die zit met twee ADAT kabels verbonden aan m'n DDX3216 (digitale tafel). Ik route 16 kanalen van m'n PC naar m'n mengtafel (softsynths, battery, etc.). Het mixen doe ik dus extern.

Ben erg te spreken over die RME. Een super strakke en stabiele kaart met erg lage latency (die van mij draait volgens mij op 3ms).

Clock heb je pas nodig als je meerdere digitale apparaten op elkaar aansluit, twee stuks kunnen elkaar syncen over de ADAT poort.
 
Okay bedankt voor de info jongens, blijkbaar is de 9636 idd echt wel een goede kaart. Die zal dan ook bijgevolg binnenkort in mijn pc terug te vinden zijn :D

Wat betreft de converter kijk ik nog wel even rond, Alesis of Behringer zijn de grote kanshebbers, de ADI-8 van RME en de Motu's vind ik te duur. Zijn er nog andere alternatieven (max 500 EUR)?
 
Voor een vriend van me ook de combo RME 9636 + Behringer ADA8000 geadviseerd. Draait nu al twee maanden in z'n systeem en hij is er _zeer_ over te spreken.
 
Prima kaartje.

Toch had ik liever een HDSP versie gehad omdat die lagere latency hebben en patchable zijn. Mja kost ook ff wat meer.
 
Origineel geplaatst door fuse
Prima kaartje.

Toch had ik liever een HDSP versie gehad omdat die lagere latency hebben en patchable zijn. Mja kost ook ff wat meer.

volgens mij is de latency hetzelfde. Voordeel van die HDSP is toch alleen dat je beter en meer kan routen ?
 
Okay jongens bedankt voor de info..

..maar mijn oog is hier gevallen op een Motu 2408, die zal het dan ook worden! :D
 
Back
Top