[Rhodes] Mark 1

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Heb vanmiddag op een mooie Rhodes mark 1 gespeelt. Staat te koop bij muziekcentrum van Gorp te roosendaal. Weet alleen de prijs niet. Is iig in goede staat zowel optisch als speeltechnisch. Vind ze een aparte touch hebben. Tis de mark 1. Eigenlijk viel hij me nie eens op tussen de andere stapels synth en entertainer keyboards. maar goed :) leuk ding.
 
Mark I

Mark I

Iedere prijs onder de Eur. 700,-, zeker voor een goed gerenoveerde Mark I is prima. Ik heb er zelf een en als je liefhebber bent dan is het misschien wel het mooiste instrument dat er is. het is net als met een akoestische piano; je kunt hem nog zo goed sampelen maar er gaat niets boven the real thing.

OJ
 
Re: Mark I

Re: Mark I

Origineel geplaatst door OJS
Iedere prijs onder de Eur. 700,-, zeker voor een goed gerenoveerde Mark I is prima. Ik heb er zelf een en als je liefhebber bent dan is het misschien wel het mooiste instrument dat er is. het is net als met een akoestische piano; je kunt hem nog zo goed sampelen maar er gaat niets boven the real thing.

OJ

Die is voor die prijs denk ik niet te of moeilijk te vinden denk ik.
Maar het is een instrument for life.
 
Ik heb er onlangs een voor Eur. 600,-. gekocht. Die moet nog een klein beetje aangepast en opgeknapt worden maar is verder prima in orde.

Ze zijn er dus wel maar ik ben het met je eens dat de meeste voor veel meer worden verkocht.
 
ooit haal ik ook een rhodes.. het begint na threads zoals deze altijd wel te kriebelen bij me van 'zal ik gewoon die elektro verkopen en een rhodes halen? ..hmm die rhodes is weer zo groot en zwaar maar klinkt veel beter.. maar die elctro heeft een goed toetsendek en ook piano maar slechte aftersupport van clavia doordat ze weinig tot geen nieuwe geluiden online zetten..enz enz''

:mega:
 
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat ik 2 x een Rhodes heb. Een 88 Mk1 voor in de studio, en een 73 Mk1 voor live. Beide gereviseerd door Rob Coops. Nu haalt een Electro het inderdaad niet bij een echte Rhodes maar ik zie mezelf nog wel eens een electro aanschaffen voor het gewicht en vanwege het feit dat je bij de Electro ook het gevoel hebt dat je achter een echt instrument zit. In mijn Motif zitten geweldige Rhodes samples maar achter een Electro heb ik meer plezier...

Grtz,
Jeroen
 
Ik kan prima uit de voeten met de Rhodes samples in mijn Kurzweil K2600, maar voor in de studio en bij de grotere gigs is een echte toch wel erg goed. Je sjouwt je een breuk maar het staat gewoon erg stoer en het klinkt om te smullen.
 
Origineel geplaatst door OJS
Ik heb er onlangs een voor Eur. 600,-. gekocht. Die moet nog een klein beetje aangepast en opgeknapt worden maar is verder prima in orde.

Ze zijn er dus wel maar ik ben het met je eens dat de meeste voor veel meer worden verkocht.

Good for you. Zoals bij mij dus.
 
Origineel geplaatst door Jeroen
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat ik 2 x een Rhodes heb. Een 88 Mk1 voor in de studio, en een 73 Mk1 voor live. Beide gereviseerd door Rob Coops. Nu haalt een Electro het inderdaad niet bij een echte Rhodes maar ik zie mezelf nog wel eens een electro aanschaffen voor het gewicht en vanwege het feit dat je bij de Electro ook het gevoel hebt dat je achter een echt instrument zit. In mijn Motif zitten geweldige Rhodes samples maar achter een Electro heb ik meer plezier...

Grtz,
Jeroen

Goed bevallen bij Coops? Die van mij moet er nog heen.
 
1095 Euro is een beetje te gek! Een jaar of 10 geleden kon je ze gratis ophalen. Op een gegeven moment betaalde je tussen de 150 en 300 gulden en 750 a 800 zou nu echt zo'n beetje de max moeten zijn.
 
Ik heb resp. 15 en 2 jaar geleden 1000 gulden en 1000 euro betaald. Revisie beviel erg goed bij Rob Coops, voor mij een reden om een 2e Rhodes te kopen om er weer mee het podium op te gaan.

Grtz,
Jeroen
 
Back
Top